  • 1. Data: 2003-10-22 16:11:47
    Temat: [OT] Jak wycofac sie z placenia RTV ?
    Od: "seb" <n...@a...pl>

    Witam Grupowiczow!

    Zapytanie OT: Jak w elegancki sposob wycofac sie z placenia abonamentu RTV?
    Moj telewizor nie umozliwia odbioru programwo TVP (brak anteny naziemnej,
    Polsat Cyfrowy bez TVP), radia nie posiadam.

    Moglbym po prostu przestac placic, ale nie chce sie denerwowac widzac jakies
    tam wezwania do zaplaty. Jak to zrobic w sposob elegancki? Jakies pismo, do
    kogo ?

    Poradzcie tak OT :))

    Seb

  • 2. Data: 2003-10-22 16:28:32
    Temat: Re: [OT] Jak wycofac sie z placenia RTV ?
    Od: "Krab" <k...@p...of.pl>

    Użytkownik "seb" <n...@a...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    jakies
    > tam wezwania do zaplaty. Jak to zrobic w sposob elegancki? Jakies pismo,

    wylacznie jedna droga - isc na poczte i dokonac wyrejestrowania ksiazeczki
    oplat
    fakt ten wymaga posiadania aktualnej ksiazeczki do okazania i jesli sie nie
    myle - na ostatniej stronie bylo kiedys cos takiego jak wyrejestrowanie (ale
    teraz to nie wiem bo place elektronicznie)

  • 3. Data: 2003-10-22 16:35:00
    Od: "seb" <n...@a...pl>

> [...]
    (ale
    > teraz to nie wiem bo place elektronicznie)

    I tu też problem, bo zrobilem identycznie - mam numer książeczki, place
    przelewem, a samej ksiazeczki nie moge za nic znalezc...
    A czy podanie / zerwanie umowy wyslane do tego Urzedu Poczty, ktory ksieguje
    wplaty nie zalatwi tego?

    Seb

  • 4. Data: 2003-10-22 16:39:05
    Od: Jarosław Lech <j...@k...ODSPAMIACZ.pl>

> [...]
    > Moj telewizor nie umozliwia odbioru programwo TVP (brak anteny
    naziemnej,
    > Polsat Cyfrowy bez TVP), radia nie posiadam.

    Sposób jest bodajże tylko jeden: pójść do urzędu pocztowego (lub
    bezpośrednio do kartoteki radiofonicznej, jeśli masz w pobliżu) i
    wyrejestrować odbiorniki radiowe i TV.

> [...]
    jakies
    > tam wezwania do zaplaty. Jak to zrobic w sposob elegancki? Jakies

    To byłby sposób najgorszy, bo polegający na unikaniu płacenia za
    coś, za co powinieneś płacić (skoro nie wyrejestrowałeś - bez względu na
    stan faktyczny odbiorników).

    Tyle tylko, że pies leży gdzie indziej pogrzebany. O ile pamiętam,
    choć mogę się mylić, abonament RTV należy płacić wtedy, gdy _posiadasz_
    odbiornik (radiowy i/lub telewizyjny) albo inne urządzenie, którego
    konstrukcja i stan techniczny _umożliwiają_ odbiór TVP. Antena jest
    nieważna. Odbiornik ma tuner umożliwiający odbiór któregokolwiek z
    programów TVP i to "załatwia" sprawę.
    Oczywiście nie muszę dodawać, że jako osoba wyrejestrowująca
    odbiorniki znacznie zwiększasz szansę na zapukanie do Twoich drzwi
    kontrolera, chcącego zweryfikować, czy nie złożyłeś fałszywego
    oświadczenia.

    --
    Lejak
    j...@k...ODSPAMIACZ.pl

  • 5. Data: 2003-10-22 16:40:21
    Od: "Krab" <k...@p...of.pl>

> [...]
    > przelewem, a samej ksiazeczki nie moge za nic znalezc...
    > A czy podanie / zerwanie umowy wyslane do tego Urzedu Poczty, ktory

    idz z numerem ksiazeczki na poczte i spytaj, z tego co wiem to tylko na
    poczcie sie to robi

  • 6. Data: 2003-10-22 16:44:51
    Od: Jarosław Lech <j...@k...ODSPAMIACZ.pl>

> [...]

