  • 61. Data: 2010-03-03 22:22:28
    Temat: Re: [OT] Przelew za sprzedaz domu - jak to sensownie zorganizowac?
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "Anatol" <c...@u...pl> wrote in message
    news:hmml92$2vj$1@news.interia.pl...

> [...]
    > określonymw akcie notarialnym nie jest większe niż prawo byłego
    > właściciela do otrzymania należnosci w terminie określonym w tym samym
    > akcie notarialnym - w obydwu przypadkach do wyegzekwowania tego prawa
    > służy komornik z tym że byłemu właścicielowi łatwiej wygzekwować należność
    > skoro wciąż zarządza nieruchomością - oczywiście w obydwie strony mogą też
    > posłużyć się siłą, a wtedy wygra po prostu silniejszy.
    >
    > Termin wydania nieruchomości można ustalić np. 2-4 tygodnie później po
    > terminie zapłaty, tak aby komornik mógł w razie czego spokojnie

    sprzedający po podpisaniu aktu nie ma prawda do "przejęcia" nieruchomosci po
    stwierdzeniu braku płatności na żadnej podstawie,
    jesli tak twierdzisz podaj postawę prawną..

    george

  • 62. Data: 2010-03-03 22:32:57
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "george" <g...@v...pl> wrote in message

    > "Anatol" <c...@u...pl> wrote in message

    > sprzedający po podpisaniu aktu nie ma prawda do "przejęcia" nieruchomosci
    > po stwierdzeniu braku płatności na żadnej podstawie,
    > jesli tak twierdzisz podaj postawę prawną..

    sorki, chyba sie trochę "rozpędziłem" / mówileś o prawie do zapłaty a nie do
    "przejecia, ale do rzeczy.
    "dysponujacy" nieruchomscia nie moze w zaden sposób "pomóc" komornikowi w
    egzekucji.
    Po godzinie od podpisania aktu nieruchomsc moze zostać sprzedana kolejnemu
    włascicielowi...
    W tym wypadku komornik nie moze niczego zrobić we współpracy z
    "dysponentem".
    Mieszkanie nie bedzie juz przedmiotem sporu o dług.

    george

  • 63. Data: 2010-03-03 22:38:04
    Od: "Anatol" <c...@u...pl>

> [...]

    > po stwierdzeniu braku płatności na żadnej podstawie,
    > jesli tak twierdzisz podaj postawę prawną..

    Sprzedający jest w faktycznym posiadaniu nieruchomości do czasu jej
    wydania - zgodnie z umową ma obowiązek wydania tej nieruchomości w
    określonym terminie analogicznie do obowiązku nabywcy do zapłaty należnej
    kwoty. Jeżeli któraś ze stron nie wywiąże sie z tego obowiązku to strona
    przeciwna zgodnie z prawem może w trybie przyśpieszonym skorzystać z usług
    komornika - czyli teoretycznie może sie spotkać w tym samym czasie 2
    komorników w celu wyegzekwowania zobowiązania i który wtedy ma większe prawo
    do zajęcia nieruchomości ?

    Anatol

  • 64. Data: 2010-03-03 22:48:02
    Od: "george" <g...@v...pl>

> [...]
    > komornika - czyli teoretycznie może sie spotkać w tym samym czasie 2
    > komorników w celu wyegzekwowania zobowiązania i który wtedy ma większe

    jeśli nieruchomość do tego czasu nie zmieni właściciela... sprawa jest
    sporna.
    Jak sądzę "nowy" właściciel bedzie miał większy problem z przejeciem bo
    bedzie musiał przeprowadzić proces o eksmisję ( to trwa ) a "egzekucja" z
    aktu to w tym wyapdku sprawa "natychmiastowa" ( relatywnie).

    Niemniej jednak jak nowy wlasciciel "zakombinuje" i pchnie to dalej to juz
    komornik pierwotnego sprzedającego nie ma tam czego szukać.

    george

  • 65. Data: 2010-03-03 23:00:56
    Od: "Anatol" <c...@u...pl>

    > Niemniej jednak jak nowy wlasciciel "zakombinuje" i pchnie to dalej to juz
    > komornik pierwotnego sprzedającego nie ma tam czego szukać.

