  • 1. Data: 2016-01-30 20:21:55
    Temat: Odwieczne pytanie - jaka karta z tanim przewalutowaniem podwójnym
    Od: "Piotr C." <p...@m...com.delete.pl>

    Witam,

    Taka sytuacja - karta (najlepiej zwykła płatnicza) potrzebna do płatności w Azji,
    czyli prawdopodobnie podwójne przewalutowanie. Gdzie najlepiej obecnie?

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2016-01-30 20:44:02
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Piotr C." napisał w wiadomości grup
    @mabanana.com.delete.pl...

    Witam,

    Taka sytuacja - karta (najlepiej zwykła płatnicza) potrzebna do płatności w
    Azji, czyli prawdopodobnie podwójne przewalutowanie. Gdzie najlepiej
    obecnie?

    ---------------------
    Rozne warianty Aliora (+T-mob, kantor), ale karta do rachunku w USD.
    Zasilasz rachunek USD z kantoru Aliora lub innego.
    Jak nic nie uleglo zmianie, to jezeli nie bedziesz placic z tego rachunku w
    EUR i GBP, to inne waluty przeliczone beda przez MC na USD i beda w tej
    walucie obciazac konto. Chyba jedno z lepszych rozwiazan.

  • 3. Data: 2016-01-31 06:28:30
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...example.com>

    On 01/31/2016 04:44 AM, Krzysztof wrote:

> [...]
    > rachunku w EUR i GBP, to inne waluty przeliczone beda przez MC na USD i
    > beda w tej walucie obciazac konto. Chyba jedno z lepszych rozwiazan.

    Jak wyjazd na dłużej, to warto się zaopatrzyć w drugą kartę.

    Poza aliorowym kantorem USD jeszcze Pekao ma podobną kartę - konto w
    dolarach z dołączoną kartą Visa (bez prowizji, podwójnych przewalutowań
    itp.).

    Przeliczniki/kursy ma w zasadzie identyczne (sprawdzane poprzez zakup
    różnych rzeczy).

    Koszty (tak było z rok temu, czy jest identycznie dziś - nie sprawdzałem):

    - Alior kantor USD: 0 zł za kartę, pod warunkiem jednej płatności na pół
    roku, 9 zł za wypłatę w bankomacie

    - Pekao: coś w okolicach 1.3 USD / miesiąc za kartę, dodatkowo 1.95 USD
    w przypadku braku płatności w danym miesiący, 27 zł za wypłatę w bankomacie

    Tomasz Chmielewski
    http://www.ptraveler.com

  • 4. Data: 2016-01-31 13:26:42
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu niedziela, 31 stycznia 2016 06:28:36 UTC+1 użytkownik Tomasz Chmielewski
    napisał:

    > Koszty (tak było z rok temu, czy jest identycznie dziś - nie sprawdzałem):
    >
    > - Alior kantor USD: 0 zł za kartę, pod warunkiem jednej płatności na pół
    > roku

    Nigdy tak nie było. Nie pisz kłamstw, bo ktoś może to uznać za prawdę i nie weźmie
    tej karty pod uwagę.

    --
    Akarm

  • 5. Data: 2016-01-31 13:47:46
    Od: gral <n...@e...pl>

    W dniu 30.01.2016 o 20:44, Krzysztof pisze:

> [...]
    > rachunku w EUR i GBP, to inne waluty przeliczone beda przez MC na USD i
    > beda w tej walucie obciazac konto. Chyba jedno z lepszych rozwiazan.

    Dodam tylko, że kantor Aliora pozwala tylko na 1 darmową wypłatę z
    bankomatu w miesiącu, a konto USD w T-Mobile na nieskończenie wiele :)
    konto i karta darmowe, a sposób przeliczania walut taki sam.

  • 6. Data: 2016-01-31 13:58:28
    Od: gral <n...@e...pl>

    W dniu 31.01.2016 o 13:47, gral pisze:

    > Dodam tylko, że kantor Aliora pozwala tylko na 1 darmową wypłatę z
    > bankomatu w miesiącu, a konto USD w T-Mobile na nieskończenie wiele :)
    > konto i karta darmowe, a sposób przeliczania walut taki sam.

    I jeszcze...

    Druga opcja - zwykła karta MC Debit do konta w PLN w Pekao S.A. Waluty
    przeliczane przez USD - mimo że podwojne to bardzo dobre, bo oba kursy
    MC. Tutaj tylko do zakupow, bo do bankomatow jest 4% prowizji. A zaleta
    taka, że nie trzeba z góry kupować USD w kantorze.

  • 7. Data: 2016-01-31 13:59:09
    Od: gral <n...@e...pl>

    W dniu 31.01.2016 o 13:26, Akarm pisze:

    > Nigdy tak nie było. Nie pisz kłamstw, bo ktoś może to uznać za prawdę i nie weźmie
    tej karty pod uwagę.

    Jedna wymagana płatność do pół roku po założeniu karty. Potem już nie
    trzeba płacić kartą by zachować darmowość.

  • 8. Data: 2016-01-31 14:36:05
    Od: a...@w...pl

    W dniu niedziela, 31 stycznia 2016 13:47:48 UTC+1 użytkownik gral napisał:

    > konto USD w T-Mobile
    > konto i karta darmowe

    Karta niezbyt darmowa: 10zł za wydanie.

    --
    Akarm

  • 9. Data: 2016-01-31 14:41:18
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Chmielewski" napisał w wiadomości grup

    - Alior kantor USD: 0 zł za kartę, pod warunkiem jednej płatności na pół
    roku, 9 zł za wypłatę w bankomacie

    ------------------------
    Konto w Alior T-mobile np. USD, karta na 3 lata za 10zl, wyplaty z
    bankomatow za free. Jest to lepsze niz podpinanie karty do kantoru, przelewy
    miedzy roznymi Aliorami sa on-line.

  • 10. Data: 2016-01-31 14:44:15
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    W dniu niedziela, 31 stycznia 2016 13:47:48 UTC+1 użytkownik gral napisał:

    > konto USD w T-Mobile
    > konto i karta darmowe

    Karta niezbyt darmowa: 10zł za wydanie.
    10zl ale na 3 lata a bankomaty zagraniczne za free w dowolnej ilosci.
    (warunki duzo lepsze niz kantor Aliora)