  • 1. Data: 2008-04-22 20:27:37
    Temat: Monety
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    Jak jest w bankach z przyjmowaniem wiekszych ilosci bilonu?
    Niedaleko mnie otwarto oddzialik BZBK, bylem tam moze ze 4 razy, z
    czego dwa w tym samym czasie byl gosc z workiem (na oko kilka kilo)
    bilonu.
    Kobitki malo nie plakaly, ze musza to przyjmowac pol godziny przed
    zamknieciem.

    Wiem, ze oplaty przy przyjmowaniu bilonu sa tepione przez czynniki
    ponadbankowe, ale czy bank nie ma mozliwosci zawrzec w regulaminie, ze
    od jakiejs kwoty monety powinny byc posortowane i zawiniete w rulony o
    okreslonej ilosci monet?
    Kiedys, jak pracowalem w hurtowni, to wlasnie takie ruloniki
    szykowalismy, gdy "urobek" szedl do banku. Sadzilem, ze to raczej
    obowiazkowe.

  • 2. Data: 2008-04-22 21:56:19
    Temat: Re: Monety
    Od: "_Mark_" <s...@o...pl>

    krzysztofsf wrote:

    > Wiem, ze oplaty przy przyjmowaniu bilonu sa tepione przez czynniki
    > ponadbankowe,

    Co uwazasz za "czynniki ponadbankowe"?
    Chyba pozabankowe?

    ale czy bank nie ma mozliwosci zawrzec w regulaminie, ze
    > od jakiejs kwoty monety powinny byc posortowane i zawiniete w rulony o
    > okreslonej ilosci monet?

    Czy taki luksus moga mieć tylko banki?
    Sklepikarz nie może rządać minimalnej liczby monet lub banknotów od klienta?
    Albo zawiniętych w ruloniki, banderolowanych?
    Klient sklepu ma zarządać reszty w minimalnej liczbie banknotów i monet lub
    j/w?

    pzdr

  • 3. Data: 2008-04-22 23:12:20
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "krzysztofsf" f...@f...goo
    glegroups.com

    > Kobitki malo nie plakaly, ze musza to przyjmowac pol godziny przed zamknieciem.

    Byłem kiedyś zmuszony do obracania dużymi (takimi, które by starczyły
    na kupno kilku czy nawet kilkunastu mieszkań) pieniędzmi. Uważałem
    wtedy, że powinno się zabraniać obracania dużą gotówką w ogóle.
    Miałem wówczas nadzieję, że za kilka lat (na przykład w połowie
    lat dziewięćdziesiątych) będą ustawowe zakazy płacenia ,,papugami''
    pieniędzy. Kiedyś rozśmieszyli mnie na przykład Czesi (niby Czesi
    są zawsze śmieszni dla Polaków) którzy zaproponowali (nie mnie)
    zakup drukarek, za które chcieli zapłacić gotówką przywiezioną
    dosłownie walizkami. :)

    Nigdy nie liczyłem takich dużych pieniędzy (o jakich napisałem
    na górze postu) przy pobieraniu z kasy banku, :) co nawet nie
    dziwiło bankierek. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.

  • 4. Data: 2008-04-23 04:55:27
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>

    _Mark_ napisał(a) w wiadomości: ...

    >Co uwazasz za "czynniki ponadbankowe"?
    >Chyba pozabankowe?

    Może niedokładnie w temacie, ale...
    http://www.tinyurl.pl?Ykfac021

    Arek

  • 5. Data: 2008-04-23 05:11:11
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    krzysztofsf napisał(a):
    > Kiedys, jak pracowalem w hurtowni, to wlasnie takie ruloniki
    > szykowalismy, gdy "urobek" szedl do banku. Sadzilem, ze to raczej
    > obowiazkowe.

    I bank przyjmowal go w ciemno bez sprawdzania ?

    --
    Mithos

  • 6. Data: 2008-04-23 05:39:34
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 23 Kwi, 07:11, Mithos <f...@a...pl> wrote:

    > I bank przyjmowal go w ciemno bez sprawdzania ?

    Osobiscie tego nie odwozilem, ale rulony z tym samym nominalem o tej
    samej ilosci monet mialy ta sama dlugosc, i naturalnie przekroj. Nie
    wiem jak je kontrolowano - czy przeliczajac wszystkie, czy kontrolnie.
    Bywalo, robilem kiedys wyplaty pieniedzmi pobranymi z banku - monety
    rowniez dostarczano w podobnych, tyle, ze obanderolowanych rulonach.

  • 7. Data: 2008-04-23 08:27:23
    Od: "Papkin" <s...@s...net>

    krzysztofsf wrote:
> [...]
    > bilonu.
    > Kobitki malo nie plakaly, ze musza to przyjmowac pol godziny przed

    nie maja liczarek do bilonu? WOSP (Jurek Owsiak & CO) mial takie w studio gdzie
    trwal final zbiorki, lejek u gory i lecisz :-)

  • 8. Data: 2008-04-23 09:15:11
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    W oddziale BZWBK przy ul. Jasnej mają liczarkę monet.
    JaC

    -----

  • 9. Data: 2008-04-23 12:03:11
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "krzysztofsf" 2...@f...goo
    glegroups.com

    : samej ilosci monet mialy ta sama dlugosc, i naturalnie przekroj. Nie

    Akurat zazwyczaj mają różną długość.

    --