  • 1. Data: 2010-05-13 20:02:35
    Temat: No to jakie to konto?
    Od: Kwik <k...@n...pl>

    Czolem,

    Potrzebuje zalozyc konto w jakims banku, bede wdzieczny za jakies
    podpowiedz w ktora strone mam sie udac. Ma to byc podstawowe konto
    malzenskie, na ktore wplywac bedzie pensja, dokonywanych bedzie
    kilkanascie przelewow miesiecznie, potrzebna karta platnicza i
    kredytowa, z mozliwoscia wydania karty dodatkowej (w celu zakupu biletow
    lotniczych, rezerwacji samochodow itd itp, wiec min limit 10k). Dochody
    znaczaco powyzej sredniej krajowej.

    Mile widziane jakies sensowne produkty inwestycyjne, choc jako konto
    dodatkowe zostawiam sobie mbank z ich supermarketem. Rowniez produkty
    ubezpieczeniowe w mbanku sa bardzo wygodne, ale ten warunek nie musi byc
    spelniony. Mile widziana rowniez mozliwosc przeniesienia tam rachunku
    maklerskiego (obecnie ING, ale wyszedlem z okresu studenckiego i oplata
    roczna 44zl wydaje mi sie wysoka przy mojej - mizernej - aktywnosci).
    Mile widziana mozliwosc powiazania z kontem oszczednosciowym, na ktorym
    pieniadze moga popracowac przez kilka tygodni.

    Z innych warunkow: oczywiscie jak najnizsze oplaty, dobry serwis
    internetowy, darmowe bankomaty conajmniej euronetu i niewygorowane
    oplaty za wyplaty za granica (np. juz prawie przekonalo mnie Citi, ale
    jak zobaczylem ze wyplata za granica kosztuje 10zl to mnie troche zmrozilo).

    Chcialbym zalozyc konto i miec z glowy na lata, nie bede skakal miedzy
    bankami bo tu oprocentowanie lokaty jest o 0,1% wyzsze, a tu % kk o 2,2%
    nizsze. Ciekawia mnie rozne oferty dodatkowe dodawane do "lepszych"
    kont, ale nie napalam sie bo wiekszosc i tak pewnie jest dla picu.

    I teraz tak - odpadaja:
    - ING bo w oddzialach i bankomatach wiecznie sa kolejki
    - Polbank - bo mam u nich kredyt hipoteczny, dwa rachunki i mialem kk -
    nie spotkalem sie z wieloma tak niewygodnymi w obsludze uslugami
    - mbank - bo tu juz mam konto, i od listopada (sic!) probujemy
    przeksztalcic je we wspolne konto malzenskie - jak na razie bezskutecznie

    Mocno sie zastanawialem nad HSBC Advance, ale 10zl/m-c wydaje mi sie ze
    to jednak duzo.

    Dzieki i pozdrawiam
    Kwik

  • 2. Data: 2010-05-13 20:28:14
    Temat: Re: No to jakie to konto?
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "Kwik" <k...@n...pl> napisał w wiadomości grup
> [...]
    > z mozliwoscia wydania karty dodatkowej (w celu zakupu biletow lotniczych,
    > rezerwacji samochodow itd itp, wiec min limit 10k). Dochody znaczaco

    A co sądzisz o Multibanku Aquarius Intensive? Tylko bądź przygotowany na
    fatalna obsługę reklamacji. Nie słabą tylko FATALNĄ. Ale sam produkt dobry,
    onlajnowość dokładnie ta sama co w mBanku.
    http://multibank.pl/dla_ciebie/multikonta/aquarius/t
    aryfy/

> [...]
    > maklerskiego (obecnie ING, ale wyszedlem z okresu studenckiego i oplata
    > roczna 44zl wydaje mi sie wysoka przy mojej - mizernej - aktywnosci).

    DO wyboru masz mBank/Multibank (prymitywny interfejs, bez derywatów) albo
    BOŚ.

    > Mocno sie zastanawialem nad HSBC Advance, ale 10zl/m-c wydaje mi sie ze to
    > jednak duzo.

    Jeśli to jest jakaś skromniejsza wersja HSBC Premier, to odpuściłbym sobie
    to od razu.

  • 3. Data: 2010-05-13 20:54:03
    Od: Michal <n...@n...org>

    Kwik pisze:
> [...]
    >
    > Mile widziane jakies sensowne produkty inwestycyjne, choc jako konto
    > dodatkowe zostawiam sobie mbank z ich supermarketem.

    Tradycyjnie polecam Alior (jako coś co znam i się sprawdza znakomicie).
    Miejmy nadzieję, że dość ostra konkurencja spowoduje, że nie podniosą
    już opłat za podstawowe usługi. Tutaj zapłacisz 10zł za 2 karty (mogą
    być wypukłe więc na dobrą sprawę kredytowa Ci nie będzie potrzebna,
    skoro piszesz o takich celach ich użycia), ale konto jest oprocentowane
    i około 5000zł salda zrównoważy koszt kart, a wszystko powyżej już
    "zarobi"... co przy standardzie oprocentowania RORów na 0% ma znaczenie.
    No i ci "pomocni fachowcy", o ile takie coś może się przydać.

