  • 1. Data: 2004-05-31 17:59:37
    Temat: KK Reiffeisen - odpowiedzialnosc
    Od: " Karolew" <k...@g...pl>

    W regulaminie KK jest taka oto ciekawostka:

    &13, ust. 2:
    "Uzytkownik karty moze dokonywac transakcji:
    4) za posrednictwem telefonu, intenetu lub poczty"

    A jednoczesnie w &29, ust. 5:
    "Odpowiedzialnosc banku bez wzgledu na kwote nie dotyczy transakcji:
    2) zrealizowanych na odleglosc bez fizycznego przedstawienia karty, w tym w
    szczegolnosci zrealizowanych za posrednictwem telefonu, internetu lub
    poczty"...

    Ktore inne karty tez maja te przypadlosc? Czy wogole taki zapis jest zgodny z
    ustawa o elektronicznych instr. platniczych?

    Karolew

  • 2. Data: 2004-06-01 06:20:04
    Temat: Re: KK Reiffeisen - odpowiedzialnosc
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    Użytkownik " Karolew" <k...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    zgodny z
    > ustawa o elektronicznych instr. platniczych?

    Imo nie jest zgodny. Ustawa obciąża odpowiedzialnością posiadacza karty do
    150 euro, ale tylko w przypadku użycia karty utraconej. Jeśli natomiast nie
    zostanie ona utracona, ale zostanie wykorzystana bez fizycznego
    przedstawienia, to bank odpowiada w całości za taką transakcję wobec
    posiadacza (art. 28 ust. 5 ustawy o Eip).

    --
    Pozdrawiam,
    Washko

  • 3. Data: 2004-06-01 06:43:07
    Od: "T.S." <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org> napisał w wiadomości
> [...]
    > przedstawienia, to bank odpowiada w całości za taką transakcję wobec
    > posiadacza (art. 28 ust. 5 ustawy o Eip).

    No dobra, a punkt szósty tego paragrafu ?

    "O ile umowa o kartę płatniczą przewiduje taką możliwość, posiadacza
    obciążają
    operacje dokonane na odległość, mimo iż karta płatnicza została wykorzystana
    bez fizycznego przedstawienia."

    BZ WBK też umywa ręce (par 10, pkt. 11)

    To już nie ma bezpiecznej karty w Polsce ??

    --
    Tomasz, fan Jakuba W.

    Pisząc do mnie, zamien w adresie
    "to_nie_ten_adres" na "jakubwedrowycz"

  • 4. Data: 2004-06-01 07:02:20
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    Użytkownik "T.S." <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > bez fizycznego przedstawienia."
    >
    > BZ WBK też umywa ręce (par 10, pkt. 11)
    >
    > To już nie ma bezpiecznej karty w Polsce ??

    Jest. Takie interpretacje tego zapisu są niezgodne z celem ustawy i jej
    sensem. Naturalnym jest, że posiadacza obciążają dokonane (w domyśle: przez
    niego lub za jego zgodą) operacje, bo inaczej doszłoby do absurdalnej
    sytuacji, w której posiadacz może robić zakupy i nie musieć płacić.

  • 5. Data: 2004-06-01 07:22:00
    Od: "T.S." <t...@p...onet.pl>

> [...]
    > niego lub za jego zgodą) operacje, bo inaczej doszłoby do absurdalnej
    > sytuacji, w której posiadacz może robić zakupy i nie musieć płacić.

    Po wczytaniu się w ustawe dochodzę do wniosku, że Twoja argumentacja może
    mieć sens ;-)
    Tyle że w wypadku takiej kontrowersyjnej transakcji bank będzie się
    powoływał na swój regulamin - co w efekcie zaprowadzi nas pewnie do sądu.

    Wolałbym uniknąć takiej sytuacji i mieć KK w banku, który takiej świni
    klientowi nie podkłada.
    BZ WBK i Rafi odpada, a w regulaminie BPH nie mogę nic znaleźć o
    odpowiedzialności.

    Pzdr,

  • 6. Data: 2004-06-01 07:27:43
    Od: "Maciek Kycler" <m...@p...onet.pl>

    > Wolałbym uniknąć takiej sytuacji i mieć KK w banku, który takiej świni
    > klientowi nie podkłada.
    > BZ WBK i Rafi odpada, a w regulaminie BPH nie mogę nic znaleźć o
    > odpowiedzialności.

    To może Citi?... Nie znam regulaminu na pamięć, ale mam przetrenowaną
    sytuację, gdy ktoś bez mojej wiedzy i zgody (przypuszczalnie pracownik
    jednego z hoteli w USA) dokonał transakcji. Wystarczył jeden telefon do Citi
    i w ciągu 2 dni kasa wróciła na konto. Sama sprawa reklamacyjna zakończyła
    się jakieś 2 tygodnie temu (rzecz miała miejsce w sierpniu 2003) oczywiście
    na moją korzyść i transakcja została wyksięgowana permanentnie (do czasu
    zakończenia postępowania reklamacyjnego wyksięgowanie ma charakter
    tymczasowy).

    MaciejK

  • 7. Data: 2004-06-01 09:07:40
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...pulapka-org.pl>

    On Tue, 1 Jun 2004 08:43:07 +0200, "T.S."
    <t...@p...onet.pl> wrote:

    >"O ile umowa o kartę płatniczą przewiduje taką możliwość, posiadacza
    >obciążają
    >operacje dokonane na odległość, mimo iż karta płatnicza została wykorzystana
    >bez fizycznego przedstawienia."

    Ale to chodzi o operacje dokonane przez własciciela.
    --
    ___________ (R)

  • 8. Data: 2004-06-01 15:41:58
    Temat: Re: KK Reiffeisen - odpowiedzialnosc;Karol Zwiruk do tablicy ;-)
    Od: " Karolew" <k...@N...gazeta.pl>

    > To może Citi?...

    W regulaminie KK Citi, rowniez Multi/Mbank nie ma takich zapisow jak w
    Raiffeisenie i BZWBK.

    Moze Karol Zwiruk by swoja wiedza nas wspomogl jak to w koncu jest?
    Dzieki z gory!

    Karolew

  • 9. Data: 2004-06-02 06:14:19
    Od: "T.S." <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik " Karolew" <k...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > W regulaminie KK Citi, rowniez Multi/Mbank nie ma takich zapisow jak w
    > Raiffeisenie i BZWBK.

    Z tym BZ WBK to chyba spanikowałem.
    Jest różnica między ich sformułowaniem a Rafim.
    Raiffeisen pisze wyraźnie że nie bierze odpowedzialności, a zapis BZ
    WBK -według mnie- umozliwia po prostu zdalne transakcje np. przez internet.
    W spisie sytuacji wyłączonych z odpowiedzialności banku nic o nich nie ma.

    Pozdrawiam i równiez liczę na Karola ;-)
    --
    Tomasz

  • 10. Data: 2004-06-02 08:55:06
    Od: "T.S." <t...@p...onet.pl>

    Kontynuując wątek: symaptyczna pani z R. obiecała się dowiedziec, jak to
    jest z tym punktem regulaminu. Jak będę coś wiedział, to dam znać.

    Pozdrawiam,
    --
    Tomasz