  • 21. Data: 2023-08-24 20:44:21
    Temat: Re: Płacenie za granicą.
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    środa, 23 sierpnia 2023 o 19:44:56 UTC+2 Kris napisał(a):
    > Nie da się?

    Może tak, może nie.
    Trzeba sprawdzić - a bez sprawdzenia lepiej na to nie liczyć.
    Może mbąk nie jest tak głupi jak citek.
    Karty mbąka wypukłe - ale to nie gwarantuje możliwości płatności offline.
    Oczywiście piszę tu o debetówkach, kredytówki zwykle są "lepsze".
    Ale citek wlrost mi napisał, że na ich płaskich (od niedawna, jeszcze jakiś czas temu
    były wypukłe) debetówkach nie ma możliwości płatności offline.
    Muszę dopytać o płaskie kredytówki - oraz wypukłe kredytówki.

    > Uczyliśmy młodą że zamiast tracić czas na szukanie wątpliwych oszczędności ma ten
    czas jeśli już to wykorzystać aby wiecej zarobic.

    Kto wie, może ma szczęście i blik też się liczy.
    Ale jak nie to trzymanie karty jest marnotrawstwem - w każdej chwili można zamówić i
    za tydzień będzie - a od zaraz jako "wirtualna" w apce.

    wczoraj).
    > Jak się blok.popsuje to wyjmujesz gotówkę i płacisz

    To po co w ogóle mieć kartę/blika, skoro nosisz tyle gotówki?

    > Zamiast zastanawiać się jakiej karty użyć( bo w tej brakuje do wyrobienia limitu a
    w tamtej jakis procent zwrotu może dadzą)

    Piszesz jakby cię ktoś uszczęśliwiał na siłę.
    Możesz korzystać - nie musisz.
    Ale jak już płacisz kartą, to czy nie lepiej taką, co może dać zwrot (i nic nie
    kosztuje) - płacisz zawsze jedną i tą samą, bez rozkminy - niż taką, co nie da?

  • 22. Data: 2023-08-25 21:24:21
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 24 Aug 2023 11:44:21 -0700 (PDT), Dawid Rutkowski wrote:

> [...]
    > Ale citek wlrost mi napisał, że na ich płaskich (od niedawna,
    > jeszcze jakiś czas temu były wypukłe) debetówkach nie ma możliwości

    napis "Electronic use only" znikl juz z kart.

    Musze sprawdzic, ale IMHO - nie takie płatnosci przechodziły we
    wroclawskich biletomatach :-)

    J.

  • 23. Data: 2023-08-25 21:36:11
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 24.08.2023 o 19:08, Waldek pisze:
    > Jak ostatnio leciałem na Malte to ztcw
    > tylko Revolut był "na cenzurowanym" w samolocie
    O co chodzi z tą cenzurą? Karta, jak kareta.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 24. Data: 2023-08-25 21:43:26
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> writes:

    > O co chodzi z tą cenzurą? Karta, jak kareta.

    Ale niektórymi kartami nie zapłacisz w niektórych miejscach i już.
    KJ

  • 25. Data: 2023-08-26 10:35:40
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    piątek, 25 sierpnia 2023 o 21:36:15 UTC+2 Robert Tomasik napisał(a):
    > O co chodzi z tą cenzurą? Karta, jak kareta.

    W Polsce - w której jest lepiej z racji zacofania.
    Ale świat się na PL nie kończy.
    Czekam na oburzonych, że za granicą blik
    nie działa - choć obstawiam, że w zbliżeniowym jest też
    (a może nawet wyłącznie) funkcja MC.

    Trzeba też pamiętać, że istnieje też świat poza UE
    i np. transmisja danych może kosztować
    5zł za 2*50kB - 50zł/MB, 50 TYSIĘCY za GB.
    A w Albanii widziałem rozmawiających z plaży
    przez "darmowy skype" ;P
    Jedyna nadzieja, że mają w umowie "ograniczenie kredytu",
    dawno temu było.
    W plushu "na kartę" włączyło się samoczynnie
    "ograniczenie roamingu do 250zł".

    Zaś w USA płacisz nawet za ODBIERANE SMS!

  • 26. Data: 2023-08-26 11:00:49
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Dawid Rutkowski <d...@w...pl> writes:

    [...]

    > Jedyna nadzieja, że mają w umowie "ograniczenie kredytu",
    > dawno temu było.
    > W plushu "na kartę" włączyło się samoczynnie
    > "ograniczenie roamingu do 250zł".

    OIMW to jest to odgórne i domślnie włączone.
    KJ

  • 27. Data: 2023-08-26 15:07:37
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    sobota, 26 sierpnia 2023 o 11:01:05 UTC+2 Kamil Jońca napisał(a):
    > Dawid Rutkowski <d...@w...pl> writes:
    >
    > [...]
    > OIMW to jest to odgórne i domślnie włączone.

    Odgórnie od kogo?
    I gdzie? Tylko "na kartę" czy może tylko w plushu?
    I czy to liczy tylko rozmowy i ew. sms czy dane też?
    W abo firmowych orange moich dwóch nie było ograniczenia - a na pewno
    nie było wiadomości.
    W abo fizolskim plush żony też nie (albo nie zauważyła).
    Jak przedostatniego dnia (być moźe)
    przypadkiem pukła w ikonkę "transmisja danych"
    to od razu 2 razy po 2,46zł naliczyło.
    Dobrze, że pukła z powrotem.

  • 28. Data: 2023-08-26 15:58:35
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Nie wiem. https://www.vectra.pl/roaming - sugeruje, że jest takie prawo.

