  • 1. Data: 2004-12-26 16:23:03
    Temat: Polski bank, Polak a brak meldunku w PL
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    Witam.
    Może macie jakieś doświadczenia z 'polskimi' bankami dla Polaków, którzy nie
    mają meldunku w Polsce?
    Jak zachowują się banki, kiedy np. wymeldowujemy się z Polski?

    --
    Przemysław Maciuszko

  • 2. Data: 2004-12-27 06:10:08
    Temat: Re: Polski bank, Polak a brak meldunku w PL
    Od: "Darek" <0...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Przemysław Maciuszko" <s...@h...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    nie
    > mają meldunku w Polsce?
    > Jak zachowują się banki, kiedy np. wymeldowujemy się z Polski?

    Dla nierezydenta rachunek osobisty otwiera się bezproblemowo. Z kredytem
    może być gorzej

    Darek

  • 3. Data: 2004-12-27 10:21:47
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    > Dla nierezydenta rachunek osobisty otwiera się bezproblemowo. Z
    > kredytem może być gorzej

    Ale Polak, który nie ma meldunku to nie jest "nierezydent". Przecież jak nie
    masz meldunku, to nie tracisz przez to obywatelstwa! 15 lat po komunie, a
    święty meldunek wiecznie żywy - jak za "najlepszych" lat ZSRR :-)

  • 4. Data: 2004-12-27 10:33:50
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    Darek <0...@p...onet.pl> wrote:

    > Dla nierezydenta rachunek osobisty otwiera się bezproblemowo. Z kredytem
    > może być gorzej

    Ale przecież ja nie będę rezydentem.
    Wiem już, że jednym z wymogów jest posiadanie adresu korespondencyjnego w
    Polsce.
    Z kredytami i kartami może być faktycznie problem, ale tylko w przypadku
    jeśli występujemy o ich wydanie.

    --
    Przemysław Maciuszko

  • 5. Data: 2004-12-27 17:36:19
    Od: "Darek" <0...@p...onet.pl>

> [...]
    > masz meldunku, to nie tracisz przez to obywatelstwa! 15 lat po komunie, a
    > święty meldunek wiecznie żywy - jak za "najlepszych" lat ZSRR :-)

    Polak, jeżeli stale zamieszkuje inny kraj jest nierezydentem. Zgodnie z
    prawem dewizowym liczy sie zamiar (lub fakt) stałego pobytu w danym kraju.

    Darek

  • 6. Data: 2004-12-27 18:34:27
    Od: andy_k <a...@a...org>

    On Mon, 27 Dec 2004 11:21:47 +0100, "Glenn" <g...@b...pl> wrote:

    >Ale Polak, który nie ma meldunku to nie jest "nierezydent". Przecież jak nie
    >masz meldunku, to nie tracisz przez to obywatelstwa! 15 lat po komunie, a
    >święty meldunek wiecznie żywy - jak za "najlepszych" lat ZSRR :-)

    Zebys wiedziala, prawo odnosnie meldunku sie zbytnio nie zmienilo, niestety.
    Obywatelstwo, a bycie lub nie rezydentem to odrebne sprawy.

    PS. A w ogole to nie powinnas sie przez miesiac odzywac na grupie
    http://niusy.onet.pl/niusy.html?t=artykul&group=pl.b
    iznes.banki&aid=33252082,
    bo pomimo, ze na priva Ci napisalem, ze mozesz sobie wybrac zupelnie dowolny
    pseudonim sugerujacy, ze czytelnik ma do czynienia z kobieta, niekoniecznie
    ten, ktory wygral w glosowaniu:
    http://www.sonda.pl/wyniki.php3?id=301095&uid=236495
    to dalej wprowadzasz w blad nowych czytelnikow grupy jak dawniej. :(

  • 7. Data: 2004-12-27 21:54:25
    Od: maHo <m...@p...net>

    Darek wrote:
    > Użytkownik "Przemysław Maciuszko" <s...@h...pl> napisał w wiadomości

    > nie

    > Dla nierezydenta rachunek osobisty otwiera się bezproblemowo. Z kredytem
    > może być gorzej

    nie wszędzie. w multibanku niedysponentka stwierdziła że obywatel obcego
    państwa na karcie czasowego pobytu nie może być współwłaścicielem mojego
    konta, ba, nie może nawet być pełnomocnikiem.

    pozdrav

    maHo

  • 8. Data: 2004-12-28 11:35:44
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    > Polak, jeżeli stale zamieszkuje inny kraj jest nierezydentem. Zgodnie
    > z prawem dewizowym liczy sie zamiar (lub fakt) stałego pobytu w danym
    > kraju.

    Ok -tu zgoda - obywatel polski mieszkający na stałe za granicą jest
    nierezydentem. Pozostaje jeszcze przypadek obywatela polskiego nie
    posiadającego meldunku - ten nie jest nierezydentem.

  • 9. Data: 2004-12-28 11:55:26
    Od: "inzynier nowak" <n...@x...pl>

    >Ok -tu zgoda - obywatel polski mieszkający na stałe za granicą jest
    >nierezydentem. Pozostaje jeszcze przypadek obywatela polskiego nie
    >posiadającego meldunku - ten nie jest nierezydentem.

    Mam wrazenie, ze mamy tu do czynienia z pomieszaniem cechy formalnej
    (meldunek) z cecha rzeczywista. Wedle obowiazaujacego prawa, rezydent to
    osoba mająca miejsce stałego zamieszkania w Polsce (albo siedzibe jesli to
    osoba prawna), a zatem wyznaczona przez ceche rzeczywista, a nie formalna.
    Moze jakis prawnik by sie wypowiedzial, czy mam racje?
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 10. Data: 2004-12-31 16:10:22
    Od: Piotr \"Kazimierz\" Kuźmiak <u...@u...net>

    "inzynier nowak" <n...@x...pl> wrote in message
> [...]
    > osoba prawna), a zatem wyznaczona przez ceche rzeczywista, a nie formalna.
    > Moze jakis prawnik by sie wypowiedzial, czy mam racje?

    Nawet jesli jest tak jak piszesz (wydaje mi sie ze tak) to i tak nadal
    istnieje obowiazek meldunkowy. Trzeba sie meldowac tam gdzie sie mieszka.
    Bodajze w ciagu 3 dni.

    --

    Piotr "Kazimierz" Kuźmiak
    GG 1213856