    Ale 3 właściciel ma nowy termin "należności" od 2 właściela, który 1
    właściela nie obchodzi. 3 właściciel nabył nieruchomość z wadą prawną, to
    jest nie przejętą przez 2 właściciela, a ponadto mogą się nim zainteresować
    organa ścigania z konsekwencją postępowania karnego (np. udział w
    oszustwie).

    Anatol

  • 66. Data: 2010-03-04 00:09:22
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    MK wrote:

    > A jaka rodzina bedzie na tyle nierozsadna zeby chciec kupic mieszkanie z
    > wpisem o umowie przyrzeczonej?

    a czemu odrazu kupowac.
    wystarczy przedstawic umowe najmu.

  • 67. Data: 2010-03-04 01:22:16
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Czarek" hmmlq3$67s$...@n...onet.pl

    > Art. 157, par. 1 KC

    Też dzięki. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 68. Data: 2010-03-04 07:40:32
    Od: "paul" <U...@g...pl>

    "MichalL" <m...@N...poczta.onet.pl> wrote in message
    > Ja to zrobiłem tak:
    >
    > 1. Wizyta u notariusza, podpisujemy umowę która zostaje u notariusza.
    > 2. Kupujący i sprzedający idą do banku. Najlepiej jeżeli obie strony mają
    > w nim rachunek. Oczywiście można tę wizytę zastąpić 2 lapotopami (każdy ma
    > swój) lub telefonami - uwaga, wcześniej trzeba sprawdzić i ustawić limitu
    > transakcji !!! (kilka razy na tym się przewróciłem).
    > 3. Po dokonaniu przelewu obie strony oświadczają notariuszowi że JUŻ i
    > notariusz wydaje umowę.
    >
    > Proste i skuteczne.
    >
    > MichalL

    Notariusz po podpisaniu umowy nie ma prawa jej nie wydać zainteresowanym
    stronom....

  • 69. Data: 2010-03-04 08:12:42
    Od: ~|_ukasz <l...@a...pl>

    W dniu 2010-03-03 18:36, kashmiri pisze:
> [...]
    >
    > Oczywiście. W umowie zastrzega się np.: "Przeniesienie prawa własności
    > do przedmiotowej nieruchomości następuje w momencie przedstawienia
    > wymienionej kwoty do dyspozycji Sprzedającego, przez co rozumie się
    > moment zaksięgowania przelewu bankowego na koncie bankowym
    > Sprzedającego; przy czym w braku odmiennych dowodów domniemywa się, że
    > wymienione księgowanie następuje o godz. 12:00 dnia roboczego
    > następującego po dniu, w którym zlecenie przelewu zostało wykonane przez
    > bank Kupującego."
    >
    > Nie jestem prawnikiem, ale w moim przekonaniu powinno wystarczyć.

    Taki zastrzeżenie nie ma żadnej mocy prawnej, nie można przenieść
    własności nieruchomości "pod warunkiem".
    Żaden notariusz takiej umowy nie podpisze (wróć - nie powinien podpisać,
    jeśli znajdziesz takiego, to trzymaj się od niego z daleka, bo znaczy
    to, że już dawno powinien wylecieć z branży, a zrobienie u niego
    jakiejkolwiek umowy to igranie z ogniem :))

  • 70. Data: 2010-03-04 08:23:18
    Od: ~|_ukasz <l...@a...pl>

    W dniu 2010-03-03 17:11, Latet pisze:
    > Witam,
    >
    > Powiedzmy, ze ktos sprzedaje dom. Rynek wtorny.
    >
    > No i sie boi.

    > Dzieki za wskazowki,

    Jak zwykle takie pytanie spowodowało lawinę odpowiedzi,
    z czego duża część jest bez sensu :)

    Polecam wizytę u dobrego notariusza, tam Ci wyjaśnią co
    i jak, różne są sposoby i praktyki (jak nie masz pewnego to sprawdź np.
    u dwóch, trzech).

    Warto też byś miał świadomość, że (nie)przekazanie kasy to nie jedyny
    moment, w którym może dojść do przekrętu.