    From: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Nareszcie pozytywna decyzja - mbank
    Date: Mon, 02 Feb 2004 20:41:13 +0100

    Piotr \"Kazimierz\" Kuźmiak <kazmirz@(usuń)astercity.net> writes:

    > Ja od prawie 3 lat uzywam VE mBanku do placenia i uwazam ze jest to bardzo
    > sensowne. Tylko raz mialem problem w barze przy autostradzie w Niemczech
    > gdzie przyjmowali tylko wypukle.

    Widac jestes wyjatkowy :-)

    > Jesli srednio miesiecznie wydaje sie niewiele to "zarobek" na grace period
    > jest zbyt maly zeby pokryc oplate za wydanie karty kredytowej.
    > KK nie zawsze jest lepsza od debetowej.

    Jasne ze nie zawsze. Ale jednak chyba wiekszosc ludzi, majac w portfelu
    dwie, uzyje KK a nie karty debit.

    > Kurs moze rzeczywiscie nie jest zbyt korzystny, ale lepsze to niz wozenie
    > gotowki.

    No nie wiem. Ja nie lubie wozic gotowki, ale przy takich kursach chyba
    bym zaczal. Zwlaszcza ze dotyczy to wzglednie nieduzych sum, bo duzych
    to sie to karta nie wyjmie.

    > Ale jak ktos lubi miec VC dla prestizu to niech placi. Osobiscie nigdy bbym
    > sie na to nie zdecydowal, ale co kto lubi.

    A to VC daje jakis prestiz? Moze nie pierwsze slysze (bo juz slyszalem),
    ale nie rozumiem. Zalety takiej karty sa inne - mozliwosc uzycia
    w praktycznie kazdej sytuacji, brak zmartwien o autoryzacje (np. na
    stacji benzynowej, autostradzie, czy z pelnym wozkiem w sklepie),
    zaplata za *O (tu niektore VE tez dzialaja), mozliwosc rezerwacji
    hotelu, wypozyczenia samochodu i innych takich.
    Niektorzy pewnie dodadza do tego jakies tam ubezpieczenia (nie samej
    karty), dla mnie nie ma to specjalnego znaczenia.

    Dodatkowo, jesli ta VC bedzie KK lub charge, to praktycznie za darmo
    mamy sensowne zwiekszenie plynnosci finansowej. I to nie jest tak, ze
    plynnosci potrzebuja tylko ludzie nie posiadajacy zadnych oszczednosci
    - oszczednosci moga byc po prostu mniej plynne.

    > To nie pomylka tylko zniechecanie klientow do brania VE do tego konta.

    To dokladnie to samo.
    --
    Krzysztof Halasa, B*FH