    > przelewem, a samej ksiazeczki nie moge za nic znalezc...
    > A czy podanie / zerwanie umowy wyslane do tego Urzedu Poczty, ktory

    Skoro płacisz przelewem, to pewnie w tytule masz numer książeczki (w
    każdym razie powinieneś). Zdobądź numer telefonu do Kartoteki
    Radiofonicznej (RUP) i zadzwoń tam, zapytaj o szczegóły rozwiązania
    takiej sytuacji).

    --
    Lejak
    j...@k...ODSPAMIACZ.pl

  • 7. Data: 2003-10-22 16:46:40
    Od: " Marcin" <k...@g...SKASUJ.TO.pl>

    seb <n...@a...pl> napisał(a):

    > Witam Grupowiczow!
    >

    > Moj telewizor nie umozliwia odbioru programwo TVP (brak anteny naziemnej,
    > Polsat Cyfrowy bez TVP), radia nie posiadam.

    To nie ma nic do rzeczy.
    Masz telewizor i wedlug prawa musisz placic abonament.
    A czy ogladasz TVP czy np. Polsat nie ma
    znaczenia. Dlatego powinno sie to chyba nazywac 'podatek od tv'
    a nie abonament.

    Sytuacja nie jest jasna, gdy nie masz tv ani radia a tuner
    do komputera. Poniewaz glownym zadaniem komputera nie jest
    odbior programow tv/radiowych. Ale to juz spor dla prawnikow.

    Pozdrawiam

    Marcin

  • 8. Data: 2003-10-22 16:47:32
    Od: "seb" <n...@a...pl>

> [...]
    > konstrukcja i stan techniczny _umożliwiają_ odbiór TVP. Antena jest
    > nieważna. Odbiornik ma tuner umożliwiający odbiór któregokolwiek z

    Przypomina mi się jakis film :))

    "To, że mam jako mężczyzna instrumenty, nie znaczy, że mozna mnie skazac za
    gwalt"

> [...]
    > odbiorniki znacznie zwiększasz szansę na zapukanie do Twoich drzwi
    > kontrolera, chcącego zweryfikować, czy nie złożyłeś fałszywego

    A jak to jest z tymi ich wizytami? Kiedys cos czytalem (ale nie pamietam
    gdzie), ze nie chodza za bardzo, bo mozna ich nie wpuscic, ze niby
    niekonstytucyjna ta sprawa czy cos... Piszę niejasno, bo i takie mam na ten
    temat pojęcie :))

    Seb

  • 9. Data: 2003-10-22 16:49:04
    Od: "Robert" <u...@o...pl>

    bn6bon$h0i$...@S...icm.edu.pl,
    Jarosław Lech <j...@k...ODSPAMIACZ.pl>:

> [...]
    > odbiór TVP. Antena jest nieważna. Odbiornik ma tuner umożliwiający
    > odbiór któregokolwiek z programów TVP i to "załatwia" sprawę.

    Nie mylisz sie, wlasnie tak jest. OP nie ma podstaw faktycznych do
    wyrejestrowania odbiornika.

    --
    Robert

  • 10. Data: 2003-10-22 17:10:30
    Od: "Joker" <_...@p...onet.pl>

> [...]

    RTV?
    > Moj telewizor nie umozliwia odbioru programwo TVP (brak anteny naziemnej,

    To, że z powodu braku właściwej anteny, nie możesz
    odbierać TVP nie ma żadnego znaczenia. Zgodnie z ustawą
    o radiofonii i telewizji (Dz. U. Nr 7, poz. 34 z 29.01.1993 r.)
    musisz wnosić opłaty abonamentowe za posiadanie _sprawnego_
    odbiornika TV, a nie za odbiór określonych stacji.

    Joker