  • 11. Data: 2008-12-17 09:35:32
    Temat: Re: Polska Poczta to jednak "pasożyt"!
    Od: "Pafcik" <s...@s...pl>

    idą Ci na rękę, bo zamiast ganiać do bankomatu, masz "bankomat" w okienku

    nie bardzo rozumiem czemu oczekujesz że mają jeszcze za Ciebie zapłacić
    prowizje które narzuca Twój bank lub wystawca Twojej karty

  • 12. Data: 2008-12-17 10:03:36
    Od: Tomasz Bątor <m...@k...pl>

    On 12/17/2008 10:35 AM, Pafcik wrote:
    > nie bardzo rozumiem czemu oczekujesz że mają jeszcze za Ciebie zapłacić
    > prowizje które narzuca Twój bank lub wystawca Twojej karty

    Może dlatego, że znaczek Visa czy MasterCard na okienku jednak w 99.9% przypadków
    oznacza transakcję bezgotówkową? Jak
    wchodzisz do sklepu, to za każdym razem pytasz w jaki sposób są obsługiwane karty
    kredytowe?

    t.

  • 13. Data: 2008-12-17 10:12:11
    Od: "czp" <c...@g...pl>

    Właśnie to chciałem powiedzieć. Gdyby Pani poinformował mnie że zapłata KK =
    transakcja bezgotówkowa i prowizja, zgodziłbym się na to to nie miał by
    pretensji. Ale na Poczcie nie dostaniesz info że jest inaczej. ...i to
    uważam za pazerkę.

    czp

  • 14. Data: 2008-12-17 10:32:02
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail wytnij_usenet_wytnij@wytnij_nawara.wytnij_info napisał(a) w
    poprzednim odcinku co następuje:

    > Wypłacałeś gotówkę i nią zapłaciłeś. Byłbyś bardziej zadowolony, gdyby
    > pani położyła ci te pieniądze na okienko i ty dałbyś je z powrotem?

    Wojtku, musisz jednak przyznac, ze poddobienstwo do płatnosci gotówkowej
    jest ogromne, a niestandardowosc sposobu rozliczania jeszcze wieksza - w
    zwiazku z czym panienka z okienka powinna za kazdym razem poinformowac o
    tym fakcie.
    Muszep rzyznac ze w Poznaniu (poczta głowna przy PKP) nie dosc ze zostałem
    o tym poinformowany to jeszcze na kazdym okienku stoja informacje na ten
    temat.
    A tak z ciekawosci - co decyduje o tym, ze poczta znowu ma jakies dziwne
    unrmowania, zamiast umozliwiac platnosci swoim klietom, tak jak wszyscy
    inni?

    "Pieniądze są jak szósty zmysł, bez którego nie sposób wykorzystać
    w pełni pozostałych pięciu." - William Somerset Maughan

  • 15. Data: 2008-12-17 11:08:17
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    czp pisze:
    > Jak by na to nie spojrzeć, co chce podkreślić nie wypłacałem kasy na
    > poczcie, a płaciłem KK za pewną usługę (znaczki itd.).

    od dawna wiadomo, że operacje kartowe na poczcie traktowane są jak
    wypłata gotówki!

    mnóstwo razy było to już omawiane...jak widać niewiedza kosztuje!
    możesz mieć pretensje TYLKO do siebie

    na poczcie tak już jest i tyle, być może nastąpią jakieś zmiany jak
    poczta przestanie być monopolistą jeżeli chodzi o pewien zakres usług

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 16. Data: 2008-12-17 11:10:52
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    Tomasz Bątor pisze:

> [...]
    > przypadków oznacza transakcję bezgotówkową? Jak wchodzisz do sklepu, to
    > za każdym razem pytasz w jaki sposób są obsługiwane karty kredytowe?

    na bankomatach masz takie same nalepki, a mimo wszystko nikogo nie
    dziwi, że bank (w wielu przypadkach) pobiera opłatę za wypłatę z ww.

    nie powinniśmy mieć pretensji do PP tylko do podmiotu, który opłatę
    pobrał = banku!

    gdyby bank traktował płatności na poczcie jak transakcje bezgotówkowe to
    nie byłoby tego rodzaju problemów...to nie poczta tylko bank jest tutaj
    "pasożytem"!

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 17. Data: 2008-12-17 11:15:35
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    czp pisze:
> [...]
    > transakcja bezgotówkowa i prowizja, zgodziłbym się na to to nie miał by
    > pretensji. Ale na Poczcie nie dostaniesz info że jest inaczej. ...i to

    czy poczta pobrała od Ciebie jakąś prowizję? od kiedy poczta ma
    informować o opłatach pobieranych przez inne podmioty? miej pretensje do
    swojego banku, że operacje na poczcie nie traktuje jako bezgotówkowe!

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 18. Data: 2008-12-17 11:37:53
    Od: Przemek <p...@g...com>

    A czy w takim razie różni się kupno znaczka od kupna paliwa, jabłka itp ?

    To PP ma chore i zawsze tak było zasady.
    Czemu nie moga tego traktować jako transakcje bezgotówkowe ?

    Równie dobrze gościu ze stolikiem pod pocztą sprzedawałby te znaczki i
    nie pobierał prowizji,

    Ale Poczta to już inna historia,

    Przemek

  • 19. Data: 2008-12-17 11:40:54
    Od: "czp" <c...@g...pl>

    Jeszcze raz powtarzam. WIELKIMI LITERAMI!!!
    Pracownik poczty (nie informując mnie), dokonał nie zapłaty za znaczki, ale
    WYPŁATY WYPŁATY GOTÓWKI!!!

    Jeżeli pójdę na Pocztę i poproszę o wypłatę kasy, to jedna spraw. Ale jeżeli
    idę na pocztę i chcę zapłacić za coś (znaczki), a pracownik robi (nie
    informując mnie) wypłaty to moim zdaniem zupełnie coś innego.

    Nie zamierzałem wypłacać pieniądza. Tak czy siak za znaczki zapłacono. Ale
    nie o to chodziło. Gdy kupujesz w sklepie chleb i masło, to nie prosisz
    sprzedawcę o wypłatę gotówki i tą gotówką płacisz, ale regulujesz sprawę z
    KK.

    pzdr
    czp

  • 20. Data: 2008-12-17 11:49:01
    Od: Tomasz Bątor <m...@k...pl>

    On 12/17/2008 12:10 PM, RobertS wrote:

    > na bankomatach masz takie same nalepki, a mimo wszystko nikogo nie
    > dziwi, że bank (w wielu przypadkach) pobiera opłatę za wypłatę z ww.

    Bankomaty nie służą do zapłaty za towar czy usługę, tylko do wypłacania gotówki.

    > nie powinniśmy mieć pretensji do PP tylko do podmiotu, który opłatę
    > pobrał = banku!

    Powinniśmy, jako że wprowadza swoich klientów w kosztowny błąd.

    > gdyby bank traktował płatności na poczcie jak transakcje bezgotówkowe to
    > nie byłoby tego rodzaju problemów...to nie poczta tylko bank jest tutaj
    > "pasożytem"!

    Nie przesadzajmy. Gdyby nie ta grupa, to w życiu bym nie pomyślał, że płacąc za towar
    kartą mogę zostać obciążony opłatą
    jak za transakcję gotówkową. Jak to możliwe, że Poczta jako jedyna obsługuje karty
    inaczej niż reszta świata?

    t.