  • 11. Data: 2010-01-20 20:58:12
    Temat: Re: Słoń a sprawa polska czyli przyszłe zmiany oprocentowania...
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    "Krzysiek" <k...@o...pl> wrote in message
    news:b00549f9-086a-48a2-a19f-d1c1bf73b410@e16g2000yq
    c.googlegroups.com...
    On 20 Sty, 18:43, ąćęłńóśźż <j...@g...pl> wrote:

    > Dolar to już szmata, którą jeszcze przez niesłuszny sentyment traktują
    > jako tako.
    Możliwe, że ten sentyment wystarczy do utrzymania dolara na jako takim
    poziomie jeszcze dłuuuugo.

    Jak na razie swiat nie ma alternatywy dla USD. Zanim powstanie jakis 'Azjan'
    minie pewnie sporo czasu. EUR niestety nie zajmie pozycji dolara, bo to
    sztuczna waluta i nie wiadomo kto za nia porecza. Przed nami pewnie pierwsze
    wyjscia kilku panstw ze strefy EUR. Problemy Grecji to pewnie poczatek.
    Niemcy i Francja bronia sie przed pompowaniem pieniedzy ich podatnika w
    takie kraje jak Grecja, gdyz po niej w kolejce ustawia sie nastepni. Brak
    pomocy dla Grecji oznaczac moze upadek kraju ze strefy EUR co rowniez nie
    wrozy ciekawie kolchozowej walucie i odbije sie na postrzeganiu EUR przez
    inwestorow jako waluty niekoniecznie tak bezpiecznej, jak sie wydawalo
    jeszcze niedawno.
    A co do dajacej sie przewidziec przyszlosci, to jezeli inwestorzy nabiora
    przekonania, ze stopy procentowe za oceanem beda szybciej podnoszone niz w
    Eurolandzie to kierunek zmian EUR/USD chyba nie budzi watpliwosci.

  • 12. Data: 2010-01-20 21:03:54
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    "Krzysztof" news:hj7qp5$174h$1@news2.ipartners.pl

    > Jak na razie swiat nie ma alternatywy dla USD.

    Niestety...

    > EUR niestety nie zajmie pozycji dolara, bo to
    > sztuczna waluta i nie wiadomo kto za nia porecza.

    Mądrego to i miło poczytać :)

    > Przed nami pewnie pierwsze
    > wyjscia kilku panstw ze strefy EUR.

    Pisz tak jeszcze pisz! :)

    > Problemy Grecji to pewnie poczatek.

    I cacy. Niech będą jak pchnięta kostka domina, która przyczyni się do upadku
    tego politycznego tworu.

> [...]
    > wrozy ciekawie kolchozowej walucie i odbije sie na postrzeganiu EUR przez
    > inwestorow jako waluty niekoniecznie tak bezpiecznej, jak sie wydawalo

    Bosko!

    > A co do dajacej sie przewidziec przyszlosci, to jezeli inwestorzy nabiora
    > przekonania, ze stopy procentowe za oceanem beda szybciej podnoszone niz w
    > Eurolandzie to kierunek zmian EUR/USD chyba nie budzi watpliwosci.

    Otóż to, otóż to.

  • 13. Data: 2010-01-21 08:50:59
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On 20 Sty, 21:58, "Krzysztof" <o...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > sztuczna waluta i nie wiadomo kto za nia porecza. Przed nami pewnie pierwsze

    A kto poręcza za USD? Bernanke? Greenspan? Obama? Lehman Brothers?
    A alternatywa jest - złoto. W zasadzie powinienem napisać: a pieniądz
    jest - złoto.

    http://dziennik.pl/gospodarka/article367377/Chiny_ku
    puja_zloto_na_potege.html
    http://gielda.onet.pl/mfw-sprzedaje-bankowi-centraln
    emu-indii-200-ton-zl,18494,3048010,1,news-detal
    http://gb.pl/gospodarka/lista/kupuja-zloto-na-tony.h
    tml

    I polecam:
    http://dwagrosze.blogspot.com/2010/01/zote-udreki-re
    daktorow-gw.html

    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 14. Data: 2010-01-21 14:14:19
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    On 2010-01-20 08:46, RobertS wrote:

