  • 1. Data: 2005-04-13 20:48:20
    Temat: [OT] Zadanie z matematyki
    Od: Virus_7 <r...@b...cy>

    Witam!

    Mam mały problemik z majmy. Zadanko na klasówce, które niby wszyscy
    zrobili, ale wszyscy mieli przekreślone czerwonym długopisem, napisane:
    "Nie!" i "0 pkt". Brzmi ono tak:

    Bank proponuje oprocentowanie roczne równe 12% z kwartalną kapitalizacją
    odsetek. Jaką kwotę musiałby wpłacić ojciec, aby po dwóch latach syn
    otrzymał sumę 2417,85 zł? Uwzględnij 20% podatek od odsetek.

    ***
    I teraz pytanie: Jak to rozwiązać? Albo lepiej: Kiedy podatek się
    odlicza, bo to mnie przygnębia najbardziej? :/
    ***

    Oczywiście wzór:

    Kapitał * (1 + (procent/100*kapitalizacje w roku))^(ilość
    lat*kapitalizacje w roku)

    ....znam.

    --
    __ ___ * Pozdrawiam * ____
    \ \ / (_)_ _ _ _ ___ |__ | r...@g...cy

  • 2. Data: 2005-04-13 21:30:27
    Temat: Re: [OT] Zadanie z matematyki
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Użytkownik "Virus_7" <r...@b...cy> napisał w wiadomości

> [...]
    > ***
    >
    > Oczywiście wzór:
    >
    > Kapitał * (1 + (procent/100*kapitalizacje w roku))^(ilość

    Mnie wyszlo, ze dla zadnej sumy tak nie bedzie. najblizszy wynik
    (2417,84) uzyskalem dla kapitalu poczatkowego *1995,20*. Jak
    przeskoczymy o 1 grosz w gore w kapitale poczatkowym, to mi wychodzi
    2417,86, czyli tez okej, ale z kolei o 1 grosz za duzo). Uzylem
    takiego algorytmu:
    1. Policz 3% z kapitalu poczatkowego z zaokragleniem do pelnych
    groszy.
    2. Dla celow obliczenia podatku zaokraglij ta sume do pelnych zlotych.
    3. Oblicz 19% podatku.
    4. Od sumy z pktu 1 odejmij sume z pktu 3.
    5. Oblicz kapital koncowy (poczatkowy + suma z punktu 4).

    I petelka 8 razy. :)

    Moglem sie pomylic, bo tak to tylko zrobilem byle jak. :)

    marekz

  • 3. Data: 2005-04-13 21:34:41
    Od: "corner" <c...@i...pl>

    Użytkownik "Virus_7" <r...@b...cy> napisał w wiadomości
    > Witam!

    Niedawno pytałem o sposób rozwiązywania takich zadań. Mam pytanie: jaki to
    poziom nauczania w jakiej szkole?

  • 4. Data: 2005-04-13 21:36:01
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Użytkownik "corner" <c...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "MarekZ" <m...@w...irc.pl> napisał w wiadomości

    > Czyżby tu tkwił błąd? W moim wątku też zwracaliśmy uwagę na
    > nieżyciowość
    > zadań ;-).

    A jaka jest wysokosci tego podatku ? Nie 19% ?

    marekz

  • 5. Data: 2005-04-13 21:38:19
    Od: Virus_7 <r...@b...cy>

    corner napisał(a):
    > Niedawno pytałem o sposób rozwiązywania takich zadań. Mam pytanie: jaki to
    > poziom nauczania w jakiej szkole?

    Nie pytaj. :P

    Po prostu chodzi mi o to, kiedy się podatek odlicza. Czy co rok, czy co
    kwartał?

    PS II LO

    --
    __ ___ * Pozdrawiam * ____
    \ \ / (_)_ _ _ _ ___ |__ | r...@g...cy

  • 6. Data: 2005-04-13 21:40:46
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    > A jaka jest wysokosci tego podatku ? Nie 19% ?

    Oups, juz sie poprawiam. :) W zadaniu jest podane 20%. Nadal mi
    wychodzi, ze nie ma rozwiazania. Wynik najbardziej zblizony do
    oczekiwanego mam dla kapitalu *1999,93*, wychodzi wtedy 2417,86. Dla
    *2000* wychodzi 2417,95. :)

    marekz

  • 7. Data: 2005-04-13 21:41:12
    Od: "Seba" <b...@N...gazeta.pl>

    :P

    > Po prostu chodzi mi o to, kiedy się podatek odlicza. Czy co rok, czy co
    > kwartał?
    >
    > PS II LO

    podatek nalicza sie przy dopisywaniu odsetek do rachunku, czyli w tym wypadku
    co kwartał
    ps. podatek wynosi 19%, nie 20%

  • 8. Data: 2005-04-13 21:41:39
    Od: "corner" <c...@i...pl>

  • 9. Data: 2005-04-13 21:47:16
    Od: "S.T." <n...@p...onet.pl>

    > 2. Dla celow obliczenia podatku zaokraglij ta sume do pelnych zlotych.
    > 3. Oblicz 19% podatku.

    Pała za niekonsekwencję ;-P

    Albo zaokrąglaj i odsetki i podatek,
    albo nic, bo w zadaniu zapewne nic nie było
    w stylu: podatek oblicz zgodnie z obowiązującymi przepisami

  • 10. Data: 2005-04-13 21:49:18
    Od: Virus_7 <r...@b...cy>

    Seba napisał(a):
    > ps. podatek wynosi 19%, nie 20%

    Wiem, ale to podatek z jakiejś starej książki naszej nauczycielki.

    --
    __ ___ * Pozdrawiam * ____