    Karty mają w standardzie ubezpieczenie, w tym od rozboju i kradzieży
    gótówki oraz portfela (pokrywa np. koszt wyrabiania dokumentów)- jak dla
    mnie bomba, chociaż korzystać nie zamierzam ;)

    Jak pewnie wiesz- bankomaty wszystkie w PL i zagraniczne bezprowizyjne
    (jak również poczty i oddziały banków). Wypłaty w oddziale- ja w
    Krakowie nie mam problemów z kolejkami, ale sporo osób pisało, że takie
    się pojawiają.

    Sam rachunek bardzo OK, z ciekawostek darmowa obsługa poleceń zapłaty.
    System transakcyjny ze znakomitą funkcjonalnością, aczkolwiek awaryjny
    (przynajmniej ostatnio)- Alior będzie musiał wykazać się dłuuugim
    okresem bezawaryjności, żeby odczepić od siebie tę łatkę, na którą
    solidnie zapracował w marcu i kwietniu br (trzeba przyznać, że ostatnio
    problemów nie ma).

    W razie czego KK w Aliorze ciekawe i rozsądne, w tej chwili 0,7%
    cashback'u, długi GP.

    Produkty lokacyjne i TFI poniżej średniej lub wręcz mierne, funduszy
    inwestycyjnych mało i z opłatami (chociaż fundusze Alior radzą sobie
    nieźle). Faktyczny brak własnej oferty ubezpieczeniowej. Za to dom
    maklerski podobno rewelacja.

    Michał

  • 4. Data: 2010-05-14 07:41:11
    Od: Imka <s...@g...pl>

    In <news:hshlh6$cl3$1@srv.cyf-kr.edu.pl> Kwik typed:

    > - mbank - bo tu juz mam konto, i od listopada (sic!) probujemy
    > przeksztalcic je we wspolne konto malzenskie - jak na razie bezskutecznie

    W związku z powyższym stwierdzeniem - czy mógłbyś bliżej coś napisać,
    jakie problemy wystepują? 'Nie, bo nie', czy 'chętnie, ale nam coś tu
    nie wychodzi'?

    Przymierzam się do takiej właśnie wolty i Twój przypadek mnie
    zainteresował - radziłbyś próbować czy odpuścić sobie na starcie? ;)

    --
    Imka

  • 5. Data: 2010-05-14 08:35:31
    Od: mierzvoj <m...@f...gazeta.pl>

    Michal <n...@n...org> wrote in

    > Tradycyjnie polecam Alior (jako coś co znam i się sprawdza
    > znakomicie). Miejmy nadzieję,

    witam uwaga zasadnicza do Aliora - przelewy przychodzace ostatnia sesja
    elixiru ksieguje dopiero rano nastepnego dnia. To jest dla niektorych
    powazny minus. pozdro

  • 6. Data: 2010-05-14 14:54:49
    Od: "Kenny" <kenny333[nasz przodek]o2.pl>

    Użytkownik "Imka" <s...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Przymierzam się do takiej właśnie wolty i Twój przypadek mnie
    > zainteresował - radziłbyś próbować czy odpuścić sobie na starcie? ;)

    Hehehe, a ja sie dziwilem ze w moim przypadku im to zajelo 3 mies :)

    Generalnie 'chętnie, ale nam coś tu nie wychodzi' - po prostu dzieci tam
    pracujace gubia sie przy czymkolwiek trudniejszym niz eKonto+debetowka.

    Nie potrafia chyba w systemie robic tak skomplikowanych zadan (po 3tyg sie
    dowiadujesz, ze Twojej dyspozycji po prostu nie ma :). Dodatkowo wiedza na
    temat kont wspolnych jest ZEROWA, co wiecej dotyczy to rowniez tzw.
    ekspertow, np d/s kart kredytowych - jeden z nich (i to w centrum obslugi na
    Karmelickiej w Krk) mi wmawial, ze w przypadku dodatkowej KK limit trzeba
    podzielic wg uznania na dwie karty.

    Nie maja pojecia jak wyglada system transakcyjny, podglad debetowek,
    kredytowek, historia konta czy wyciagi KK, w przypadku wspolnego konta,
    tudziez kart dodatkowych.

    Czy odpuscic? Heh, mi tam mBank pasuje, mam dobra oferte mi pasujaca wiec i
    tak nie mam sie gdzie przeniesc...

