    From: Mariusz Mroczkowski <M...@p...f127.n480.z2.fidonet.org>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Nareszcie pozytywna decyzja - mbank
    Date: Fri, 30 Jan 04 03:24:01 +0100

    Hello All!

    29 Jan 04 08:17, Dentarg pisal do All:

    D> Ja nie mogę tylko zrozumieć, jak opłata za przelew wpłynie na drobnice
    D> ?

    Bo tu nie ma nic do rozumienia. Argumentacja że wprowadzenie opłaty za przelew
    skierowano przeciw "drobnicy", jest czystym wymysłem lokalnych pożal się Boże
    "ekspertów" p.b.b.

    Zwróć uwagę, że nikt nie próbował nawet pokusić się o zdefiniowanie licznych
    i różnorodnych grup klientow ktorych by można zakwalifikowac do miana drobnicy.
    Nikt też z "ekspertów" nie probował dociec co stanowi najwiekszy koszt
    utrzymania rachunku i jak się to ma do średniej ilości wykonanych przelewów z
    rachunków "drobnicy".

    D> Skoro ktoś trzyma tam sobie xxxPLN albo nawet 1xxx PLN, i nie ma
    D> stałych wpływów, to przecież nie będzie rezygnował z konta, bo pewnie
    D> nie robi za wielu przelewów.

    Ależ może mieć stałe wplywy i wcale (lub prawie wcale) nie robić przelewów,
    tylko wypłacać gotówkę z bezprowizyjnych bakomatów.
    Zeby było śmieszniej, sam znam kilka takich osób, ktorym mBank służy wyłacznie
    do wybierania wynagrodzenia/renty/emerytury, - wolą zapłacić n.p. 0,99 PLN
    za telefon na poczcie i mieć kwit, - niż w razie czego użerać sie z mLinią,
    reklamacjami, płatnymi potwierdzeniami przelewów itp...

    D> Jak dla mnie opłata ta uderza w aktywnych
    D> klientów, którzy płacą sporo rachunków. IMHO w większości są to
    D> klienci z dość dużym "osadem" na koncie.

    D> Tłumaczenie wyzbycia się drobnicy jest śmieszne, spójrzmy prawdzie w
    D> oczy, mbank chce po prostu zarabiać na przelewach i tyle, nie ma za
    D> tym innej idei ;).

    Dokładnie. Dorabianie do tego jakichkolwiek "uzasadnien"
    kosztowo-ekonometrycznych ;) jest totalną bzdurą.

    Pozdrawiam!
    Mariusz -=maVox=-