  • 61. Data: 2011-09-22 16:12:17
    Temat: Re: Podobno jutro Grecja ma zbankrutować....
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    Delfino Delphis wrote:

    > Wyspy to pewna metafora. Przecież państwo musi mieć jakiś majątek - jak
    > nie wyspy, to na pewno ma elektrownie, porty, stocznie, kopalnie,
    > cokolwiek co ma wartość...

    Państwo ma niewątpliwie duży majątek. Obligacje rządowe nie są zabezpieczone
    tym majątkiem. W Grecji bardzo dużo jest państwowe i może nawet by starczyło
    na pokrycie długów. Wykup obligacji rządu greckiego nie jest gwarantowany
    majątkiem państwowym. Jest gwarantowany przemówieniem premiera w telewizji
    gdzie deklarował, że odda jak się utrzyma przy władzy. W Polsce jest tak
    samo. Nie ma siły prawnej by zmusić Greków do spłaty długów. Nie ma
    komornika ONZ. A nawet gdyby był to ta umowa pożyczki nie ma zabezpieczenia.
    Obligacje rządowe to najbardziej ryzykowny papier na rynku. Za akcjami stoi
    jakaś egzekucja majątku, za obligacjami korporacyjnymi również. Za
    rządowymi, komunalnymi czy miejskimi nie ma nic. Sytuacja jest znana i
    trenowana od setek lat. Pierwszy duży bank europejski - Bank Medyceuszy -
    padł bo pożyczył dużo pieniędzy królowi, który przegrał wojnę o władzę. To
    się działo w XIV w. Włącz telewizor. Czy Grecy chcą oddawać te pieniądze?
    Nie ma takiej siły by ich zmusić włączając w to Twoją inwazję i okupację.

  • 62. Data: 2011-09-22 16:46:08
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "totus" <t...@p...onet.pl> wrote in message

    > A co się może stać? Oczywiście zakładając, że do takich operacji dochodzi.
    > Ja w to nie wierzę.

    To nie jest kwestia wiary :)
    Operacje POMO realizowane przez FED dokładnie tak działają.
    Nawet można przejrzeć jakie CUSIPy kupił bank na danej aukcji.

    http://ftp.ny.frb.org/markets/pomo/display/index.cfm
    ?showmore=1

    W sumie jak wyobrażasz sobie "interwencje ECB na rynku długu" ?

    george

  • 63. Data: 2011-09-22 17:23:28
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    george wrote:

> [...]
    ?showmore=1

    > W sumie jak wyobrażasz sobie "interwencje ECB na rynku długu" ?

    FED to robi i ogłosił, że to będzie robił i robi. Podaje kwoty i daty. ECB
    ma kupować nowe obligacje od rządu greckiego by ten miał na wykup obligacji
    w ich dacie zapadalności. Interwencja ECB polega na tym, że ECB kupuje
    obligacje po cenie arbitralnej. Handel bezpośredni między bankami
    niemieckimi i francuskimi a ECB to Twoje podejrzenie czyli wierzysz, że tak
    się dzieje ja w to nie wierzę. Czyli to jednak kwestia wiary.

  • 64. Data: 2011-09-22 20:35:35
    Od: "george" <g...@v...pl>

> [...]
    > tak
    > się dzieje ja w to nie wierzę. Czyli to jednak kwestia wiary.

    http://mg.co.za/article/2011-08-12-ecb-defends-bond-
    market-intervention

    "We are in the secondary market," he acknowledged.

    george

  • 65. Data: 2011-09-22 21:17:28
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    george wrote:

    > http://mg.co.za/article/2011-08-12-ecb-defends-bond-
    market-intervention

    > "We are in the secondary market," he acknowledged.

    I jakie z tego mam wyciągnąć wnioski co do obligacji greckich? Na podstawie,
    których zdań. Tam gdzie nie jest wspominana Grecja to ją dopisać? Zapomnieli
    o niej wspomnieć? Ty wierzysz, że to przemilczenie, a ja nie. Znów obracamy
    się w świecie wiary.

