eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiTelefon a najlepiej smartfon z aplikacją gwarantuje BEZPIECZEŃSTWO twoich pieniędzy › Re: Telefon a najlepiej smartfon z aplikacją gwarantuje BEZPIECZEŃSTWO twoich pieniędzy
  • Data: 2020-09-08 13:16:54
    Temat: Re: Telefon a najlepiej smartfon z aplikacją gwarantuje BEZPIECZEŃSTWO twoich pieniędzy
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Marek <f...@f...com> writes:

    > Ustawą można wszystko, prawda?

    Ktoś kiedyś powiedział, że są 3 rodzaje praw:
    - takie, których łamanie nie jest mile widziane
    - takie, za łamanie których można odpowiadać karnie
    - takie, których złamać się nie da

    > Blokowanie numerów premium jest możliwe na żądanie, dlaczego świadomy
    > klient nie mógłby włączyć sobie opcji "blokuj na 72 godziny po
    > wymianie SIM"?

    To jest zupełnie inna sprawa, i co do tego nie mam zastrzeżeń.
    Natomiast słabo widzę przekonanie klientów banków, by sobie coś takiego
    włączyli. No i niestety to nie rozwiązuje problemu w dużej części.

    > Konflikt interesu można załatwić kompromisem.
    > Zresztą, GSM jest pełen "niegwarantowanych", kompromisowych usług
    > (dostarczanie SMS, doładowanie, zamawianie usług kodami cusd) a cześć
    > z nich nawet jest poprzedzona lamerskim " włączenie usługi nastąpi
    > maksymalnie po 24h" i nikt z tego powodu nie płacze.

    "Maksymalnie" to zupełnie inna sprawa.
    Po prostu prewencyjne blokowanie wszystkich kart na kilkadziesiąt godzin
    a) jest kompletnie niewspółmierne do zagrożenia (ile kart w ogóle nie
    służy do żadnych czynności bankowych?), b) nie likwiduje zagrożenia
    (m.in. właśnie w sytuacji, gdy klient ma osobną kartę dla banku, i przez
    np. kilka dni nie przeprowadza żadnych operacji), c) absolutnie nie jest
    najlepszym sposobem na rozwiązanie problemu, jest to tylko kulawe
    obejście.

    Opisany pomysł ze specjalnym serwisem, mimo że wciąż nie jest idealny,
    jest pozbawiony przynajmniej tych największych wad blokowania kart.

    > Ale przyznasz, że ta aletrnatywa do swapa jest na tyle wysublimowana,
    > że jest poza zainteresowaniem ewentualnych sprawców?

    Nie wiem tego.

    > Życie pokazuje, że to co jest trudne, nieopłacalne i o małym zasięgu z
    > reguły nie leży w zainteresowaniu sprawców.

    Życie pokazuje, że "sprawcy" zajmują się tym, co jest najprostsze. Po
    usunięciu najprostszych możliwości wszystko się przesuwa, i "sprawcy"
    zajmują się nowymi najprostszymi rzeczami. Dlatego ktoś, kto chce z nimi
    walczyć, nie może widzieć tylko najbliższego problemu - musi przewidywać
    *przynajmniej* kilka następnych kroków.
    SMSy, aplikacje na telefonach itp. nie mogą być używane jako jedyny
    element, od którego zależy bezpieczeństwo systemu. Żadne blokowania kart
    tego nie zmienią. Banki (oraz operatorzy GSM) muszą odpowiadać za swoje
    zaniedbania i tyle - bank nie może zakładać, że nikt inny nie jest
    w stanie odebrać SMSa wysłanego na dany numer, operator GSM nie może
    wydawać kart SIM bez dołożenia należytej staranności w sprawdzeniu prawa
    klienta do uzyskania danej karty.
    --
    Krzysztof Hałasa

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1