    From: "Paweł Nyczaj" <p...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Nareszcie pozytywna decyzja - mbank
    Date: Sun, 1 Feb 2004 15:57:47 +0100

    > Zwróć uwagę, że nikt nie próbował nawet pokusić się o zdefiniowanie
    licznych
    > i różnorodnych grup klientow ktorych by można zakwalifikowac do miana
    drobnicy.
    > Nikt też z "ekspertów" nie probował dociec co stanowi najwiekszy koszt
    > utrzymania rachunku i jak się to ma do średniej ilości wykonanych
    przelewów z
    > rachunków "drobnicy".

    Wydaje mi się, że mianem "drobnicy" określa się młodzież (studentów też) nie
    mającą regularnych wpływów, a jeśli już te wpływy są to raczej niewielkie.
    Takie konta często bywają martwe, a karty bywają nieużywane (moja też jakiś
    czas leżała zanim zacząłem jej używać). A nie zapominaj, że samo wydanie
    karty kosztuje z 6 zł (powiedzmy 5 zł produkcja karty spersonalizowanej w
    Oberthurze i 1,2 zł za zwykły list z kartą). Ponadto do aktywacji karty
    przez mLinię też bank dopłaca (linia ulgowa). Więc mBank policzył sobie, że
    ta "drobnica" trochę go kosztuje. Każde połączenie z mLinią też mBank
    kosztuje. Swoją drogą ciekaw jestem ile mBank płaci KIR'owi za przelewy
    zewnętrzne (każdy bank płaci). Można stwierdzić, że wielu młodych klientów
    mBanku (w innych bankac, z wyjątkiem tych dla zamożnych jest podobnie)
    najpierw jest na etapie "drobnicy" a potem w miarę wzrostu dochodów stają
    się dla banku coraz cenniejsi.

    Użytkownik "Mariusz Mroczkowski"
    <M...@p...f127.n480.z2.fidonet.org> napisał w wiadomości
    > Hello All!
    >
    > 29 Jan 04 08:17, Dentarg pisal do All:

    > Bo tu nie ma nic do rozumienia. Argumentacja że wprowadzenie opłaty za
    przelew
    > skierowano przeciw "drobnicy", jest czystym wymysłem lokalnych pożal się
    Boże