  • 11. Data: 2003-01-24 09:11:30
    Temat: Odp: Obce bankomaty i prowizja.
    Od: "Damian" <x...@o...PoLand>

    > CITI Gold. Bankomaty na cały świecie za darmo. Oprócz tego wszystko inne
    też
    > za darmo z wyjątkiem drobnej opłaty za prowadzenie konta wynoszącej 90zł
    na
    > miesiąc, której można w pewnych warunkach niepłacić.

    tak , jak masz chyba przynajmniej 200- 300 tys. na koncie (w roznych
    walutach i w roznej formie) to za citi gold nic nie placisz.. VC jedna,
    druga, obsluga, dowoz cashu pod wskazany adres, parking dla VIP kolo
    mariotu, jakies zabawki
    wiem to od usera, ale ten wymog z kasa :(

    ja polecam polaczenie PKOBP (e-pko bp)- duzo bankomatow oraz LukasBank -
    darmowe euronety wiec albo niebieski PKOBP albo niebieski Euronet (np
    wspomniane makro)

  • 12. Data: 2003-01-24 12:37:10
    Temat: Re: Obce bankomaty i prowizja.
    Od: "Krzysztof Kowalski" <kowalski@___nospam___bankier.pl>

    "Leszek A. Szczepanowski" <t...@p...pl> wrote in message
    > Pewnie czytałeś resztę wątku, to powiedz mi, ale tak IYHO,
    > czemu nie proponujsz Fortis?

    Bo się IMHO nie kalkuluje. Za 9 zł miesięcznie (nie 8 - bo jeszcze karta
    kosztuje) masz dostęp do wszystkich bankomatów za free. Ok, ale:
    - za granicą masz najgorsze kursy chyba ze wszystkich kart (pomimo
    bezpłatnych bankomatów za granicą po prostu nie opłaca się jej tam używać)
    Weźmy sobie taką VE Inteligo. Płacisz za to 1 zł miesięcznie. A więc zostaje
    Ci 8 zł miesięcznie. Masz 2000 bankomatów - z mojego długiego doświadczenia
    wynika, że to _naprawdę_ dużo. Bankomaty PKO BP są niemal wszędzie. 8 zł to
    niemal 2 wypłaty kartą Inteligo w obcych bankomatach (mają stałę opłatę). I
    teraz sobie policz czy naprawdę będziesz wypłacał 2x12=24 razy w roku w
    obcych bankomatach? To jest podstawowe pytanie. Mi wyszło, że nie ma szans.
    Zyjąc na codzień w dwóch dużych aglomeracjach i będąc zmotoryzowanym
    korzystam w 95% z Euronetów (MultiBank). Bankomatu PKO BP używam kiedy
    gdzieś wyjeżdżam. W ostatnim roku (wcześniej miałem VE ePKO) korzystałem z
    tego ok 10-20 razy. Było to Mielno i kilka małych miejscowości wakacyjnych.
    Z bankomatu obcego skorzystałem JEDEN RAZ :-) i to totalnie z lenistwa (w
    Katowicach :-). Zatem raz poniosłem ów koszt 4,69 zł. Zaoszczędziłem za to
    12x8 - 4,69 = ponad 91 zł!
    Moim zdaniem mając bezpłatne bankomaty PKO BP nie ma potrzeby korzystania z
    obcych bankomatów i oferty Fortisa.

    Pozdrawiam
    K. Kowalski

  • 13. Data: 2003-01-24 12:39:20
    Od: "Krzysztof Kowalski" <kowalski@___nospam___bankier.pl>

    "Wojciech Apel" <wojtek@nospaamm..sikornik.gliwice.pl> wrote in message
> [...]
    na
    > miesiąc, której można w pewnych warunkach niepłacić.

    drobnej opłaty za 90zł
    ROFTL!!!!! :-))))))))))

    K. Kowalski

  • 14. Data: 2003-01-24 19:30:00
    Od: "Leszek A. Szczepanowski" <t...@p...pl>

    Użytkownik "Krzysztof Kowalski" napisał:

> [...]
    > - za granicą masz najgorsze kursy chyba ze wszystkich kart (pomimo
    > bezpłatnych bankomatów za granicą po prostu nie opłaca się jej tam używać)

    Nie wyjezdzam za granice i w najblizszym czasie nie zamierzam.
    To raz, dwa to, ze jak juz bym wyjechal to mam jeszcze delfinka,
    guziczek :) KK Citibank i KK BZWBK, ktoras z nich pewnie bedzie
    miala korzystniejszy przelicznik.

> [...]
    > teraz sobie policz czy naprawdę będziesz wypłacał 2x12=24 razy w roku w
    > obcych bankomatach? To jest podstawowe pytanie. Mi wyszło, że nie ma

    Na podstawowe pytanie udzielam ci odpowiedzi, ze niestety tam gdzie ja
    sie obracam, to nie ma ani Euronetu, ani PKO BP. Jest PKO SA, ale nie
    bede zakladal konta w PKO SA zeby nie miec prowizji. 91 zl moge
    zaplacic za komfort nie przejmowania sie do ktorego bankomatu
    podszedlem i czy musze mowic ludziom "ej sluchajcie, poczekajcie tu
    przed kinem bo ja musze wyplacic kase na bilet tylko ze to jest
    100 metrow stad, bo wiecie, 5 zl mi zal."

    > Zyjąc na codzień w dwóch dużych aglomeracjach i będąc zmotoryzowanym
    > korzystam w 95% z Euronetów (MultiBank).

