  • 1. Data: 2009-06-30 17:11:22
    Temat: Multibank - znowu dupą do klienta
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Jak wiadomo od jutra można spłacać kredyt bezpośrednio w walucie obcej,
    w której kredyt został wzięty. Ma to na celu ukrócenie złodziejskich
    spreadów bankowych, na których banki zarabiają krocie. Gorzej, że
    większość klientów w momencie wzięcia takiego kredytu nie jest
    informowana o realnym koszcie po jakim będą nabywać walutę.

    Multibank ostatnio nie ma dobrej prasy. Ciągle zmienia się na niekorzyść
    klienta : mocno pogorszyła się TOiP, niektóre opłaty wprowadzono tylnymi
    drzwiami.

    Aby nie stracić czołowej pozycji banku o nastawieniu antyklient,
    Multibank zaprezentował od jutro następujący ficzer :

    - wprowadzenie możliwości otwierania i prowadzenia rachunków
    walutowych w walucie CHF
    - dodanie zapisów mówiących o braku możliwości dokonywania
    wpłat i wypłat gotówkowych w przypadku rachunków walutowych w CHF.

    Innymi słowy : rachunek do spłaty możesz sobie założyć ale waluty na
    niego nie wpłacisz. Realnie możesz więc puścić na taki rachunek przelew
    w PLN, a bank po zapewne "dobrym" kursie przeliczy PLN na CHF.

    Uśmiech wzbudza też :

    - oprocentowania nominalnego rachunków walutowych w CHF na
    poziomie 0,00%
    - oprocentowania niedopuszczalnego salda debetowego dla
    rachunków walutowych w CHF (zmienna stopa procentowa) na poziomie 20%.

    Osobiście żadnego kredytu w Multibanku nie mam. W lipcu zamykam tam
    wszystkie produkty jakie mi pozostały, a takie podejmowane przez bank
    działania tylko utwierdzają mnie w tym, że postępuję właściwie.

    Działania Multibanku wzbudzają we mnie coraz większy niesmak. Odchodzę
    bez żalu i bez mieszanych uczuć.

    --
    Mithos

  • 2. Data: 2009-06-30 17:14:20
    Temat: Re: Multibank - znowu dupą do klienta
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Mithos <f...@a...pl> writes:

    [...]
    > Innymi słowy : rachunek do spłaty możesz sobie założyć ale waluty na
    > niego nie wpłacisz. Realnie możesz więc puścić na taki rachunek
    > przelew w PLN, a bank po zapewne "dobrym" kursie przeliczy PLN na CHF.

    A przelewu we frankach nie mozesz puścić?

    KJ

    --
    You never know how many friends you have until you rent a house on the beach.

  • 3. Data: 2009-06-30 17:27:45
    Od: "MarekZ" <b...@a...pl>

    > Innymi słowy : rachunek do spłaty możesz sobie założyć ale waluty na niego
    > nie wpłacisz. Realnie możesz więc puścić na taki rachunek przelew w PLN, a
    > bank po zapewne "dobrym" kursie przeliczy PLN na CHF.

    Przelew puścić można w CHF i tylko takie rozwiązanie ma sens. Skoro dzięki
    Aliorowi banki zaczynają powoli reprezentować interes klientów w kwestii
    podatku Belki to myślę, że niedługo pojawi się jakiś pierwszy bank, który
    zaproponuje obsługę gotówkową w CHF i tanie przelewy w CHF. A jak pojawi się
    pierwszy to nic tego nie powstrzyma.

> [...]
    > działania tylko utwierdzają mnie w tym, że postępuję właściwie.
    >
    > Działania Multibanku wzbudzają we mnie coraz większy niesmak. Odchodzę bez

    Multibank ma naprawdę niedobry okres, pogłębiany prawdopodobnie
    katastrofalnym odpływem depozytów. Ja mam dość duże zaangażowanie kredytowe
    w Multi ale tak jednoznacznie całkiem źle bym go nie oceniał. Oferta
    depozytowa faktycznie jest denna, współczynnik cena/jakość dla prowadzenia
    rachunków jest niekorzystny (choć dlamoich rachunków nadal koszt jest
    zerowy, posiadam tylko karty dodatkowe bez głównych).

