  • 11. Data: 2003-06-09 17:42:00
    Temat: Re: [OT] Ankieta do doktoratu!
    Od: "P.Sperling" <s...@w...pl>

    Jestem doktorem, co prawda nauk humanistycznych (tytul doktoratu "Problem
    dlugow i reparacji po I wojnie swiatowej"), ale pierwszy co mi sie rzuca w
    oczy w ankiecie - przepraszam, ze wale prawde miedzy oczy - to bledy
    metodologiczne. Ankiete wypelnilem (bo wiem jak to jest jak sie prowadzi prace
    naukowa, a wszyscy sie przypieprzaja, wiec pomagam wszystkim mlodym, bo sam
    wiem jak jest), ale uwaga natury ogolnej - niektore moje oceny mialy charakter
    bardzo ogolny (korzystam w Polsce z mBanku, Inteligo i Volksbanku, w Czechach
    gdzie obecnie przebywam z Kredit Banka - to marmur, ale z obsluga przez
    Internet i amerykanskiego KeyBanku - sytuacja podobna jak w przypadku KB), bo
    sadzilem ze tak zdefiniowano pytania. Wszystko pieknie, bo myslalem, ze chodzi
    o sektor bankowosci internetowej per se, a na koncu wyskakuje pytanie o moj
    bank w ktorym nie ma mozliwosci wielokrotnego wyboru. Poza tym jak ankieta
    jest internetowa, a nie telefoniczna, to zamiast numeru telefonu powinien byc
    e-mail, aby trzymac sie jednego medium. Bo jesli podam moj czeski numer
    (dwanascie cyfr, plus dwa zera) to nawet sie nie zmiesci w okienko :-(.

    z pozdrowieniami,
    Przemyslaw Sperling
    Masarykova univerzita v Brne, Ceska Republika
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 12. Data: 2003-06-09 17:55:05
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    P.Sperling wrote:
    > koncu wyskakuje pytanie o moj bank w ktorym nie ma mozliwosci
    > wielokrotnego wyboru. Poza tym jak ankieta jest internetowa, a nie

    Ja akurat - rozumie, ze w tym pytaniu chodzi o glowny bank (ale fakt -
    autorka nie uwzglednila, ze obecnie 20-30% posiadaczy RORow ma co
    najmniej dwa rachunki).

    Wszystkie uwagi - oczywiscie przekaze.

  • 13. Data: 2003-06-09 18:40:04
    Od: "Anador" <p...@i...pl>

    > Wszystkie uwagi - oczywiscie przekaze.

    Przekaz jeszcze moją bo nie dotrwałem do końca ankiety - męcząca jest. Po
    jaką ch... te "zgadzam się niecałkowicie" Nie lepiej byłoby oceniac to w
    skali od 1 do 5 albo po prostu prawda/fałsz. Oczopląsu można dostać od tych
    zgód i radiobuttonów.
    Recenzenci dadza jej łupnia jak to włączy do pracy.
    Anador

  • 14. Data: 2003-06-10 05:02:12
    Od: "mPa(n)K" <k...@w...pl>

    Michał 'Amra' Macierzyński wrote:

    > Ja akurat - rozumie, ze w tym pytaniu chodzi o glowny bank (ale fakt -
    > autorka nie uwzglednila, ze obecnie 20-30% posiadaczy RORow ma co
    > najmniej dwa rachunki).
    >
    > Wszystkie uwagi - oczywiscie przekaze.

    Jak już wszyscy huxia na Juzia, to jo tyz ;)

    gradacja: "zgadzam się, częściowo się zgadzam, całkowicie się zgadzam"
    nie jest gradacją rosnącą, a taką właśnie może sugerować kolejność
    umiejscowienia tych odpowiedzi względem siebie.
    A przecież "częściowo się zgadzam" jest słabsze od "zgadzam się".

    No ale to ostatecznie nie jest to takie znów ważne ;)

    pzdrw

  • 15. Data: 2003-06-10 06:17:46
    Od: "P.Sperling" <s...@w...pl>

    A ja uwazam, ze przedmowcy, a wlasciwie przedpiszcy, nie do konca maja racje.
    Z trescia obu raczej sie nie zgodze, a z forma jednego z nich zdecydowanie
    nie.
    Wiem jak to jest jak promotor i obu recenzentow maja diametralnie inne zdania
    na jakis temat i kazdy ciagnie w swoja strone, a doktorant jest posrodku. W
    takim przypadku badz madry i pisz wiersze.... a sama ankieta na pewno nie jest
    bez usterek, ale nie nazwalbym tego razacymi wadami. W porownaniu do belkotu
    jaki czasem czytuje na grupach dyskusyjnych....a wtedy nikt sie nie rzuca z
    pazurami :-). Ciekawe z socjologicznego punktu widzenia :-).

    z pozdrowieniami,
    Przemyslaw Sperling

  • 16. Data: 2003-06-10 06:41:09
    Od: "Tomasz Dryjanski" <t...@h...com>

    > W porownaniu do belkotu
    > jaki czasem czytuje na grupach dyskusyjnych....a wtedy nikt sie nie rzuca
    > pazurami :-). Ciekawe z socjologicznego punktu widzenia :-).

    Bo widzisz, odpowiedzialnosc jakby troche wieksza.

    T. D.

  • 17. Data: 2003-06-10 06:59:05
    Od: "P.Sperling" <s...@w...pl>

    >Bo widzisz, odpowiedzialnosc jakby troche wieksza.
    >
    >T. D.

    Oj, mam wrazenie ze tylu na tym forum czlonkow Komisji ds. Tytulow Naukowych
    przy MENiS, ze nawet wstyd mi cos pisac, aby sie nie narazic :-). Wszyscy
    wszystko weryfikuja, tyle ze skromniutko pod pseudonimami :-). Nie obraz sie,
    ale przypomina mi to sierzanta Jedziniaka z ktorym mialem szkolenie wojskowe,
    a ktory znal sie na strategii i taktyce, rakietach balistycznych, nuklearnych
    lodziach podwodnych, bombowcach dalekiego zasiegu itp. Hmmm, zawsze w takich
    sytuacjach mysle sobie "trzymaj sie szewcze swojego kopyta". Czytam fora
    zagraniczne i tam nigdy nie natknalem sie na tego typu zjawiska. Moj profesor
    od filozofii mawial ze "Polak zawsze zna sie na wszystkim i gotow jest
    doradzac w szerokim spektrum tematow - od boksu po syfilis (to slowa profesora
    nie moje)". I cos w tym jest, jak widze.

    z pozdrowieniami,
    Przemyslaw Sperling

    PS A ja dodam, ze nie znam sie na hydraulice, produkcji wafli krzemowych,
    hodowli nutrii, obrobce skrawaniem i paru innych rzeczach, wiec w tej sprawie
    doradzac nikomu nie bede. Jak to ujac kapral Nowak z jednostki w ktorej mialem
    nieszczescie sluzyc przez pare miesiecy po studiach: "nie bede z panem
    polaryzowal, gdyz w tej dziedzinie jestem lajkonikiem". No wlasnie.

  • 18. Data: 2003-06-10 07:29:14
    Od: "Tomasz Dryjanski" <t...@h...com>

> [...]
    > doradzac w szerokim spektrum tematow - od boksu po syfilis (to slowa
    profesora
    > nie moje)". I cos w tym jest, jak widze.

    Jest w tym troche racji, przyznaje.

    T. D.

  • 19. Data: 2003-06-10 12:23:35
    Od: "Piotr Solarz" <p...@...pl>

    Użytkownik "Konlin" <k...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Jak zwykle w przypadku takich ankiet zawiera ona bledy, ktore od
    > pierwszego wejrzenia do niej zniechecaja. Czy naprawde tak trudno jest
    > opracowac dobry zestaw pytan z sensownymi odpowiedziami i nie
    > powodujacymi problemow "co tu zaznaczyc bo zadna nie pasuje" itp?

    Zgadzam się. Pytania tendencyjne pod mBank. Lukasa nie ma na liście Banków.
    Chciałem wypełnić ale dałem sobie spokój.

    Piotrek

  • 20. Data: 2003-06-10 12:36:51
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    Piotr Solarz wrote:
    > Zgadzam się. Pytania tendencyjne pod mBank. Lukasa nie ma na liście
    > Banków. Chciałem wypełnić ale dałem sobie spokój.

    A to sie mylisz - nie pod mBank - ale blisko. ;)

    --
    Michal 'Amra' Macierzynski
    www.prnews.pl - swiat e-bankowosci