    Tego Euronetu jest tak naprawde smiesznie malo. A juz wielokrotnie
    nadzialem sie na zepsute Euronety. Ta siec jest moze i szeroko
    rozprzestrzeniona, ale niechujna. Wiekszosc bankomatow jest na
    dworcach, a w Katowicach nawet kiedys jeden byl krotko mowiac
    obrzygany, wiec sila rzeczy nie wyplacilem tam pieniedzy :)))

> [...]
    > Katowicach :-). Zatem raz poniosłem ów koszt 4,69 zł. Zaoszczędziłem za to

    A jaki to byl Krzysiu bankomat, w ktorym Twoja karta byla "obca" ?:)))))

    > Moim zdaniem mając bezpłatne bankomaty PKO BP nie ma potrzeby korzystania
    > obcych bankomatów i oferty Fortisa.

    Policz to tak - 14 zl * 12 = 168 zl w BSK za 0.5 % na ROR, przy moim
    poziomie zarobkow wyplaty w obcych bankomatach za 5 zl.
    a w Fortis - 91 zl = 77 zl zysku rocznie i w zamian za to jest
    4,5 % na ROR i wszystko przez internet za darmo, no i te wyplaty.
    --
    lex

  • 15. Data: 2003-01-24 19:34:08
    Od: "Leszek A. Szczepanowski" <t...@p...pl>

    Użytkownik "Krzysztof Kowalski" napisał:

> [...]

    Poza tym Wojtek chyba nie zauwazyl, ze chodzilo mi o wplywy na konto
    ponizej 5 tys., co oznacza raczej drobnych ciulaczy takich jak ja,
    niz biznesmanow ktorzy moga sobie pozwolic na Citi Gold :)
    Poza tym, pokaz mi biznesmena, zarabiajacego >10 tys. zl miesiecznie
    i posiadajacego konto w mbanku, albo innym "tanim" banku:)
    Wraz ze wzrostem poziomu zycia rosna wymagania :) Jakbym spelnial
    warunki, myslisz ze bym nie parkowal pod Mariottem? Cala Warszawa
    zakorkowana, a ty sobie podjezdzasz na SWOJE miejsce w jej centrum ;P
    --
    lex

  • 16. Data: 2003-01-24 19:44:15
    Od: "Robert" <s...@o...pl>

    news:b0s4di$1o2f$1@news2.ipartners.pl, Leszek A. Szczepanowski
    <t...@p...pl>:

    > Poza tym, pokaz mi biznesmena, zarabiajacego >10 tys. zl miesiecznie
    > i posiadajacego konto w mbanku

    S. Lachowski? :)

    --
    Robert

  • 17. Data: 2003-01-24 21:26:20
    Od: "Adam_mb" <m...@i...pl>

    > Przed momentem doczytalem, ze Fortis to byle PPA :) Ale i tak nie
    > zmienia faktu ze obecna ich oferta jest chyba najlepsza na rynku,
    > IMVHO !

    Fortis jest ok, jedynie problemem jest to, ze nieco czesciej zdarzaja im sie
    awarie systemu kart niz innym bankom - nigdy nie moglem polegac na karcie
    fortisa tak jak np. na mbanku.

    --
    <xml-sig>
    Adam

  • 18. Data: 2003-01-26 11:07:00
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    Robert wrote:
    > S. Lachowski? :)

    On to ma w PKO BP. W mBanku to chyba tylko na waciki ;)

    --
    Michal 'Amra' Macierzynski
    www.prnews.pl - swiat e-bankow

  • 19. Data: 2003-01-26 11:14:49
    Od: "Robert" <s...@o...pl>

    news:b10fgo$1b3$1@news.onet.pl, Michał 'Amra' Macierzyński
    <m...@p...pl>:

    > On to ma w PKO BP. W mBanku to chyba tylko na waciki ;)

    Jedno drugiego nie wyklucza - sam mam w obu (choc w PKO BP tylko przez
    wiadomy "przypadek" ;)).

    Nie mowilismy o przeznaczeniu tych kont, tylko o samym fakcie ich istnienia,
    no nie??

    --
    Robert

  • 20. Data: 2003-01-28 10:42:53
    Od: "Krzysztof Kowalski" <kowalski@___nospam___bankier.pl>

> [...]
    > dworcach, a w Katowicach nawet kiedys jeden byl krotko mowiac
    > obrzygany, wiec sila rzeczy nie wyplacilem tam pieniedzy :)))

    Nie wiem - nie chadzam po dworcach :-))) Jako człowiek zmotoryzowany
    interesuje mnie tylko Euronet - bo jest w niemal każdym centrum handlowym.

    > A jaki to byl Krzysiu bankomat, w ktorym Twoja karta byla "obca" ?:)))))

    BSK

> [...]
    > a w Fortis - 91 zl = 77 zl zysku rocznie i w zamian za to jest
    > 4,5 % na ROR i wszystko przez internet za darmo, no i te wyplaty.

    Eee, chyba nie jesteś do końca świadom różnic w kontach porównując e-Pakiet
    fortisu i Konto z Lwem albo MultiKonto. Pomijając ceny to konta dla zupełnie
    innych osób. MultiKonto jest oprocentowane 3,1% - a do niego masz pełen
    wachlarz produktów. Chyba, że korzystasz tylko z funkcji
    depozytowo-bankomatowej :-)))

    Pozdrawiam
    K. Kowalski