  • 1. Data: 2009-04-30 08:09:58
    Temat: Moj bank mnie okrada!
    Od: "Aktywa" <R...@w...pl>

    Witam,
    mam kredyt w CHF na 30 lat w kwocie 178500 CHF. Oprocentowanie nominalne
    3.1%. Przeliczam ta kwotę w kalkulatorach kredytowych na różnych portalach i
    stronach www, tylko że dla waluty PLN ( nie ma kalkulatora dla CHF) i
    wychodzi wielkość raty 762. Czy to się tak samo liczy dla każdej waluty czy
    inaczej dla CHF?
    Bo miesiecznie płace 941 CHF i to o 180 CHF za dużo!!!
    Ludziska wytłumaczcie mi proszę.

    Pozdr.

  • 2. Data: 2009-04-30 09:26:11
    Temat: Re: Moj bank mnie okrada!
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "Aktywa" <R...@w...pl> wrote in message
> [...]
    > czy inaczej dla CHF?
    > Bo miesiecznie płace 941 CHF i to o 180 CHF za dużo!!!

    rata powinna wyjść za kwiecien (30 dni).

    excel: -PMT(oprocentowanie_w_skali_roku/(12);ilosc_rat;kwot
    a_kredytu)
    -PMT(0,031/(12);360;178500) = 762,22 CHF

    w tym odestki to: kwota_kredytu * oprocentowanie_w_skali_roku *
    ilosc_dni_miesiąca/365
    = 454,8 CHF
    oraz rożnica to rata kapitałowa = 762,22 - 454,8 = 307,41 CHF.

    jesli jest wiecej to sie zainteresuj (zadzwon) i podaj tu na liście jaki
    bank i dlaczego doliczyli: 179 CHF...

    george

  • 3. Data: 2009-04-30 10:24:14
    Od: "Aktywa" <R...@w...pl>

> [...]
    > oraz rożnica to rata kapitałowa = 762,22 - 454,8 = 307,41 CHF.
    >
    > jesli jest wiecej to sie zainteresuj (zadzwon) i podaj tu na liście jaki

    Cześć dzieki za odpowiedź. Jestem w trakcie zbierania argumentów, wolę
    dowiedzieć się wszystkiego na ten temat zanim pójdę do banku z reklamacją.
    Bo głupio by było wyjść na głupca.

    George: Co to jest termin zapadalności raty? Czy to jest data spłaty raty,
    czy termin, do którego mam spłacić ratę? Czyli mogę wcześniej i po
    korzystniejszym kursie?

    Pytam, bo mój bank umożliwia poprzez usługę internetową spłatę wcześniejszą
    ale potem ma być wyrównanie do kursu waluty z dnia zapadalności raty (więc
    albo dopłata albo mam nadpłatę na koncie kredytowym, nie zwrócą mi tego na
    ROR). Generalnie zadaję pytanie, bo to jest stwierdzone przez konsultanta
    telefonicznego a agent kredytowy mówi inaczej.
    Wg. mnie to jakiś przekręt, he?

  • 4. Data: 2009-04-30 10:38:54
    Od: "george" <g...@v...pl>

> [...]
    > kredytowym, nie zwrócą mi tego na ROR). Generalnie zadaję pytanie, bo to
    > jest stwierdzone przez konsultanta telefonicznego a agent kredytowy mówi

    najpierw wyjaśnij skąd róznice w obliczeniach należności wobec banku.
    Kombinacje na spreadzie zostaw na później. Nie możesz do nich zadzwonić .. a
    musisz iść ? to jakiś bank spółdzielczy ?
    Dzien zapadalności raty to dzień w którym bank spodziewa sie od ciebie
    przelewu/wpłaty zobowiązan za dany miesiąc rozliczeniowy. Jak traktowane są
    wcześniejsze nadpłaty to juz zależy od konkretnego banku.
    Może byc tak że te "wpłaty" są np ekstra i bank nadal sie domagać bedzie
    należności "głownej" w dniu zapadalnosci a wielkosc wcześniejszych nadpłat
    nie bedzie miała na to wpływu. Może być też tak że suma wcześniejszych wpłat
    ma sie bilansować z należnością w dniu zapadalności (suma kupinych franków,
    ale do tego to chyba konto walutowe potrzebne). Z tego co usłyszałeś wynika
    chyba że manewr z wcześniejszymi wpłatami może nie przejść bo należność jest
    w PLN (w dniu zapalności) przeliczana przez kurs banku a "twoje"
    korzysniejsze kursowo wpłaty nie bedą brane pod uwagę. Niby kupiłeś tańsze
    franki .. ale defacto nie możesz nimi płacić w dniu zapadalnosci bo poszły
    na spłatę kapitału np...To jednak jak mówie zależy od banku.

