  • Data: 2002-05-14 10:17:36
    Temat: Re: Pytanie o hipoteke podczas brania kredytu
    Od: "Kasia" <K...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Richard" <R...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Czesc!

    Cześć

    > Panowie?

    I Panie

    > Niestety, wlascicelem tej nieruchpomosci jestem ja, moja mama, i moja
    > siostra.
    > bank nie moze ustanowic hipoteki na 1/3 tej nieruchomosci....

    Domyslam się zatem że masz współwłasność - nie masz zatem 1/3 tej
    nieruchomości - tylko jesteś jej współwłaścicielem - czyli teoretycznie masz
    całość - praktycznie (dla banku i prawników nic)

    > Z tego co wiem, to musze isc do notariusza i jakos to załatwic....

    Dokładnie - mama i siostra muszą się zgodzić na podział tej nieruchomości na
    3 części. I wtedy będziesz właścicielem 1/3 czy jak tam się tym podzielicie
    między sobą.

    > Są z tym jakies wieksze problemy?
    >
    > Ile się czeka na załatwienie takich formalności????

    Problemów wielkich nie ma z podziałem - formalności tylko ... i jest to do
    załatwienia szybko - kwestia żeby notariusz posprawdzał akt własności i
    założył hipotekę ... tylko nie wiem jak długo czeka się na wpis do księgi
    wieczystej w sądzie ... Aha - kwestia najważniejsza ... podział kosztuje -
    ile - tego nie wiem - zmienił się cennik - ale zależy to od wartości
    nieruchomości ... I nie wiem - jeśli to jest działka .. to pewnie też muszą
    się koło tego pokręcić geodeci ...

    > Dzieki

    A proszę jeśli cokolwiek pomogłam