  • 1. Data: 2004-05-31 17:36:30
    Temat: Przelewy z zagranicy
    Od: "tom" <g...@W...gazeta.pl>

    Dostaje przelewy w euro (do Citibanku na rachunek w euro) z zagranicy
    dokladnie ze Sparkasse z Niemiec. Kazdy przelew jest oplacany przez nadawce.
    Od jakiegos czasu - ok 2 miesiecy kazdy przelew dochodzi niecaly. Tzn
    mniejszy o 20-40 euro. W Citibanku nie umieja mi odpowiedziec na pytanie,
    tlumaczac sie ze to sa prawdopodobnie jakies oplaty bankow posredniczacych.
    Wczesniej tych oplat przez dlugi czas nie bylo. A sposob oplacania przelewow
    sie nie zmienil. Wiec moze ktos wie o co chodzi. Dodatkowo mam pytanie jaki
    bank (konto walutowe) wybrac aby docieraly CALE przelewy i w miare szybko.

  • 2. Data: 2004-05-31 19:55:48
    Temat: Re: Przelewy z zagranicy
    Od: AP <c...@e...dyndns.org>

    In article <c9fqet$3l8$1@inews.gazeta.pl>, g...@W...gazeta.pl
    says...
> [...]
    > bank (konto walutowe) wybrac aby docieraly CALE przelewy i w miare szybko.

    Moze chodzi o to ze numer rachunku nie jest w PELNYM formacie IBAN (z
    literkami PL na pocztaku)?

    AP

  • 3. Data: 2004-06-01 06:39:59
    Od: "darsoon" <d...@o...pl>

    Użytkownik "tom" <g...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    nadawce.
    > Od jakiegos czasu - ok 2 miesiecy kazdy przelew dochodzi niecaly.

    Tak jak już Ci odpowiedział AP, przyczyną może być brak rachunku w
    standardzie IBAN. Dodatkowo banki UE wymagają podawania kodu SWIFT
    banku beneficjenta. Jeżeli brakuje tych dwóch elementów mogą być
    pobierane dodatkowe opłaty.

    Darsoon

  • 4. Data: 2004-06-01 08:43:11
    Od: "Zbyszek" <z...@W...o2.pl>

    > Moze chodzi o to ze numer rachunku nie jest w PELNYM formacie IBAN (z
    > literkami PL na pocztaku)?

    Może.
    Ale proponuję, by tom postarał się zdobyc kopie komunikatu SWIFT .
    Może z nigo odczytać m.in. opcję kosztów.
    Jeśli jest to BEN - to nie dziwi mnie brak tych euro, beneficjent płaci za
    wszystko.
    OUR powinno dać pełną kwote - choć w Europie.
    SHA to koszty dzielone, nie powiinno być tak drogo, ale jeśli byli
    pośrednicy... to można zobaczyć jacy.
    Czasem też na komunikacie sa kwoty odciągniętych kosztów.
    Czy zleceniodawca nie mógłby robić przelewu w jakimś niemieckim citi ?

    ZN

  • 5. Data: 2004-06-01 10:26:05
    Od: "grejfk" <g...@N...gazeta.pl>

    Mam swift message z przelewu USD - gdzie miala miejsce podobna sytuacja.

    Oto on:

    {1:F01RABONL2UUXXX5603401900} {1:F21RABONL2UUXXX5603401900}{4:
    {177:0404051241}
    {451:0}{108:AB}}
    {2:I103IRVTUS3NXXXXU1}
    {3:
    {108:AB}
    {119:STP}}{4:
    :20:PA0040405020382
    :23B:CRED
    :32A:040405USD <TUTAJ KWOTA KTORA POWINNA DOJSC>
    :33B:USD <TUTAJ KWOTA KTORA POWINNA DOJSC>
    :50K:/NL08RABO0336472250
    <TUTAJ DANE NADAWCY>
    :57A:CITIPLPXXXX
    :59:/ <TUTAJ NUMER MOJEGO KONTA>
    < TUTAJ MOJE DANE>
    :70:<TUTAJ TYTUL PLATNOSCI>
    :71A:SHA
    -}{5:{MAC:B5B5164F}
    {CHK:FE978C4C4E6E}}

  • 6. Data: 2004-06-01 18:01:25
    Od: AP <c...@e...dyndns.org>

    In article <c9hljt$4bj$1@inews.gazeta.pl>, g...@N...gazeta.pl
    says...
    > Mam swift message z przelewu USD - gdzie miala miejsce podobna sytuacja.
    >

    > Oto on:
    >
    > {1:F01RABONL2UUXXX5603401900} {1:F21RABONL2UUXXX5603401900}{4:
    > {177:0404051241}
    > {451:0}{108:AB}}
    > {2:I103IRVTUS3NXXXXU1}
    > {3:
    > {108:AB}
    > {119:STP}}{4:
    > :20:PA0040405020382
    > :23B:CRED
    > :32A:040405USD <TUTAJ KWOTA KTORA POWINNA DOJSC>
    > :33B:USD <TUTAJ KWOTA KTORA POWINNA DOJSC>
> [...]
    ahhh...... z jakis powodow myslalem ze chodzi o przelew w euro. Jesli
    bylby w euro to koszty bylby mniejsze. Jak widac w przelewie jest opcja
    dzielenia kosztow.

    AP

  • 7. Data: 2004-06-01 20:49:16
    Od: "grejfik" <g...@N...gazeta.pl>

    masz racje, wczesniej mowa byla o euro. jednak swift message jest z
    transakcji dolarowej ktora podobnnie zostala obciazona jak w euro.

  • 8. Data: 2004-06-01 21:01:57
    Od: "Zbyszek" <z...@W...o2.pl>

    > :59:/ <TUTAJ NUMER MOJEGO KONTA>

    hm jesli to IBAN i
    jesli rabo i citi są korespondentami to nie rozumiem dlaczego jest tak
    drogo,
    i citi powinno sie wytłumaczyć. Możesz żądać wyjaśnienia, najlepiej na
    piśmie.

  • 9. Data: 2004-06-02 04:16:06
    Od: AP <c...@e...dyndns.org>

    In article <c9iqrn$d5f$1@atlantis.news.tpi.pl>, z...@W...o2.pl
    says...

> [...]
    > drogo,
    > i citi powinno sie wytłumaczyć. Możesz żądać wyjaśnienia, najlepiej na

    Wytlumaczyc... jesli przelew byl w Euro ..... nie dotyczy sie przelewow
    w USD.... a z informacji SWIFTowej wynika ze przelew byl w dolarach.

    A tak przy okazji ..... moze pieniadze przyszly na rachunek w EURO a a
    przelew byl w dolarach?? Wtedy jest kwestia kursu/przewalutowania
    dolarow na euro

    Koncowka rachunku w Citi 053 dla rachunkow w euro.

    AP

  • 10. Data: 2004-06-02 04:24:12
    Od: AP <c...@e...dyndns.org>

    In article <c9iq4c$aho$1@inews.gazeta.pl>, g...@N...gazeta.pl
    says...
    > masz racje, wczesniej mowa byla o euro. jednak swift message jest z
    > transakcji dolarowej ktora podobnnie zostala obciazona jak w euro.

    ok.... pytanie .... czy numer rachunku byl w pelnym formacie IBAN (PL+2
    cyfry kod+pelny numer konta)

    AP