    george

  • 5. Data: 2009-04-30 10:49:59
    Od: l...@g...com

    On 30 Kwi, 10:09, "Aktywa" <R...@w...pl> wrote:
> [...]
    > inaczej dla CHF?
    > Bo miesiecznie płace 941 CHF i to o 180 CHF za dużo!!!

    Hmm.. sprawdziłem jak to jest u mnie. Też mi wyszła nadwyżka, co
    prawda rzędu 10 CHF, ale zawsze.
    Zadzwoniłem do banku (Multi) i udało sie znależć wytłumaczenie. Otóż
    bank liczy ratę dla kapitału pozostałego
    do spłaty i pozostałej liczby rat. Jeśli tak policzyłem, to zgadza się
    co do grosza, a raczej co do centyma :-)

    pzdrwm
    luc

  • 6. Data: 2009-04-30 12:18:00
    Od: "Aktywa" <R...@w...pl>

    > najpierw wyjaśnij skąd róznice w obliczeniach należności wobec banku.
    > Kombinacje na spreadzie zostaw na później. Nie możesz do nich zadzwonić ..
    > a musisz iść ? to jakiś bank spółdzielczy ?

    Nie spóldzielczy, zachodni, jeśli to dobre określenie dla banku komercyjnego
    bez polskiego kapitalu.
    Wolę pójść, bo telefon można spławić pod byle pretekstem a szkoda czasu na
    czekanie na połączenie.
    Pozatym wole mieć wszystko na papierze lub przy świadku (żona). Już raz nas
    oszukali przy wypłacie środków kredytowych.
    Spodziewam się przekrętu w tym przypadku, dlatego pytam.

    Niby kupiłeś tańsze
    > franki .. ale defacto nie możesz nimi płacić w dniu zapadalnosci bo poszły
    > na spłatę kapitału np...To jednak jak mówie zależy od banku.
    >
    > george

    no właśnie myślałem, że będę cwańszy od Najcwańczego ale chyba tak jest jak
    piszesz.
    Tylko dlaczego w zeszłym miesiącu mi nie potrącili różnicy? A byla
    kilkanaście groszy.
    Nie wiem czy lepiej nie pytać bo mi wtedy potrącą.
    Tylko się zastanawiam gdzie sprawdzić to z tym terminem zapadalności, że
    niby prawidłowy jest kurs waluty w dniu terminu zapadalności raty.
    Jak u każdego biednego płac(z)ącego polaka 4 dzień miesiąca
    W mojej umowie brak tego opisanego. Wiec może mam prawo się domagać uznania?

    pozdr.

  • 7. Data: 2009-04-30 12:33:59
    Od: "george" <g...@v...pl>

    <l...@g...com> wrote in message
    .googlegroups.com...
> [...]
    do spłaty i pozostałej liczby rat. Jeśli tak policzyłem, to zgadza się
    co do grosza, a raczej co do centyma :-)

    zgadza sie ... w momencie każdej zmiany oprocentowania należy ponownie użyc
    funkcji PMT i należy podać aktualne zadłużenie i ilość rat pozostałych, a
    nie te z "początku" kredytu.. :). Mam nadzieje że kolega Aktywa sobie juz
    przeliczy ile tam tego ma i jaka rata powinna wyjśc.

    pozdrawiam.

  • 8. Data: 2009-04-30 12:45:08
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "george" <g...@v...pl> wrote in message

> [...]
    > pozostałych, a nie te z "początku" kredytu.. :). Mam nadzieje że kolega
    > Aktywa sobie juz przeliczy ile tam tego ma i jaka rata powinna wyjśc.

    no i zapomniałem najważniejszego. To obliczenia dla rat stałych....
    george