    From: Chris94 <c...@p...fm>
    Subject: Re: "Niebezpieczne" zbliżeniówki
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    <s...@p...org>
    <55251972$0$8368$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@p...org>
    <552533f1$0$2204$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@p...org>
    <5525a22e$0$15681$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@p...org>
    <55266aa0$0$8374$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@p...org>
    <552ee0dd$0$8387$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@p...org>
    Date: Thu, 16 Apr 2015 19:48:31 +0200

    Dnia Thu, 16 Apr 2015 12:08:49 +0200, Wojciech Bancer napisał(a):

    > Nie ma fraudów. Są przypadki użycia kart skradzionych/zgubionych.

    Każde nieuprawnione użycie karty płatniczej jest fraudem. Tym bardziej
    skradzionej.

    > Naucz się wpisywać.

    Więc niech banki dla swoich klientów uruchomią specjalne kursy
    wpisywania numeru PIN.

    > Łaski bez. Można też wodę ze studni czerpać wiadrem i zapalać wieczorem świeczki.

    Telefon ma służyć przed wszystkim do dzwonienia, a nie do biegania od
    jednego gniazdka do drugiego i ciągłego dbania o to, żeby bateria była
    naładowana i żeby go przypadkiem nie uszkodzić.
    Chcesz używać smartfona? Proszę bardzo, używaj sobie do woli, ale nie
    zmuszaj do tego innych, jako i my Ciebie nie zmuszamy.

    > A ja pisałem już że wyjątki nie czynią reguły. Jak meteor pierdonie w jakiś
    > spożywczak, to zaczniesz się bać chodzić do spożywczaków bo meteor w nie może
    > pierdolnąć?

    Jeden wyjątek obala całą tezę - powinieneś o tym wiedzieć.
    W tym wypadku obalił tezę, że "pewne są bankomaty w oddziałach".

    > Ale to nie mój problem. Ja mam darmowe powiadomienia.

    Jeśli chcesz, to możesz sobie nawet w piecu palić pieniędzmi, ale nie
    zmuszaj do tego innych.

    > Nieprawda. Nie przeczytałeś dokładnie artykułu.

    Co jest nieprawda? Że klientkę obciążono łączną kwotą ok. 3,5 tys. zł
    gdy na koncie karty miała tylko tysiąc?
    Czy może to, że jej konto obciążono ponad setką transakcji, na kwoty
    poniżej jakiegokolwiek sensownego limitu?

    > Prowadzisz dokładne statystyki? Pochwal się.

    Czy potrzeba prowadzić dokładne statystyki żeby stwierdzić, że od dwóch
    dni deszcz leje?
    Kradzież karty spostrzega się wtedy, gdy trzeba nią zapłacić, rzadko
    wcześniej.