  • Data: 2019-10-22 17:36:34
    Temat: Re: Mille CHF
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:8d091dfd-8dff-40e4-9cc5-437d2f0a15f0@go
    oglegroups.com...
    W dniu wtorek, 22 października 2019 16:24:46 UTC+2 użytkownik
    Krzysztof Halasa napisał:

> [...]

    >oznacza, że jej tam nie ma - i należy umowę czytać bez tej klauzuli.
    >Jak się jedna ze stron nie zgadza czytać tak po dobroci, to idziemy
    >do sądu.
    >Tyle że sąd może pójść dalej - jeśli stwierdzi, że bez tej klauzuli
    >umowa jest bez sensu, to stwierdza jej bezsensowność - czyli
    >nieważność.

    >I patrząc na wyrok TSUE może się wydawać, że to jest straszak -
    >lepiej kliencie nie idź do sądu, bo ci jeszcze umowę unieważni i
    >będziesz musiał od razu całą sumę kredytu oddać (pomijając spekulacje

    Patrzac na kurs CHF - to spora czesc tego kredytu moze byc juz
    splacona.
    A walka o klienta kredytowego trwa od dawna, to i teraz nie bedzie
    klopotu z jakims kredytem refinansowym.

    >Ale klient ma dodatkowy plus w tym, że jest konsumentem, i jeśli się
    >nie zgodzi, to umowy nie można mu unieważnić.
    >Tylko nie do końca jasne jest, przynajmniej dla mnie, co w sytuacji
    >takiej niezgody sąd zrobi z umową zawierającą klauzulę abuzywną.
    >Wg mnie pozostawi ją bez zmian - tzn. nie wyda wyroku, że umowę
    >trzeba czytać bez klauzuli abuzywnej.

    No jak, skoro sam piszesz, ze prawo jest takie, ze klauzuli tam nie
    ma.

    >Więc wybór będzie taki:
    >- albo umowa zostaje bez zmian,
    >- albo jest rozwiązywana.

    >Oczywiście pewnie możliwe są takie wyroki, że sąd uzna, że umowa bez
    >klauzuli abuzywnej ma w dalszym ciągu sens i po prostu każe ją
    >wykreślić - wtedy możliwe są takie kurioza jak kredyt złotówkowy z %
    >marża + LIBOR 3M CHF.

    Wrecz bym powiedzial, ze bardzo prawdopodobne, bo jak wykreslic "kwota
    kredytu jest indeksowana za pomoca kursu sprzedazy CHF stosowanym
    przez bank", to zostanie tylko "oprocentowanie LIBOR 3m dla CHF plus
    marza" :-)

    J.