  • 66. Data: 2011-09-23 06:42:22
    Od: Kudlaty <p...@g...com>

    On 18 Wrz, 15:19, "george" <g...@v...pl> wrote:
    > "totus" <t...@p...onet.pl> wrote in message

    > technicznie oznacza to że jeśli masz greckie obligacje to nie zostaną one
    > wykupione w terminie.
    > Kasa za którą dokonałes zakupu nie wróci na twoje konto (oczywiście z
    > odsetkami). Będziesz musiał sie udać do sądu w Grecji i negocjować z
    > dłużnikiem (greckim rządem) zwrot choć części owej kwoty.
    > To nie jest specjalnie skomplikowane.
    >
    > george- Ukryj cytowany tekst -
    >
    > - Pokaż cytowany tekst -

    A od czego sa CDS.
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Credit_default_swap

    tylko ci ktorzy te CDS maja beda miec problem czyli cala europa razem
    z nami

  • 67. Data: 2011-09-24 14:39:09
    Od: Zbyszek <zbign@na_serwerzeo2.pl>

    Dnia 22-09-2011 o 18:12:17 totus <t...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > trenowana od setek lat. Pierwszy duży bank europejski - Bank Medyceuszy -
    > padł bo pożyczył dużo pieniędzy królowi, który przegrał wojnę o władzę.

    gwoli ścisłości, tam była seria porażek, ale ta była wyjątkowo dotkliwa.
    Medyceusze stracili tez m.in obraz Memlinga, Sąd ostateczny.

    Inny przykład problemu z długiem królewskim:

    Król francuski Filip IV Piękny był zadłużony u templariuszy. Chcąc się
    uwolnić od zobowiązań, w piątek 13 października 1307 roku, uwięził
    członków zakonu we Francji, zarzucając im herezję, świętokradztwo,
    innowierstwo, czary, rozpustę, kult bożka Bafometa, odstępstwo od wiary i
    spiskowanie z Saracenami. Po długotrwałym procesie, trwającym do czerwca
    1311 roku, będący pod wpływem królów Francji sobór w Vienne zdecydował o
    kasacie zakonu templariuszy. Jego majątki we Francji zostały
    skonfiskowane, wielu templariuszy poniosło śmierć przez spalenie na
    stosie, w tym wielki mistrz Jakub de Molay i 54 innych dostojników
    zakonnych.

    (z wikipedii)

    Pozdrawiam,
    Z.

  • 68. Data: 2011-09-24 14:56:29
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    Zbyszek wrote:

> [...]
    > skonfiskowane, wielu templariuszy poniosło śmierć przez spalenie na
    > stosie, w tym wielki mistrz Jakub de Molay i 54 innych dostojników

    Pisałem o tym. Kredytowanie rządów to działalność nadzwyczaj niebezpieczna.
    To nie wynalazek ostatnich lat. Tak było zawsze. Kredytowanie rządu
    Hiszpanii przez Żydów tez zakończyło się ich zagładą. Doprowadzanie swoich
    wierzycieli do katastrofy to popularny sposób na spłatę długów przez rządy.
    Doskonalony przez wieki.

  • 69. Data: 2011-09-24 15:10:32
    Od: "george" <g...@v...pl>

> [...]
    > Zapomnieli
    > o niej wspomnieć? Ty wierzysz, że to przemilczenie, a ja nie. Znów

    No niestety, szukałem, ale nie znalazłem :). My bad.
    ECB nie uczestniczy we "wtórnym" w Grecji (brak oficjalnych potwierdzeń).
    Udziela jedynie pozyczek pod "grecki collateral".
    Wiec jedyne wytłumaczenie dla zmiany ekspozycji banków greckich vs niemcy i
    francja to fakt braku reinwestowania środków uzyskanych przez te ostatnie
    podczas gdy greckie banki jdziałające jako primary dealers maja to pewnie
    wpisane w umowę z greckim rządem. Innego wyjaśnianie nie widzę.
    ECB ma plany co do greckiego "wtórnego" ale dopiero po uruchomienu EFSF....

    george

    PS. Z tego wynika że ECB drukuje ale narazie niewiele i to tylko pod
    hiszpanów i włochów. Maszyna drukarska w Europie ruszy pewnie pełna parą (
    tak jak ta w FED) po uruchomieniu EFSF....

  • 70. Data: 2011-09-25 09:46:26
    Od: "Archangell" <r...@o...pl>

> [...]
    > skonfiskowane, wielu templariuszy poniosło śmierć przez spalenie na
    > stosie, w tym wielki mistrz Jakub de Molay i 54 innych dostojników

    Tylko jak to się ma do naszych czasów?

    Grecy "spalą na stosie" Niemców i Francuzów a Amerykanie Chińczyków żeby
    skasować
    swoje długi?

    Arch