  • 1. Data: 2006-02-02 12:54:55
    Temat: Przez internet mozna krasc do woli
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Widze, ze nikt sie nie przejal moim listem w temacie "A wiec jednak",
    zatem zmieniam tytul na bardziej tresciwy.

    Powtorze: prasa donosi, ze banki obciazaja klientow WSZYSTKIMI
    transakcjami przez internet. Wystarczy ze ktos poda numer karty i papa
    pieniazki.

    http://gospodarka.gazeta.pl/gospodarka/1,33204,31429
    64.html

    A arbiter banki popiera.

    Paranoja.

    Chyba trzeba wszystkie karty zlikwidowac.

    MJ

  • 2. Data: 2006-02-02 13:09:41
    Temat: Re: Przez internet mozna krasc do woli
    Od: yayco <yayco2_at_gmail_dot_com@no_spam.pl>

    2006-02-02 13:54- tak przynajmniej miał(a) ustawiony zegar systemowy
    Michal Jankowski, gdy pisał(a):
    > Widze, ze nikt sie nie przejal moim listem w temacie "A wiec jednak",
    > zatem zmieniam tytul na bardziej tresciwy.

    Może by się nawet ktoś przejął, gdyby nie to, że link i fragmenty tego
    artykułu znalazły się tutaj już wczoraj.
    :-p
    --
    **** yayco (yayco2@_tnij_gmail.com) ****
    **** ****

  • 3. Data: 2006-02-02 13:11:18
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

    Patrze, patrze a tu Michal Jankowski porozsypywal nastepujace haczki:
    > Widze, ze nikt sie nie przejal moim listem w temacie "A wiec jednak",
    > zatem zmieniam tytul na bardziej tresciwy.
    Nie dziw sie ze dales bezsensowny tytul i nikt nie odpowiedzial...
    wiekszosc ludzi mogla nawet nie przeczytac tego postu
    > Powtorze: prasa donosi, ze banki obciazaja klientow WSZYSTKIMI
    > transakcjami przez internet. Wystarczy ze ktos poda numer karty i papa
> [...]
    Z jednej strony tak. Z drugiej strony w przypadku platnosci przez
    internet nie bardzo jest mozliwosc zweryfikowania uzytkownika karty
    > Chyba trzeba wszystkie karty zlikwidowac.
    Albo po prostu zamalowac na karcie te trzy magiczne cyferki
    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl

  • 4. Data: 2006-02-02 13:19:29
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    yayco <yayco2_at_gmail_dot_com@no_spam.pl> writes:

    > Może by się nawet ktoś przejął, gdyby nie to, że link i fragmenty
    > tego artykułu znalazły się tutaj już wczoraj.

    A to przepraszam. Ale i tak chyba sie prawie nikt nie przejął -
    wczorajszy wątek ma wszystkiego 6 listów.

    Widać wszystkich bardziej obchodzi 5 zł za wyciąg czy kombinowanie z
    wypłatą małych kwot bez prowizji, niż możliwość utraty
    wielotysięcznych kwot.

    MJ

  • 5. Data: 2006-02-02 13:24:48
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    badzio <b...@n...skreslic.epf.pl> writes:

    > Z jednej strony tak. Z drugiej strony w przypadku platnosci przez
    > internet nie bardzo jest mozliwosc zweryfikowania uzytkownika karty

    I dlatego zawsze i wszedzie na calym swiecie takie transakcje sa na
    odpowiedzialnosc SPRZEDAWCY.

    Tylko u nas oczywiscie trzeba zrobic klienta w wała.

    Ja bym sie jeszcze zainteresowal, czy Rajfi przekazal te kase do
    kasyna, bo mam bardzo brzydkie podejrzenia.

    MJ

  • 6. Data: 2006-02-02 13:32:48
    Od: yayco <yayco2_at_gmail_dot_com@no_spam.pl>

    2006-02-02 14:19- tak przynajmniej miał(a) ustawiony zegar systemowy
> [...]
    >
    > Widać wszystkich bardziej obchodzi 5 zł za wyciąg czy kombinowanie z
    > wypłatą małych kwot bez prowizji, niż możliwość utraty

    No, ja się bardzo zainteresowałem, aczkolwiek zamiast pisać zacząłem
    staranniej szukać dobrze ubezpieczonego mastera *bez* białego
    niedźwiedzia. I ni cholery nic mi się nie kojarzy. Chyba faktycznie
    przyjdzie te literki zamalowywać :-(

    --
    **** yayco (yayco2@_tnij_gmail.com) ****
    **** ****

  • 7. Data: 2006-02-02 13:40:37
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    yayco <yayco2_at_gmail_dot_com@no_spam.pl> writes:

    > niedźwiedzia. I ni cholery nic mi się nie kojarzy. Chyba faktycznie
    > przyjdzie te literki zamalowywać :-(

    Kelner nie podejrzy, ale to nie jest jedyna droga...

    Zreszta sluchy chodza, ze mozna (bylo?) podac te trzy cyferki dowolne...

    A czy karty z zamalowanymi cyferkami nie zakwestionuje ktos w sklepie?
    Ze przerabiana, pasek na podpis uszkodzony czy cos?

    MJ

  • 8. Data: 2006-02-02 13:42:02
    Od: "P" <s...@o...pl>

> [...]
    >
    > A arbiter banki popiera.
    >
    > Paranoja.
    >
    > Chyba trzeba wszystkie karty zlikwidowac.

    Banki moga wszystko.
    Mnie np. Multibank zrobił w konia, bo nie uznał reklamacji dwóch transakcji
    przeprowadzonych skradzioną kartą - podpis był ordynarnie podrobiony, zatem
    niby pretekst, aby obciążyć sklep, ale problem w tym, że do uznania tej
    reklamacji Multibank zażądał skradzionej karty, aby porównać mój podpis na
    paragonie z podpisem na karcie. A złodziej oczywiście karty nie oddał, zatem
    bank uznał, że reklamacja jest bezpodstawna i ją oddalił. No to ja nie mam
    zamiaru iść do sądu o te kilka stów, ale z tego złodziejskiego banku
    zrezygnuję - ich karty VE mają wyłączoną walidację PINem, zawsze w sklepie
    żądają tylko podpisu i jak Cię nawet okradną, to i tak nic nie zrobisz, bo bank
    jest w prawie - swoim.
    W każdym razie ze złodziejami z Multibanku już niedługo pożegnam się na zawsze
    i to ich strata, bo dużo zarabiam i te pieniądze dostanie inny bank.

  • 9. Data: 2006-02-02 13:46:11
    Od: legi <l...@l...pl>

    Ja zawsze przelewam na rachunek z kartą debetową tuż przed zakupem w sklepie.

  • 10. Data: 2006-02-02 13:54:46
    Od: legi <l...@l...pl>

    Połowa sklepów w USA nie wymaga CVV2