> [...]
    > gotówkowy daną walutą (mnie najbardziej interesuje CHF). Zakładasz
    > bezpłatne konto, przynosisz walutę "z ulicy" - tak zazwyczaj taniej i
    > wypłacasz w gotówce kiedy chcesz.
    >
    > Przelewy walutowe praktycznie wszędzie są płatne (nawet jeżeli nie płaci
    > się za wysłanie przelewu to zwykle są koszty banków pośredniczących).
    > Więc lepiej ich unikać!
    >
    > Oczywiście jeżeli ktoś nie chce bawić się w bieganie z gotówką to może
    > założyć konto walutowe w banku, w którym ma złotowe. Kupno, sprzedaż
    > waluty (może o kilka groszy gorszy kurs niż w kantorze) nic wtedy nie

    Ale czy możesz wskazać, które banki prowadzą konta walutowe na
    sensownych warunkach ?
    O lokatach było - wiem zatem gdzie można umieścić walutę na 1
    miesiąc (raczej nie przewiduję dłuższych okresów), ale reszta
    kryteriów ?
    "
    - bezpłatne w stanie uśpienia,
    - niekosztowne z punktu widzenia przelewów krajowych,
    - tanie przelewy do banków krajowych,
    - rozsądne kursy/spready,
    - łatwo dostępne kasy walutowe"
    [Zupełnie nieistotne są warunki dla kont w PLN, kart, kredytów itp.]

    Znam dobrze warunki korzystania z kont krajowych i jakość systemów
    internetowych, ale reszta dotąd mnie nie interesowała. Dlatego
    dopytuję się tutaj, bo domyślam się, że jest na pbb sporo takich, co
    waluty trzymają....

    witrak()
    PS. Przepraszam, że może trochę przynudzam, ale nie było
    "konkretnych konkretów" ;-)

  • 15. Data: 2010-01-21 14:47:10
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    "witrak()" news:hj9nkh$agt$1@atlantis.news.neostrada.pl

> [...]
    > O lokatach było - wiem zatem gdzie można umieścić walutę na 1
    > miesiąc (raczej nie przewiduję dłuższych okresów), ale reszta

    BZ WBK

    > - niekosztowne z punktu widzenia przelewów krajowych,

    nie powiem bo nie przerabiałem.

    > - tanie przelewy do banków krajowych,

    jw.

    > - rozsądne kursy/spready,

    jw.

  • 16. Data: 2010-01-21 18:32:36
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    On 2010-01-21 15:47, Valdi wrote:
    > "witrak()" news:hj9nkh$agt$1@atlantis.news.neostrada.pl

    > BZ WBK
    >
    > BZ WBK

    Dzięki Valdi, na Tobie można polegać :-)

    witrak()

  • 17. Data: 2010-01-21 19:22:00
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    "witrak()" news:hja794$nc5$1@nemesis.news.neostrada.pl

    > Dzięki Valdi, na Tobie można polegać :-)

    Nie przesadzaj bo mi się rumieńce na twarzy robią :)
    Piszę jak jest - w BZ WBK mam walutowe (w euro) do wpłat (przelewy zza
    granicy) i wypłat (tylko gotówkowe, bo w przelewy się u nich nie bawiłem).
    Żadnych problem i nawet jak cię przyciśnie z walutą a w twoim oddziale by
    nie mieli tyle ile potrzebujesz to wystarczy zrobić sobie małe tourne po
    innych placówkach i się uzbiera daną kwotę :)

    Zaś co do opłat za przelewy z konta walutowego (jak mnie pamięc nie zawodzi
    to chyba na tym ci również zależy) to chyba najlepiej jest się przyjrzeć
    mini tabelce opłat.

    Ze swojej strony podaję odnośnik do konta prowadzonego w kołhozowej walucie
    :)
    http://www.tinyurl.pl?2KkkFzTZ

  • 18. Data: 2010-01-24 16:34:01
    Od: "beznick" <x...@a...cd>

    Użytkownik "witrak()" <w...@h...com> napisał w wiadomości
    > Ale czy możesz wskazać, które banki prowadzą konta walutowe na sensownych
    > warunkach ?

    Zobacz oferty kont oszczędnościowych walutowych w klasycznych bankach.
    Możesz zacząć od PKOBP, ING, mBank
    Czy to są sensowne warunki ?