  • Data: 2012-02-17 13:12:04
    Temat: Re: "Ratowanie" Grecji... [+Ostrzeżenie :-) ]
    Od: "witrak()" <w...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

    TZ <g...@t...cy[ROT13]> wrote on 2012-02-16_9:42

> [...]
    > [...]
    > Poinformował, że minister finansów zwrócił się do zarządu NBP w dniu 16 stycznia
    > tego roku z prośbą o udzielenie MFW pożyczki z naszych rezerw dewizowych w
    > wysokości 6,27 mld euro,"
    > [...]
    > Tłumaczył także, że umowa pożyczkowa zostanie tak skonstruowana, że będziemy
    > mogli te środki wycofać z MFW jeżeli tylko byśmy mieli sami kłopoty finansowe
    > ale w związku z tym oprocentowanie tych środków będzie niskie. Padły nawet
    > sugestie, że może być nawet niższe niż 0,1 pkt. procentowego.

    Prosiłem zdaje się o źródła na określonym poziomie. No ale niech
    będzie, sam wycisnę pomyje z tego tekstu, to zobaczymy co zostanie.
    [...] Prezes NBP Marek Belka [...] Poinformował, że minister
    finansów zwrócił się do zarządu NBP w dniu 16 stycznia tego roku z
    prośbą o udzielenie MFW pożyczki z naszych rezerw dewizowych w
    wysokości 6,27 mld euro [...] umowa pożyczkowa zostanie tak
    skonstruowana, że będziemy mogli te środki wycofać z MFW jeżeli
    tylko byśmy mieli sami kłopoty finansowe [...]

    Kropka.

    Nigdzie tu nie ma, że idzie o pożyczkę "na Grecję" (choć skądinąd
    wiadomo, że w istocie tak miało być). [Zatem popracuj nad
    cytowaniami.]
    I nie jest to żadna pomoc, tylko pożyczka. Nie słyszałem, żeby MFW
    nie zwracał pożyczek.

    Zatem sugestia, że tracimy pieniądze to czysta demagogia.

    > Tu Marcin N podał już linka i google też Ci w tym pomoże.

    O nie, nie zamierzam szukać źródeł. Ten kto stawia tezę,
    przedstawia dowody. Ja kwestionuję nieudowodnione stwierdzenia o
    wyrzucaniu czy traceniu pieniędzy, sponsorowaniu itp. demagogiczne
    banialuki.

    witrak()