    Jesli chcesz sie cos dowiedziec n/t powyzszego, to sluze. Od dwoch miesiecy
    jakos dziala, a po ostatniej przerwie wlasnie sie zmienil podglad blokad na
    dodatkowej KK (oczywicie na gorsze :)

    --
    Pozdr.
    Kenny

  • 7. Data: 2010-05-14 17:32:56
    Od: Marcin Mokrzycki <m...@p...pl>

    On Fri, 14 May 2010 09:41:11 +0200, Imka wrote:

    > Przymierzam się do takiej właśnie wolty i Twój przypadek mnie
    > zainteresował - radziłbyś próbować czy odpuścić sobie na starcie? ;)

    Temat wielokrotnie pojawiał się na forum mBanku, średni czas załatwienia
    takiej sprawy (o ile w ogóle uda się ją załatwić) to kilka miesięcy .

    --
    Marcin Mokrzycki
    gg:659336 o2:mmokrzycki

  • 8. Data: 2010-05-14 18:14:14
    Od: Kwik <k...@n...pl>

    Imka pisze:
> [...]
    >
    > Przymierzam się do takiej właśnie wolty i Twój przypadek mnie
    > zainteresował - radziłbyś próbować czy odpuścić sobie na starcie? ;)

    Ciezko powiedziec. Jak koledze - mi oferta mbanku pasuje, dlatego tam
    zostane. Powiem wiecej, sprobuje doprowadzic to polaczenie do konca.

    Sam proces to jakas paranoja. Szczerze sadzilem, ze to polega na
    uruchomieniu jednej opcji, podpisaniu papierka i pyk - na drugi dzien z
    dwoch rachunkow robi sie jeden. W koncu to standardowa operacja, a nie
    jakies "rocket-science".

    Najwiekszy problem jest chyba z tym, ze oboje mielismy ekonta. Wiec
    najpierw zona musiala trzy razy odwiedzic punkt, za kazdym razem
    trafiajac na kogos z inna wersja wydarzen (czyli ze albo trzeba najpierw
    zlozyc wniosek o zmiane danych, jako ze zmienila nazwisko, albo ze
    najpierw o przeksztalcenie, albo ze najpierw zamknac a potem zmienic).
    Kiedy to w koncu udalo sie ustalic (nie bez problemow) i zalatwic, w
    listopadzie przystapilismy do likwidacji jej konta (co ponoc jest
    konieczne w pierwszej kolejnosci). Zatem karte debetowa zamknieto od
    razu, KK - w styczniu (zgodnie z ustaleniami, po ilustam pustych
    wyciagach). Natomiast rachunku nie zamknieto (nietrudno sie domyslic ze
    nie moglem zlozyc wniosku o przeszkstalcenie dopoki tego nie zrobiono) -
    dopiero po telefonicznej interwencji w polowie lutego. Wtedy zlozylem
    pierwsza dyspozycje przeksztalcenia rachunku i czekalem na dokumenty.
    Pod koniec marca stracilem cierpliwosc i zadzwonilem - oczywiscie takiej
    dyspozycji nie bylo w systemie, wiec zlozylem ja ponownie. Na dokumenty
    znow sie nie doczekalem, i pod koniec kwietnia zlozylem reklamacje.
    Odpowiedziano na nia bardzo szybko, juz 6 maja z ogromnymi przeprosinami
    oraz zapewnieniem, ze 5 maja dokumenty zostaly wyslane. Niestety, do
    dzis ich nie otrzymalem, wiec dzis tez napisalem ze prosze o wyslanie
    ich w poniedzialek - kurierem. Moj list zostal w ogole olany, w zwiazku
    z czym postanowilem zmienic konto. As simple as this. Juz nie wiem czy
    sie smiac czy plakac, ale po prostu zaczalem szukac nowego konta.

    Pozdro i bon courage
    Kwik

  • 9. Data: 2010-05-15 00:01:55
    Od: Michal <n...@n...org>

    mierzvoj pisze:
    > Michal <n...@n...org> wrote in

    > witam uwaga zasadnicza do Aliora - przelewy przychodzace ostatnia sesja
    > elixiru ksieguje dopiero rano nastepnego dnia. To jest dla niektorych
    > powazny minus. pozdro

    O tak, zgadza się- tym niemniej dla "etatowców" to nie *powinien* być
    jakiś duży problem (rozsądni pracodawcy wysyłają wynagrodzenia i tak max
    2gą sesją).

    Michał

  • 10. Data: 2010-05-15 05:46:00
    Od: Kwik <k...@n...pl>

    MarekZ pisze:

> [...]
    > fatalna obsługę reklamacji. Nie słabą tylko FATALNĄ. Ale sam produkt
    > dobry, onlajnowość dokładnie ta sama co w mBanku.

    Powiem szczerze - jesli to ma cokolwiek wspolnego z mbankiem (a ma), to
    raczej nie mam na to ochoty. A druga to "Visa Aquarius - 0 zł za wydanie
    ( MultiKonto Aquarius w taryfie Intensive) oraz oprocentowanie 11,90%
    przez pół roku*** odnowienie karty 250 zł"

    Kwik