  • 1. Data: 2002-11-15 08:02:33
    Temat: Dlaczego Multi nie ma MasterCard?
    Od: "alexy" <a...@w...pl>

    Karty dwóch systemów maja nawet słabe banki, więc dlaczego tak ambitny ma
    tylko Visę? Czy ktoś mi to wyjaśni?
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 2. Data: 2002-11-15 08:14:14
    Temat: Re: Dlaczego Multi nie ma MasterCard?
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Fri, Nov 15, 2002 at 09:02:33AM +0100, alexy wrote:

    >Karty dwóch systemów maja nawet słabe banki, więc dlaczego tak ambitny ma
    >tylko Visę? Czy ktoś mi to wyjaśni?

    Bo vise latwiej sie obrabia wewnetrznie.

    Z tym posiadaniem roznych kart przez nawet slabsze banki bym nie
    przesadzal, zwlaszcza ze multi obsluguje je wewnetrznie, a nie
    wyprowadza osbluge do innych podmiotow - to jest duzo trudniejsze.

    --

    --w

  • 3. Data: 2002-11-15 09:20:08
    Od: "Maciej Bebenek" <m...@U...TO.komorka.org>

> [...]
    > przesadzal, zwlaszcza ze multi obsluguje je wewnetrznie, a nie
    > wyprowadza osbluge do innych podmiotow - to jest duzo trudniejsze.

    Nie to, zebym sie czepial, ale jak juz sie opanowalo obsluge jednej karty (a
    w zasadzie 6), to chyba dolozenie siodmej niczego nie zmienia?
    Podobnie tez wyglada rozliczenie Visy w innej walucie, niz USD. Pare bankow
    to potrafi, niektore z nich nie maja nawet centralnego systemu komputerowego
    :-)

    M.

  • 4. Data: 2002-11-15 09:24:55
    Temat: Re: Re: Dlaczego Multi nie ma MasterCard?
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Fri, Nov 15, 2002 at 10:20:08AM +0100, Maciej Bebenek wrote:

    >Nie to, zebym sie czepial, ale jak juz sie opanowalo obsluge jednej karty (a
    >w zasadzie 6), to chyba dolozenie siodmej niczego nie zmienia?

    byle tylko w kolorze czarnym, tj. visy? Nie, nie zmienia.

    Sposob obslugi visy rozni sie znaczaco od obslugi epi. A pomijam juz
    fakt ze trzeba sie certyfikowac w kolejnej organizacji.

    >Podobnie tez wyglada rozliczenie Visy w innej walucie, niz USD. Pare bankow
    >to potrafi, niektore z nich nie maja nawet centralnego systemu komputerowego
    ::-)

    No, niektore to maja taki baaaardzo centralny ;-)

    Argument rozliczania w euro sam chcialem wysunac, ale sadze ze to w
    sumie najmniejszy problem, sztuka w tym ze visa moze sie nie udac
    zaplacic w pewnych miejscach w europie.

    --

    --w

  • 5. Data: 2002-11-15 13:20:16
    Od: "alexy" <a...@w...pl>

    Ja wiem, że inny sposób rozliczenia, że trzeba się certyfikować i że jest sto
    różnych innych problemów. Ale co z tego? Mnie chodzi o to: dlaczego różne
    banki (WBK, BPH, Pekao itp.) mają karty dwóch systemów, a MultiBank, czyli BRE
    nie ma? Czyżby BRE nie był w stanie pokonać problemów, z którymi inni się
    uporali? A może BRE Bankowi po prostu nie zależy?

  • 6. Data: 2002-11-15 13:42:28
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    > uporali? A może BRE Bankowi po prostu nie zależy?

    A moze mu sie nie oplaca?
    Moze nie ta skala dzialanosci?

  • 7. Data: 2002-11-15 15:29:58
    Od: "Michał Witkowski" <m...@t...pl>

    Użytkownik "alexy" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > banki (WBK, BPH, Pekao itp.) mają karty dwóch systemów, a MultiBank, czyli

    Mnie dziwi to, ze duzy BRE wydaje MasterCard, klientom biznesowym i w privet
    banking.

    Pozdr. Michał

  • 8. Data: 2002-11-15 15:34:40
    Temat: Re: Re: Re: Dlaczego Multi nie ma MasterCard?
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Fri, Nov 15, 2002 at 04:29:58PM +0100, =?ISO-8859-2?Q? Micha=B3?= Witkowski wrote:

    >Użytkownik "alexy" <a...@w...pl> napisał w wiadomości

    Zniknales mi ;-)

    BRE, to mimo wszystko nie jest multi.

    >Mnie dziwi to, ze duzy BRE wydaje MasterCard, klientom biznesowym i w privet
    >banking.

    J/w.

    --

    --w

  • 9. Data: 2002-11-15 15:48:27
    Od: "Michał Witkowski" <m...@t...pl>

    Witkowski wrote:

    > Zniknales mi ;-)
    >
    > BRE, to mimo wszystko nie jest multi.

    > J/w.

    Ale Multi to jest BRE, dziala na podstawie jego licencji, a na karcie
    wydanej przez Mulit jest wydrukowane, ze jest ona wlasnoscia BRE Banku S.A.

    pozdr. Michał

  • 10. Data: 2002-11-16 00:01:43
    Temat: Re: Re: Re: Re: Dlaczego Multi nie ma MasterCard?
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Fri, Nov 15, 2002 at 04:48:27PM +0100, =?ISO-8859-2?Q? Micha=B3?= Witkowski wrote:

    >Ale Multi to jest BRE, dziala na podstawie jego licencji, a na karcie
    >wydanej przez Mulit jest wydrukowane, ze jest ona wlasnoscia BRE Banku S.A.

    Coz, jest tak napisane na karcie visa, nie wiadomo jaka byla umowa
    miedzy bre a epi, moze nie moga w ten sposob markowac kart?

    To jest gdybanie, acz ja rozumiem ze niektore rzeczy _moga_ sie nie
    dawac realizowac.

    --

    --w