    Plusem Multi jest niezawodność w kwestii przelewów wychodzących. Nawet w
    Rajfim zdarzyło mi się więcej niż raz, że przelew wyszedł z opóźnieniem. W
    Multi nigdy, a wykonałem tysiące przelewów.

  • 4. Data: 2009-06-30 17:42:16
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Kamil Jońca pisze:
    > A przelewu we frankach nie mozesz puścić?

    Gdzieś te CHF jednak wpłacić trzeba.

    --
    Mithos

  • 5. Data: 2009-06-30 17:42:26
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 30.06.09 19:27, MarekZ pisze:
> [...]
    > bank, który zaproponuje obsługę gotówkową w CHF i tanie przelewy w CHF.
    > A jak pojawi się pierwszy to nic tego nie powstrzyma.

    DB PBC startuje z podobną ofertą.

    http://gospodarka.gazeta.pl/pieniadze/1,35895,676706
    8,Bo_przyjde_z_frankiem_do_banku.html?as=2&ias=2&sta
    rtsz=x

    --
    Pete

  • 6. Data: 2009-06-30 17:51:03
    Od: "bradley.st" <b...@g...pl>

    On 30 Cze, 13:27, "MarekZ" <b...@a...pl> wrote:

> [...]
    > zaproponuje obsługę gotówkową w CHF i tanie przelewy w CHF. A jak pojawi się

    To chyba krok w tym kierunku:

    http://prnews.pl/raiffeisen-bank/kup-franki-w-raiffe
    isen-bank-polska-41370.html

    "Otwierając standardowy rachunek, czyli Mobilne Konto Osobiste, klient
    otrzyma darmowe konto we frankach szwajcarskich oraz jeden bezpłatny
    przelew w walucie obcej, który może być właśnie wykorzystany do spłaty
    zadłużenia kredytowego w innym polskim banku (przelew w opcji SHA,
    czyli dzielenia kosztów między bankiem wysyłającym a przyjmującym)."

  • 7. Data: 2009-06-30 17:54:18
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Mithos <f...@a...pl> writes:

    > Gdzieś te CHF jednak wpłacić trzeba.

    W sąsiednich wątkach powiedzieli gdzie ;)

    KJ

    --
    Zuzanka najwyraźniej pełni obowiązki Albina Siwaka w tej ekipie...
    (C) Slawek Kotynski w dyskusj nt. pl.whatewer.SETI@home...

  • 8. Data: 2009-06-30 19:09:53
    Od: Paweł <r...@1...0.0.1>

    bradley.st wrote:

> [...]
    > zadłużenia kredytowego w innym polskim banku (przelew w opcji SHA,
    > czyli dzielenia kosztów między bankiem wysyłającym a przyjmującym)."

    no to w koncu jak? przelew jest bezplatny, czy SHA? :)

  • 9. Data: 2009-06-30 22:14:17
    Od: xbartx <b...@h...net>

    On Tue, 30 Jun 2009 19:27:45 +0200
    "MarekZ" <b...@a...pl> wrote:

> [...]
    > pierwszy bank, który zaproponuje obsługę gotówkową w CHF i tanie
    > przelewy w CHF. A jak pojawi się pierwszy to nic tego nie powstrzyma.

    Dokładnie też tak uważam - świat nie lubi pustki i pewnie
    zaraz znajdzie się ktoś komu będzie się opłacać ;)

    Xenocide

  • 10. Data: 2009-07-01 05:58:58
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > no to w koncu jak? przelew jest bezplatny, czy SHA? :)

    jak SHA to nie jest bezpłatny!

    w takim razie ile bedzie kosztowalo przelanie 700 CHF na rachunek w DB?

    jakos na stronach DB nie znalazlem zadnego info nt przyjmowania wplat w
    CHF, ja niedawno chcialem zmienic sposob splaty na CHF (bez przeliczania
    przez PLN) to bank zaproponowal mi "super" oferte = bedzie to mozliwe
    jak sie zgodze na marze o 0,3 pp wyzsza + oczywiscie aneks w
    "promocyjnej" cenie 250 zł (wczesniej kosztowal 150) ;-(

    --
    pozdrawiam
    RobertS