  • 1. Data: 2002-12-19 16:53:30
    Temat: Raport Bankier.pl o Kartach
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    http://www.bankier.pl/wiadomosci/article.html?articl
    e_id=576666 - moj
    raport w Bankier.pl - zapraszam!

    :)

    P.S. Ciekaw oczywiscie jestem opinii!

    Michal 'Amra' Macierzynski
    www.prnews.pl - swiat e-bankow

  • 2. Data: 2002-12-19 18:37:31
    Temat: Re: Raport Bankier.pl o Kartach
    Od: "Marek J" <m...@p...onet.pl>

    To co piszesz jest smutne, ale prawdziwe. Smutne jest to że dla ludzi karta
    jest kawałkiem plastiku do wyciągania banknotów ze ściany, że ludzie wolą
    nosić wór pieniędzy niż kartę, że wolą stać w kolejce do bankomatu i zaraz
    potem wydać wybrane pieniądze niż bezpośrednio zapłacić w sklepie kartą, że
    dziennikarze telewizji czy radia sieją ferment wokół kart nagłaśniając do
    granic absurdu każde nadużycie kartowe (dlaczego nie zawiadamiają z takim
    rozgłosem o każdej popełnionej kradzieży gotówki czy o każdym fałszywym
    banknocie?). Smutne jest też to, że aby dostać kartę kredytową trzeba się
    prawie ze wszystkiego wyspowiadać i podpisać umowę - cyrograf z bankiem.
    Jeżeli banki nie zmienią swojego podejścia, to nie wróżę wielkiego rozwoju
    rynku kart kredytowych w Polsce, zwłaszcza jeżeli weźmiemy pod uwagę
    ostatnie zmiany w kodeksie pracy - kartę kredytową będą mogli otrzymać tylko
    nieliczni szczęśliwcy, którym szef dał umowę na czas nieokreslony albo osoby
    które załapały się na taką umowę przed wejściem w życie noweli kodeksu.
    Czekam na kartę kredytową mBanku - od dłuższego już czasu czytamy, że ma być
    rewolucyjna. Pożyjemy, zobaczymy...

    Marek
    /- Ekonomia Gnomów Gaciowych:
    /- Faza 1: zdobyć gacie
    /- Faza 3: Zysk

  • 3. Data: 2002-12-19 18:47:45
    Od: "berdycz" <p...@b...pl>

    Użytkownik "Marek J" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Jeżeli banki nie zmienią swojego podejścia, to nie wróżę wielkiego rozwoju
    > rynku kart kredytowych w Polsce, zwłaszcza jeżeli weźmiemy pod uwagę

    Aby karty kredytowe w Polsce się masowo przyjęły po pierwsze ludzie muszą być
    zamożniejsi, a kredyt tańszy.
    Nie oszukujmy się, ale wielu świadomych posiadaczy KK nigdy nie korzysta z kredytu -
    zawsze zmieści się GP.:-)

    A , że ludzie wolą gotówkę...
    Ja też mając wiele kart najwięcej ilościowo płace gotówką. Bo najwięcej zakupów robię
    na drobne kwoty poniżej 100zł.
    Gotówkę przyjmują wszędzie. Jej użycie jest proste.

    Obsługa kart bankowych jest rozpowszechniona tylko w aglomeracjach.
    Ani wioski ani małe miasteczka nie używają masowo kart.

    Baaaa... Sieć hipermarektów macro cash & carry nie przyjmuje płatności zwykłymi
    kartami.
    A tam są naprawdę duże obroty.

  • 4. Data: 2002-12-19 20:24:31
    Od: "Zbiggy" <zbiggy@p*.onet.pl>

    Użytkownik "Michał 'Amra' Macierzyński"

    > P.S. Ciekaw oczywiscie jestem opinii!

    miał tam być jakiś obrazek a nic nie widzę

    Zbig

  • 5. Data: 2002-12-19 20:47:18
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...com>

    Użytkownik berdycz <p...@b...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:att48c$rdb$...@n...tpi.pl...

    > Baaaa... Sieć hipermarektów macro cash & carry nie przyjmuje płatności
    zwykłymi kartami.
    > A tam są naprawdę duże obroty.

    Moze ze wzgledu na "cash" w nazwie..;-)

    --
    Pozdrowienia
    ---

  • 6. Data: 2002-12-19 20:57:19
    Od: "Witek" <w...@p...onet.fi>

    Użytkownik "berdycz" <p...@b...pl> napisał

    > Baaaa... Sieć hipermarektów macro cash & carry nie przyjmuje płatności zwykłymi
    kartami.
    > A tam są naprawdę duże obroty.

    Moze nie zauwazyles, ale oni maja w nazwie "CASH" (podobnie jak selgros cash&carry)
    ;-))
    A tak powaznie to w makro mozna placic tylko jedna karta ;-)

  • 7. Data: 2002-12-19 21:01:38
    Od: "janko" <m325@o2._NO_SPAM_.pl>

    Interesujące opracowanie.
    Dobrze, że dobitnie podkreśliłeś przewagę oferty Citi.
    Pozostałe banki (zwłaszcza jeśli już uważają KK za produkt strategiczny -
    jak BZ WBK czy Multi) muszą nie tylko zaoferować dobry produkt - musi być
    jawnie lepszy niż Citi.
    Ciekawe, kiedy to zrozumieją?

  • 8. Data: 2002-12-19 21:07:25
    Od: "Maciej Bebenek" <m...@U...TO.komorka.org>

    > Baaaa... Sieć hipermarektów macro cash & carry nie przyjmuje
    > płatności zwykłymi kartami. A tam są naprawdę duże obroty.

    Ani hipermarkety, ani (przynajmniej w nazwie) cash & carry. Zapozniony jestes :-)

    A tak powazniej - PBK BPH (albo odwrotnie) wydawal(o) specjalna karte do Makro. Stad
    przy kazdej kasie terminal
    Polcardu (nie zauwazyles?).

    M.

  • 9. Data: 2002-12-19 21:09:52
    Od: "Maciej Bebenek" <m...@U...TO.komorka.org>

> [...]
    > strategiczny - jak BZ WBK czy Multi) muszą nie tylko zaoferować dobry
    > produkt - musi być jawnie lepszy niż Citi.

    Co to znaczy "lepszy" i dla kogo? Pamietaj, ze cos dobre dla Ciebie nie musi byc
    dobre dla mnie. Liczy sie
    (rowniez) koszt produktu, jego zakres (byc moze nie trzeba kazdemu dawac karty
    miedzynarodowej, bo i po co?), byc
    moze latwiejsza i bezpieczniejsza w uzyciu jest jakas karta elektryczna...

    > Ciekawe, kiedy to zrozumieją?

    Mysle, ze juz rozumieja, ale banki to najbardziej konserwatywna galaz biznesu.

    M.

  • 10. Data: 2002-12-19 21:15:24
    Od: "janko" <m325@o2._NO_SPAM_.pl>

    > Co to znaczy "lepszy" i dla kogo? Pamietaj, ze cos dobre dla Ciebie nie
    musi byc dobre dla mnie.

    to proste jest :-) - lepszy to taki, który zdobędzie istotny udział w
    rynku - np. porównywalny z Citi.