    > I gdzie? Tylko "na kartę" czy może tylko w plushu?
    Chyba wszędzie. Ja dostałem od vectry(abo), tmobile(prepaid) i
    plus(prepaid, nie będący plushem)

    > I czy to liczy tylko rozmowy i ew. sms czy dane też?

    Nie mam sms pod ręką, ale wynikało z niego, że chodzi tylko dane.

    > W abo firmowych orange moich dwóch nie było ograniczenia - a na pewno
    > nie było wiadomości.
    KJ

  • 29. Data: 2023-08-28 11:56:38
    Od: Kris <k...@g...com>

    środa, 23 sierpnia 2023 o 19:44:56 UTC+2 Kris napisał(a):
    > )
    > Z tych samych powodów przestaliśmy używać karty biedronkowa i lidliwr.
    > Lidlowe bo niby coś taniej ale jakieś kupony trzeba było aktywować itp a
    biedronkowaa bo jak coś niby tańsze było to pod warunkiem że zrobisz zakupów za np 40
    zł.
    > Tak raz zrobiłem, rabat nie wszedł bo w tych 40 zł wino miałem kupione a alkohol
    wykluczał z promocji.
    > Więc karta/aplikacja poszła w niebyt.

    Przykład z soboty
    Jestem w Lidlu patrzę deska do sracza wolnoopadająca 50 zł
    Biorę podchodzę do kasy a tam naliczają 70 zł.
    Pytam dlaczego-pani odpowiada że aby była cena 50 zł to muszę mieć aplikację i
    aktywny kupon (i nie więcej jak trzy deski na jeden kupon mogę kupić)
    Idiotyzm do kwadratu- deski do sracza na kupony.
    Ale trudno zapłaciłem te 70zl bo za 20 zł nie będę się bawił w aktywowanie jakiś
    aplikacji i klikanie kuponów

  • 30. Data: 2023-08-28 12:18:17
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    poniedziałek, 28 sierpnia 2023 o 11:56:40 UTC+2 Kris napisał(a):
> [...]
    > Idiotyzm do kwadratu- deski do sracza na kupony.
    > Ale trudno zapłaciłem te 70zl bo za 20 zł nie będę się bawił w aktywowanie jakiś

    Ale czy biedronek i lidel to banki?
    Tym bardziej, że w tych sklepach to już nawet "karty" przestają wystarczać, teraz
    trza mieć
    apkę, a poza tym to np. banany po 3zł, ale jak robisz zakupy za min. 250zł.
    Jeszcze rozumiem akcję, jak np. w zeszył poniedziałek dostałem voucher na 15zł,
    robiąc zakupy raptem za niecałe 10zł (dwie cole 1l w promo) - ale warunek, że do
    wykorzystania
    przez 3 najbliższe dni i tylko przy zakupach ponad 150zł.
    Teraz to apka w ogóle rządzi - za rozwiązanie kwizu w apce dostajesz dodatkową
    naklejkę ;>
    Można szybciej nazbierać na "Parówkę Patrycję".
    Najlepszy i tak jest "Chleb Heniek". Nie wiedzą, że jest staropolskie imię
    Chryzostom?

    No, a jakbyś miał np. kartę kredytową z francuza w promocji, to, w zależności od
    punktu widzenia,
    miałbyś tą deskę za 66,50zł - albo nawet za 20zł.
    Za nic, totalnie za nic, bo wyrobienie kredytówki we francuzie idzie (czasami, ale
    jazdy
    to były tylko z platyną - a i to dlatego, że chciałem przez net, zamiast jak porządny
    człowiek iść do oddziału i być obsłużonym bez kolejki ;) jak po maśle.
    Żadnych kłopotów typu citkowego.
    I za darmo bez warunków.

    A np. jak jesteś "select" w santanderze to panie dzwonią i tak bardzo chcą ci zrobić
    dobrze,
    że można dostać coś, czego nawet by sobie człowiek nie wyobraził - np. ostatnio
    narzekałem,
    że trochę mi kłopotu sprawia 10 transakcji visą platinum, szczególnie w wakacje,
    a zwolnienie z opłat na 12 miesięcy to nic nie da, bo potem za rok zapomnę, że się
    to zwolnienie skończyło i trzeba będzie odkręcać - to pani mi znalazła takie, że
    zwolni
    mi z opłat na 12 miesięcy, w których nie wyrobię warunków - a jeśli w danym miesiącu
    wyrobię,
    to nie odejmie się od tych 12 miesięcy.

    No i pacz pan - cuda niewidy.
    A nie chciałem robić gróźb, że tą kartę zamknę, bo nie chciałem - assistance (wizyta
    domowa
    lekarza i/lub hydraulika - niekoniecznie razem ;) się przydaje.
    Tak jak kiedyś chciałem wyłudzić stówę od citka - ale nie miałem przekonania, żeby w
    razie czego
    poświęcić darmową platynę, więc miła pani mnie przekonała, żebym nie zamykał, bez
    dawania promocji.
    Ale szkoda, że ostatnio nie nagrałem żony w rozmowie z citkiem o zamykaniu karty -
    moja szkoła,
    "nie mam czasu, albo będą jakieś zwroty albo zamykam" - i bach, kolejna stówka.
    A nie wierzyłem, że się uda, albo że będzie najwyżej 50zł, jak poprzednio.

    PS.: Pasuje ci ta deska do kibla?
    Mi się wolnoopadająca stała szybkoopadającą - ale kibel podtynkowy,
    a w tych muszle w innym kształcie (w małym WC mam kompakt - ale bardzo
    rzadko używany, więc deska nadal wolnoopadająca) - może u mnie nie taka
    hardcoreo'wa jak u mamy (tamta to w ogóle ma obwiednię prostokąta, no i obecnie jest
    wolno- albo szybkoopadająca w zależności od własnego humoru), ale na pewno nie jest
    "standardowa".