    From: "camokiller" <c...@h...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: O bankowosci internetowej...
    Date: Thu, 14 Mar 2002 16:36:30 +0100

    "AMRA" <a...@a...com> wrote in message
    news:a6q8c3$bvd$1@news.onet.pl...
    > mnie zaciekawilo
    >
    > Przyczyna jest jednak prosta - wyjaśnia Sebastian
    > Łuczak, rzecznik Pekao SA. - Klienci, którzy chcą korzystać z internetu
    > muszą założyć oddzielne konto, poza tym standardowym.

    Guzik prawda, klienci którzy chcą korzystać z bankowości elektronicznej
    wybierają najbardziej konkurencyjną ofertę. Co innego jest pochodzić po
    stronach wszystkich banków porównując oferty w domowym zaciszu z filiżanką
    kawy, a co innego jest biegać po wszystkich placówkach banków w
    poszukiwaniu najkorzystniejszej oferty. Klienci internetowi są bardziej
    mobilni a więc i bardziej skłonni do zmiany banku niż klienci zwykłych
    placówek. W tym przypadku o założeniu konta decyduje co innego-
    najczęściej niestety lenistwo. Ponieważ PeKaO ma dużo placówek więc
    zapewne sporo osób wybiera tego molocha nie ze względu na korzystną ofertę
    tylko np. ze względu na blisko leżącą placówkę.

    Ten sam problem ma chyba drugi moloch. Z tego co pytałem wśród znajomych
    to kilka osób założyło rachunek w ePKO, bo myśleli, że będą mieli blisko
    do placówki :)))))). Jednak po 2-3 miesiącach używania tego konta okazuje
    się, że położenie placówki nie ma żadnego znaczenia, a zaczyna decydować
    atrakcyjność oferty. I z reguły jest tak że po 3 miesiącach te osoby
    zamykają konto ePKO a otwierają jakieś na bardziej korzystnych warunkach.
    Zresztą 2 osoby wśród znajomych osobiście namówiłem do zamknięcia rachunku
    w ePKO :))))), i otwarcia gdzie indziej.

    Najbardziej zabawne są wypowiedzi (już historyczne)
    Jak ktoś chce to tutaj:
    http://media.wp.pl/for-wp/smil/?nazwa=komputerexpo20
    01%2Fwyklad1

    Jest wykład z Komputer Expo 2001 niejakiej pani Henryki Pieronkiewicz -
    (ówczesnej Prezes PKO BP) na temat ePKO.

    Otóż ePKO było robione, żeby od razu przynosić zyski. Nie zostało zrobione
    po to, żeby zmniejszyć koszty banku (placówki, i tasiemcowe kolejki w nich
    itp). W ePKO wyszli z założenia, że rachunek internetowy to przede
    wszystkim wygoda dla klienta, i za tą wygodę klient powinien słono płacić.

    PeKaO wychodzi chyba z podobnego założenia i jak widać obu bankom eBiznes
    coś nie wychodzi ;-))))))

    Zresztą ten eBiznes jest dobry tylko dla klienta, a nie dla sprzedającego
    (banku). Spróbujcie sprzedać coś na allegro (po lekko zawyżonej, a nawet i
    po normalnej cenie) gdzie są setki ofert tego samego produktu, i bardzo
    łatwo jest je ze sobą porównywać. Każdy który tam coś kupuje przeważnie
    szuka jakiś okazji.

    Kamil
    c...@h...pl