  • Data: 2005-05-08 12:28:53
    Temat: Re: OT: Nowomowa (bylo: Oplaty w VW Banku...)
    Od: g...@p...onet.pl (Piotr Gralak) szukaj wiadomości tego autora

    On Sun, 8 May 2005 10:20:10 +0200, "Slawek Kos" <s...@p...com> wrote:

    >Amra popisal sie nieznajomoscia jezyka ojczystego i nie ma co dorabiac do
    >tego filozofii.

    Mylą ci się dziedziny. To nie filozofia, to językoznawstwo.

    >Zastosowal kalke z jezyka angielskiego zapominajac ze JEST odpowiednie
    >polskie slowo (i to nie jedno).
    >Zamiast o "ekskluzywnosci" tego materialu mogl byl pisac np. o "wylacznosci"
    >Zapozyczenia sa przydatne jesli mamy do czynienia z nowym zjawiskiem nie
    >majacym jeszcze polskich okreslen.

    Co nie zmienia faktu, że zapożyczenia zbyteczne również wchodzą do
    "obiegu", niezależnie od twojej oceny tego zjawiska.

    >Nic takiego w stosunku do okreslenia "ekskluzywny" nie wystepuje - nie jest
    >"w powszechnym uzyciu" w tym znaczeniu w ktorym go Amra uzyl - nie zmyslaj.

    Rozejrzyj się dookoła. Jest powszechnie używane przez media. W prasie,
    radiu, telewizji, internecie. Wpisz sobie w google "ekskluzywny
    wywiad".

    Ja również nie jestem z tego powodu szczęśliwy, ale nie ma się co
    zżymać. Trzeba się odprężyć i przyzwyczaić.
    Dokładnie na ten temat pisałem pracę magisterską :) Może dlatego mam
    więcej dystansu niż ty, panie purysto ;)

    G.