  • 1. Data: 2007-02-12 11:21:25
    Temat: Przewalutowanie kredytu hip po wejsciu euro.
    Od: "gg" <d...@d...d.>

    Jak będą przewalutowywane kredyty hipoteczne brane i splacane w PLN (bez
    możliwości przewalutowania) po przyjęciu w Polsce euro?
    Pani w banku twierdzi że "jakoś" się to przewalutuje. A punkt w umowie
    kredytowej jest, że przez 30lat bedzie spłata kredytu tylko w PLN.

    --
    pozdrawiam
    P.

  • 2. Data: 2007-02-12 11:23:18
    Temat: Re: Przewalutowanie kredytu hip po wejsciu euro.
    Od: RobertS <r...@x...pl>

    gg napisał(a):
> [...]
    > Pani w banku twierdzi że "jakoś" się to przewalutuje. A punkt w umowie
    > kredytowej jest, że przez 30lat bedzie spłata kredytu tylko w PLN.

    ale za x lat nie bedzie juz PLN, a waluta obowiazujaca bedzie euro,
    kredyt po prostu zostanie przeliczony na euro po ustalonym kursie
    wymiany np. 4zl za 1 euro i to wszystko

    jezeli do splaty pozostalo np. 100 000 zl to bedziesz musial splacic 25
    000 euro...

    analogicznie jak w przypadku denominacji, jednego dnia miales milion
    (1000000 złotych) a nastepnego dnia tylko 100 zl (PLN)

    pozdr.
    RobertS

  • 3. Data: 2007-02-12 11:38:24
    Od: "gg" <d...@d...d.>

    Użytkownik "RobertS" <r...@x...pl> napisał w wiadomości
    > ale za x lat nie bedzie juz PLN, a waluta obowiazujaca bedzie euro,
    > kredyt po prostu zostanie przeliczony na euro po ustalonym kursie
    > wymiany np. 4zl za 1 euro i to wszystko

    A co z takim punktem umowy kredytowej? cytuję:

    " Nie dopuszcza się zmiany waluty kredytu udzielonego w PLN na kredyt
    walutowy, w całym okresie kredytowania."

    --
    pozdrawiam
    P.

  • 4. Data: 2007-02-12 11:41:04
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Mon, 12 Feb 2007 12:38:24 +0100, gg napisał(a):

    > Użytkownik "RobertS" <r...@x...pl> napisał w wiadomości
    > A co z takim punktem umowy kredytowej? cytuję:
    >
    > " Nie dopuszcza się zmiany waluty kredytu udzielonego w PLN na kredyt
    > walutowy, w całym okresie kredytowania."

    Tego typu problemy załatwi hurtem ustawa o wprowadzeniu euro jako środka
    płatniczego w Polsce.

  • 5. Data: 2007-02-12 11:52:43
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

    Patrze, patrze a tu gg porozsypywal nastepujace haczki:
    > A co z takim punktem umowy kredytowej? cytuję:
    > " Nie dopuszcza się zmiany waluty kredytu udzielonego w PLN na kredyt
    > walutowy, w całym okresie kredytowania."
    Nic. Nie mozna splacac kredytu w walucie, ktora nie istnieje. Kredyt
    zostanie przewalutowany, po takim samym kursie jak oszczednosci (kurs
    ustalony odgornie).
    --
    badzio

  • 6. Data: 2007-02-12 12:14:18
    Od: RobertS <r...@x...pl>

    > " Nie dopuszcza się zmiany waluty kredytu udzielonego w PLN na kredyt
    > walutowy, w całym okresie kredytowania."

    zapis ten oznacza, ze nie bedziesz mogl przewalutowac kredytu na walute
    inna niz obowiazujaca w RP....kredyt w euro nie bedzie kredytem
    walutowym (w rozumienie kredytu w walucie obcej) tylko kredytem w
    walucie krajowej (euro bedzie obowiazujace)

    nie martw sie na zapas...

  • 7. Data: 2007-02-12 12:21:28
    Od: "gg" <d...@d...d.>

> [...]
    > walutowym (w rozumienie kredytu w walucie obcej) tylko kredytem w
    > walucie krajowej (euro bedzie obowiazujace)

    No martwiłem się czy aby za ca 7 lat nie każą mi refinansować tego kredytu
    i zapłacić od tej operacji słonej prowizji

    --
    pozdrawiam
    P.

  • 8. Data: 2007-02-12 12:28:50
    Od: RobertS <r...@x...pl>

    > No martwiłem się czy aby za ca 7 lat nie każą mi refinansować tego
    > kredytu i zapłacić od tej operacji słonej prowizji

    na pewno nie, jaka będzie wartość Twojego kredytu w euro dowiesz się juz
    wtedy kiedy zostanie ustalony sztywny kurs złotego do tej
    waluty...sytuacja taka panuje np. na Łotwie, praktycznie mozna tam
    placic i w łatach (lokalna waluta) i w euro

    przelicznik wynosi ~0,7 łaty za 1 euro

  • 9. Data: 2007-02-12 13:00:11
    Od: Przemyslaw Kowalik <p...@A...pl>

    Użytkownik gg napisał:

> [...]
    > Pani w banku twierdzi że "jakoś" się to przewalutuje. A punkt w umowie
    > kredytowej jest, że przez 30lat bedzie spłata kredytu tylko w PLN.

    Nie martw się - nasza władza będzie nas chronić nas od tego nieszczęścia
    tak długo, aż euro samo zdechnie :-P

    Przemek

  • 10. Data: 2007-02-12 13:28:05
    Od: Piotr Gralak <g...@p...onet.pl>

    Przemyslaw Kowalik napisał(a):

    > Nie martw się - nasza władza będzie nas chronić nas od tego nieszczęścia
    > tak długo, aż euro samo zdechnie :-P

    Mam nadzieję, że szybciej nasza władza zdechnie. Znaczy zmieni się. Choć
    niestety pewne konsekwencje pozostaną - wybitny bankowiec Skrzypek
    będzie prezesem NBP przez 6 lat...

    PG