  • 31. Data: 2010-09-30 07:56:19
    Temat: Re: Paypass - kto ponosi odpowiedzialnosc za fraudy?
    Od: MK <m...@i...pl>

    On 28 Wrz, 11:14, xbartx <b...@h...net> wrote:

    > Oczywiście jak się PP upowszechni i jakiś masowe podbieranie drobniaków
    > albo nr kart (tutaj nie wiem czy to jest technicznie możliwe) itp z
    > powiedzmy kilkuset kart dziennie w metrze, centrum handlowym, kinie or sth
    > to tak, wtedy można zacząć się martwić, ale to i tak będzie raczej
    > problem fizycznego dostępu tudzież sposobu noszenia karty z PP.

    A tak BTW, po Warszawie kraza plotki, ze w najblizszych dniach pojawi
    sie paypass zintegrowany z Warszawska Karta Miejska. Z tego co
    piszecie wynika, ze nie bedzie mial duzej popularnosci wsrod
    uczestnikow pbb ;).

    Ciekawe ile sie sprzeda za drobne benefity... ;)

    MK

  • 32. Data: 2010-10-03 11:51:14
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Wed, 29 Sep 2010 21:40:54 +0200, Michał 'Amra' Macierzyński
    napisał(a):

> [...]
    > elektronicznej identyfikacji posiadacza lub bez złożenia przez niego
    > własnoręcznego podpisu na dokumencie obciążeniowym. Użycie kodu
    > identyfikacyjnego nie wystarcza do obciążenia posiadacza zakwestionowaną
    > przez niego operacją, chyba że został złożony bezpieczny podpis
    > elektroniczny zgodnie z art. 5 ust. 1 ustawy z dnia 18 września 2001 r.
    > o podpisie elektronicznym (Dz. U. z 2001 r. Nr 130, poz. 1450 oraz z
    > 2002 r. Nr 153, poz. 1271).
    >
    > podpisu nie ma, pinu nie ma - wiec bank bez szemrania musi taka
    > transakcje uznac, chyba, ze beda kamery, etc ;)

    Ale nie na pewno?
    Oto fragment regulaminu pod tytułem "Zasady wydawania i używania Kart
    płatniczych Banku Zachodniego WBK dla ludnosci" obowiązującego od dnia
    31.05.20120:

    Par. 32 ust. 9:
    "Posiadacza obciążają wszelkie operacje dokonane na odległość
    (transakcje pocztowe, telefoniczne i w sieci internet) mimo, że Karta
    została wykorzystana bez fizycznego jej przedstawienia."
    http://indywidualni.bzwbk.pl/_items/outside.bzwbk.pl
    /nowe_zasady_kartowe_dla_ludnosci_31-05-2010.pdf

    I jak się to ma do tego, co napisałeś?

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 33. Data: 2010-10-04 17:40:27
    Od: Rafal M <r...@g...com>

    On 27 Wrz, 22:12, Rafal M <r...@g...com> wrote:
    > On 27 Wrz, 21:55, Paweł <r...@1...0.0.1> wrote:

    > Tylko poczekam az zamowiona przedchwila VC dojdzie i likwiduje MC z
    > Paypassem. Tylko od piatku ja mam, i tak sobie wczoraj uswiadomilem,
    > ze karty bezstykowe nie maja zadnych zabezpieczen (przy tranzakachach
    > <50 zl). Banki tez cala odpowiedzialnosc przerzucaja na klientow...

    I VC aq juz przyszla, MC Paypass poszedl do odstrzalu. Swoja droga VC
    AQ to chyba najbrzydsza karta na swiecie ;-)

    BTW w Multibanku jak zastrzege karte, podajac jako powod rezygnacje z
    karty oznacza to roziwazanie umowy na prowadzenie tej karty? Nic
    wiecej robic nie musze?

    Pozdrawiam
    Rafal

  • 34. Data: 2010-10-04 19:31:53
    Od: Krzysiek <k...@o...pl>

    On 3 Paź, 13:51, Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm> wrote:

> [...]
    > "Posiadacza obciążają wszelkie operacje dokonane na odległość
    > (transakcje pocztowe, telefoniczne i w sieci internet) mimo, że Karta

    Ale to nie to samo.
    Paypass nie podpada pod transakcje "na odległość" w tym punkcie,
    według mnie, chodzi tylko o to, że jesli płaciłes przez internet to
    nie możesz reklamować transakcji, mówiąc, że nie przedstawiłeś
    fizycznie karty:)

  • 35. Data: 2010-10-07 22:35:25
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Mon, 4 Oct 2010 12:31:53 -0700 (PDT), Krzysiek napisał(a):

    > według mnie, chodzi tylko o to, że jesli płaciłes przez internet to
    > nie możesz reklamować transakcji, mówiąc, że nie przedstawiłeś
    > fizycznie karty:)

    Ale właśnie to stoi w sprzeczności zarówno z tym, co napisał Samcik, jak
    z tym, co napisał Amra!

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof