  • 41. Data: 2011-05-23 09:50:09
    Temat: Re: OFE nagła śmierć - kolejny balon próbny
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Auto-errata:
    Jest jeszcze jeden sposób na szybką, jednorazową kasę. Wysoki podatek
    katastralny. Ale co by taki podatek zrobił z cenami nieruchomości i kursami
    akcji na giełdzie to strach pomyśleć. Dodatkowo wprowadzenie takiego podatku
    to murowana klęska ekipy go wprowadzającej w kolejnych wyborach. W praktyce
    jest więc możliwe wprowadzenie go przez ekipę, która i tak wie, że przegra i
    nie będzie podejmowała walki o kolejną kadencję. Mało realne. Jeszcze mniej
    realny scenariusz to wejście w porozumienie z kolejną ekipą, która w takim
    przypadku wygra i odegranie teatrzyku, a następnie podzielenie torciku po
    wyborach. Tak że w sumie tej potencjalnie możliwej do wyjęcia kasy, nie
    brałbym pod uwagę.

  • 42. Data: 2011-05-23 09:54:57
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-05-23 11:50, MarekZ pisze:
    > Dodatkowo wprowadzenie takiego podatku to murowana klęska ekipy go
    > wprowadzającej w kolejnych wyborach.

    Ale dlaczego? Posiadaczy nieruchomości stanowią mniejszość, czy tak
    trudno będzie przekonać "betoniarą" większość wyborców, że nie ma tego
    złego, co służy obronie ich marnych emerytur?

    --
    Liwiusz

  • 43. Data: 2011-05-23 10:05:46
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    grup dyskusyjnych:irdatl$tek$...@n...onet.pl...

    > Ale dlaczego? Posiadaczy nieruchomości stanowią mniejszość, czy tak trudno
    > będzie przekonać "betoniarą" większość wyborców, że nie ma tego złego, co
    > służy obronie ich marnych emerytur?

    Uważam, że nie będzie łatwo przekonać, bo to posiadacze nieruchomości
    przeciętnie rzecz biorąc mają więcej kasy i inteligencji, i oni będą mieć
    wiele do stracenia, tak że dołożą starań aby wytłumaczyć co taki podatek
    może spowodować. Ogólny poziom zaufania do polskiego państwa wysoki nie
    jest, więc nie widzę powodu, aby miało im się nie udać.

    Może i można sobie wyobrazić, że jakaś ekipa zrobi to pod sam koniec
    kadencji, tak aby nie zdążyły się ujawnić wszystkie negatywne skutki. Ale
    korekta kursów na giełdzie nastąpi od razu, zatem bankructwa i wypowiedzenia
    umów kredytowych także (nawet bez stabilizacji przeszacowania wartości
    nieruchomości na rynku, co zapewne potrwałoby kilka miesięcy).

    Wprowadzenie wysokiego podatku katastralnego to natychmiastowa katastrofa.
    Wprowadzenie niskiego to wiele hałasu, a wpływy niskie i możliwości
    podnoszenia wpływów niepewne. IMO nic z tego nie będzie, bo gra świeczki nie
    warta.

  • 44. Data: 2011-05-23 10:09:00
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-05-23 12:05, MarekZ pisze:
    > Uważam, że nie będzie łatwo przekonać

    W Warszawie chyba udało się przekonać, była akcja z podwyżką jakichś
    nieruchomościowych opłat o setki, czy tysiące procent.

    --
    Liwiusz

  • 45. Data: 2011-05-23 10:13:47
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    grup dyskusyjnych:irdbo0$l4$...@n...onet.pl...

    > W Warszawie chyba udało się przekonać, była akcja z podwyżką jakichś
    > nieruchomościowych opłat o setki, czy tysiące procent.

    Ale to chyba dotyczyło opłat za mienie komunalne (nie wiem dokładnie)? Skoro
    właścicielem jest gmina, to może robić co chce. Bo nie mógł to chyba być
    lokalny podatek od nieruchomości (są chyba limity ustawowe jego wysokości -
    nie jestem pewien).

  • 46. Data: 2011-05-23 10:36:49
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-05-23 12:13, MarekZ pisze:
> [...]
    > Skoro właścicielem jest gmina, to może robić co chce. Bo nie mógł to
    > chyba być lokalny podatek od nieruchomości (są chyba limity ustawowe

    Wygooglałem, że chodzi o podatki od użytkowania wieczystego.

    --
    Liwiusz

  • 47. Data: 2011-05-23 10:42:03
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> writes:

    [...]
    > Wygooglałem, że chodzi o podatki od użytkowania wieczystego.
    Opłaty.
    KJ

    --
    http://sporothrix.wordpress.com/2011/01/16/usa-sie-k
    rztusza-kto-nastepny/

  • 48. Data: 2011-05-23 11:05:10
    Od: Maruda <m...@n...com>

    W dniu 2011-05-23 11:33, MarekZ pisze:
    > Użytkownik "MK" <m...@i...pl> napisał w wiadomości grup
    8g2000yqf.googlegroups.com...

    > Polemizowałbym ze stwierdzeniem czy zmiana ekipy zmieni cokolwiek w
    > kwestii chęci położenia ręki na tych środkach.

    Zmieni.
    Trzeba głosować na ekipę, która zostawi ludziom ich pieniądze w ich
    rękach. Nie uprawiam agitki, więc poszukajta sobie sami. Hint: KNP.

    > Zwróć uwagę, że są o wiele groźniejsze sposoby przedłużania agonii
    > systemu od okradania przyszłych emerytów nie rozumiejących jak to
    > działa, na przykład sprzedaż praw do wydobycia i zysków z wydobycia
    > bogactw naturalnych typu miedź, srebro czy węgiel. Takie działanie

    To jest normalne zadłużanie państwa (dokładniej: kraju), za co tę ekipę
    należy powywieszać na latarniach.

    > W chwili obecnej najmniej faktycznie uderzającym środkiem do ratowania
    > systemu repartycyjnego byłaby moim zdaniem sprzedaż części terytorium
    > (oczywiście nie Śląska czy zagłębia miedziowego),

    Czyli proponujesz demontaż państwa? Popieram. Wszak po Lizbonie państwa
    już praktycznie nie ma. Została jeszcze waluta, ale to też jedynie na
    chwilę.

    > dalej? Nie ma już łatwej kasy do wyjęcia, OFE to ostatni zasobnik.

    ... jest jeszcze parę... ;)

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.

  • 49. Data: 2011-05-23 11:05:32
    Od: Marx <M...@n...com>

    On 23.05.2011 11:33, MarekZ wrote:
    > dalej? Nie ma już łatwej kasy do wyjęcia, OFE to ostatni zasobnik.

    OFE nie jest żadnym zasobnikiem. Przecież rząd już zabrał te pieniądze -
    w formie obligacji, które OFE kupiło. Jedyna różnica że rząd nie będzie
    musiał tych obligacji spłacić.

    Z tego co widzę PO jest bardzo pewne swojej pozycji tylko i wyłącznie
    dlatego że brak jest jakiejkolwiek sensownej alternatywy (SLD i PiS są
    definitywnie skompromitowane). Dlatego PO robi co chce, kasuje OFE,
    podnosi VAT, wprowadzenie katastru też by mnie nie zdziwiło. Jeśli
    dodamy do tego benzynę i cukier po 5zł, to zaprawdę będzie cud
    marketingu wyborczego jeśli PO wygra wybory
    Marx

  • 50. Data: 2011-05-23 11:06:46
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Mon, 23 May 2011 11:33:13 +0200, "MarekZ" <b...@a...w.pl> wrote:

    >W chwili obecnej najmniej faktycznie uderzającym środkiem do ratowania
    >systemu repartycyjnego byłaby moim zdaniem sprzedaż części terytorium
    >(oczywiście nie Śląska czy zagłębia miedziowego), o ile tylko znaleźliby się
    >chętni do zakupu, co nie wydaje się wcale oczywiste. Ale jak wiadomo, na

    lepiej sprzedać po porstu majątek państwa: firmy, ziemię.
    Tak po prostu, z licytacji.
    Wpływy przeznaczyć na spłatę zaciągniętych zobowiązań wobec emerytów,
    a cały system zlikwidować.
    Ten system nie da się uratować.
    --
    pozdrawiam,