  • 11. Data: 2010-12-13 22:47:33
    Temat: Re: Pożyczka - jak się zabezpieczyć, co z podatkami?
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote in message
    news:ie67ir$k2d$1@news.onet.pl...

    > Ile da, to zależy od dłużnika. Usługa taka nazywa się kredyt dyskontowy i
    > jest dostępna w niektórych bankach.

    Tak jest.
    Jeśli to jest Jan Kowalski to moze .. 2-5% jak ostatnio pytałem.
    george

  • 12. Data: 2010-12-13 22:55:58
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-12-13 23:47, george pisze:

    > "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote in message

    > Tak jest.
    > Jeśli to jest Jan Kowalski to moze .. 2-5% jak ostatnio pytałem.

    Jeśli to Jan Kowalski, to w ogóle bank tego nie weźmie, ponieważ weksel
    musi pochodzić z obrotu handlowego.

    Nie ma to jednak większego znaczenia. W pożyczaniu sobie pieniędzy nie
    ma nic złego i dobrze jest, jeśli robią to ufający sobie koledzy. To
    jakiś straszny zabobon, że kredyt się bierze tylko z banku, a nie od
    rodziny czy znajomych (a może Ty jesteś bankowcem, hę? ;) )

    Odpowiednie zabezpieczenie pożyczki powoduje to, że nie tracimy
    przyjaciela. Jeśli pożyczymy na gębę, to mamy ponad połowę szans, że
    stracimy znajomość. Weksel powoduje, że przyjacielowi nie opłaca się
    zrywać przyjaźni, bo i tak pieniądze odzyskamy.

    --
    Liwiusz

  • 13. Data: 2010-12-13 23:02:25
    Od: "george" <g...@v...pl>

> [...]
    > stracimy znajomość. Weksel powoduje, że przyjacielowi nie opłaca się
    > zrywać przyjaźni, bo i tak pieniądze odzyskamy.

    nie jestem bankowcem :)
    Swego czasu próbowałem podobnej metody...
    Niestety nie wszystko poszło zgodnie z planem, i zostałem "zdziwiony" przez
    uprzejmego Pana z windykacji jak juz poszło na noże że weksel w momi
    posiadaniu ma wartość, że tak powiem, filatelistyczną :).

    george

    PS. Ja tylko niosę "okrutną" pomoc. Zaufanie do kolego to podstawa,
    anyway...

  • 14. Data: 2010-12-13 23:06:41
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-12-14 00:02, george pisze:

> [...]
    > przez uprzejmego Pana z windykacji jak juz poszło na noże że weksel w
    > momi posiadaniu ma wartość, że tak powiem, filatelistyczną :).

    Ale czego się spodziewałeś? Zanosisz wierzytelność bankruta i
    oczekujesz, że pan z windykacji wykrzesa z tego pieniądze?

    Tutaj weksel nie zawinił, winna była decyzja o daniu kredytu takiej
    osobie. Albo też decyzja była poprawna, ale nastąpiło zdarzenie losowe
    uniemożliwiające spłatę. Zdarza się. Dlatego pożycza się na procent
    powyżej inflacji.

    > PS. Ja tylko niosę "okrutną" pomoc. Zaufanie do kolego to podstawa,
    > anyway...

    Kochajmy się jak bracia, liczmy się jak żydzi ;)

    --
    Liwiusz

  • 15. Data: 2010-12-13 23:11:18
    Od: "george" <g...@v...pl>

> [...]
    > powyżej inflacji.

    > Kochajmy się jak bracia, liczmy się jak żydzi ;)

    :)

    Tak jest, Weksel jest wart tyle ile dłużnik.
    george

  • 16. Data: 2010-12-14 00:51:48
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 12/13/2010 4:40 PM, george wrote:

    > zadzwoń najpierw do kogoś kto ewentualnie zajmuje sie "zciąganiem
    > długów" i zapytaj go ile da za "weksel" na 30K..... pewnie rozwieje parę
    > wątpliwości. Podatek to pikuś.

    sądzę, że około 500 zł.

  • 17. Data: 2010-12-14 00:53:30
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 12/13/2010 5:06 PM, Liwiusz wrote:
    > Dlatego pożycza się na procent powyżej inflacji.

    dlatego pożycza się na procent powyżej ryzyka.
    samo powyżej inflacji to za mało.

  • 18. Data: 2010-12-14 06:44:52
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-12-14 01:53, witek pisze:

    > dlatego pożycza się na procent powyżej ryzyka.
    > samo powyżej inflacji to za mało.

    A jeśli ryzyko to 1%?

    --
    Liwiusz

  • 19. Data: 2010-12-14 06:45:18
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-12-14 01:51, witek pisze:

    > sądzę, że około 500 zł.

    Pitolicie. Zwłaszcza jeśli ten Kowalski to Krauze ;)

    --
    Liwiusz

  • 20. Data: 2010-12-14 08:56:39
    Od: "yoss" <y...@s...wp.pl>

> [...]
    > powyżej inflacji.

    > Kochajmy się jak bracia, liczmy się jak żydzi ;)

    Stare chińskie przysłowie ponoć głosi, że jeśli pożyczyłeś przyjacielowi 50
    zł i już nie masz przyjaciela to prawdopodobnie było warto ;-)
    yoss