  • 11. Data: 2004-11-07 08:12:10
    Temat: Re: Pranie pieniędzy
    Od: "jo44" <jo44@TO_PRECZ.go2.pl>

    Użytkownik "<buraxta>" <b...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:cmgiba$rhd$1@news.onet.pl...
    > Witam, piszę pracę magisterską o praniu pieniędzy i chciałem poradzić się
    > grupowiczy w zakresie literatury. Mam już kilka pozycji książkowych,
    > uchwał i dyrektyw, oraz raportów FATF. Stwierdziłem, że przydałaby się
    > jeszcze jakaś książka, która jest dobra (tzn. wyczerpuje w miarę
    > możliwości temat) oraz jak najnowsza. Dziękuję za wszystkie odpowiedzi.

    Nie wiem jak jest teraz, ale kiedys bibioteka w Centrali NBP była
    ogólniedostępna - z wejscia głownego prosto.
    Mieli tam i napewno nadal mają bardzo duży wybór materiałow -
    w tym wiele opracowań własnych.

  • 12. Data: 2004-11-07 21:48:29
    Od: Jacek <j...@-...devguide.net>

    <buraxta> wrote:
> [...]
    > jeszcze jakaś książka, która jest dobra (tzn. wyczerpuje w miarę
    > możliwości temat) oraz jak najnowsza. Dziękuję za wszystkie odpowiedzi.

    http://www.amazon.co.uk

    albo

    http://www.amazon.com

    i tam szukasz wg. hasel "money laundering", "tax fraud", itp.

    jacek

  • 13. Data: 2004-11-07 22:21:26
    Od: "grzegorz" <w...@w...pl>

    > zgadza sie, to jest dobijające i deprymujące i zniechęcające do wysiłku
    itd

    > też tak myslałem - ba, byłem tego absolutnie pewien
    >
    > a potem zobaczyłem aferę Rywina, ostanie afery związane z Orlenem i dr.
    > Kulczykiem
    > i już nie jestem pewien czy jednak w tej obiegowej opinii (bogaty ->
    > złodziej) nie ma przypadkiem całkiem sporego ziarna prawdy
    mam to samo odczucie (Kulczyk)

  • 14. Data: 2004-11-11 22:34:41
    Od: "Rezydent" <r...@W...gazeta.pl>

    <buraxta> <b...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    > jeszcze jakaś książka, która jest dobra (tzn. wyczerpuje w miarę
    > możliwości temat) oraz jak najnowsza. Dziękuję za wszystkie odpowiedzi.

    Skąd się wzięło pojęcie: "pranie pieniędzy" ?

    Rezydent

  • 15. Data: 2004-11-11 22:37:01
    Od: "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <a...@j...w.stopce.pl>

    Użytkownik "Rezydent" <r...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > <buraxta> <b...@o...pl> napisał(a):
    >

    > Skąd się wzięło pojęcie: "pranie pieniędzy" ?
    >
    > Rezydent

    Słyszałem, że przestępcy chodzili do pralni automatycznych i prali w kółko
    tę samą parę skarpetek czy inne ciuchy wprowadzając w ten sposób gotówkę do
    obrotu.

    Pozdr
    kw1618

  • 16. Data: 2004-11-11 22:42:41
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 11 Nov 2004 22:34:41 +0000 (UTC), "Rezydent"
    <r...@W...gazeta.pl> wklepał(-a):

    >Skąd się wzięło pojęcie: "pranie pieniędzy" ?

    Z "prania" banknotów w pralkach, żeby wyglądały na pogniecione i używane. :)

  • 17. Data: 2004-11-11 22:48:25
    Od: Bartol Partol <bartolpartol@gazeta.>

    Użytkownik Krzysztof 'kw1618' z Warszawy napisał:

    > Słyszałem, że przestępcy chodzili do pralni automatycznych i prali w kółko
    > tę samą parę skarpetek czy inne ciuchy wprowadzając w ten sposób gotówkę do
    > obrotu.

    No prawie. Zboje (AlCapone chyba to wymyslil albo jakis jego pociotek)
    zakladali pralnie. Prali dla jaj, ale wykazywali duze przychody.

    Bartol

  • 18. Data: 2004-11-11 22:48:53
    Od: yayco <yayco2_tnij_@_tnij_gmail.com>

    Zdarzyło się to jak raz 2004-11-11 23:37, kiedy Krzysztof 'kw1618' z
    Warszawy napisał(a) co następuje:

    > Słyszałem, że przestępcy chodzili do pralni automatycznych i prali w kółko
    > tę samą parę skarpetek czy inne ciuchy wprowadzając w ten sposób gotówkę do
    > obrotu.

    Prawie prawda. Zapomniałeś tylko dodać, że to były ich pralnie.

    --
    **** Jak rzekł pewien klasyk: ****
    **** "If you're so smart, why aren't you rich?" ****

  • 19. Data: 2004-11-11 22:49:58
    Od: yayco <yayco2_tnij_@_tnij_gmail.com>

    Zdarzyło się to jak raz 2004-11-11 23:48, kiedy Bartol Partol
    napisał(a) co następuje:

    > No prawie. Zboje (AlCapone chyba to wymyslil albo jakis jego pociotek)
    > zakladali pralnie. Prali dla jaj, ale wykazywali duze przychody.

    Bartol, jesteś okropny, wyprzedziłeś mnie o 5 sekund!

  • 20. Data: 2004-11-11 22:52:43
    Od: Bartol Partol <bartolpartol@gazeta.>

    Użytkownik yayco napisał:

    > Bartol, jesteś okropny, wyprzedziłeś mnie o 5 sekund!

    Specjalnie czekalem do ostatniej chwili. :-D

    Bartol