    From: "Glenn" <g...@b...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Mafia wyczyściła konta klientów banku Millenium
    Date: Tue, 11 May 2004 11:27:51 +0200
    Sender: g...@o...pl@dial-57.wroclaw.dialog.net.pl

    > GDZIE Słowi :) usprawiedliwia? Wskazał jedną z wielu możliwych przyczyn.

    Przerabianie mojego nicka na potrzeby dyskusji pozwolę sobie pominąć. A
    teraz do adremu ;-)))) IMHO to nie jest żadna przyczyna. Wskazywanie
    poziomu zarobków jako przyczyny jest, czy się tego chce czy nie,
    usprawiedliwianiem. Dlatego, że poziom zarobków jest czynnikiem zewnętrznym.
    Stąd moja mała prowokacja z prośbą o określenie progu ;-))))

    >Każda patologia ma
    > swoje przyczyny, co nie jest równoznaczne, że przyczyna usprawiedliwia
    > patologię. I nie generalizuj znowu, że każdy będzie nieuczciwy, gdy mało
    > zarabia. Jeden będzie uczciwy, inny nie. Zależy od człowieka. Jeden
    > ulegnie pokusie, inny nie. Każdy człowiek jest inny.

    No to jak już wypisujesz truizmy ("każdy człowiek jest inny" ;-))))) to ja
    też pociągnę w tę stronę. No właśnie o to mi chodzi Wojtku - każdy człowiek
    jest inny - jeden uczciwy, drugi nie. I jakoś zarobki mało na to wpływają.
    Inaczej np. pracownicy fastfoodów rozkradli by swoje miejsca pracy do imentu
    ;-))))

    > Owszem, może to być jedna z przyczyn. Większe szanse, że zostanie
    > zgwałcona ma dziewczyna o wyglądzie modelki wyzywająco ubierająca się
    > [czyli tak, że każdy facet się obejrzy] i łażąca sama po parku, niż jej
    > brzydsza [przepraszam, brzydkich kobiet nie ma, tylko wina czasem
    > brak:)] siedząca w domu koleżanka, która jak już wychodzi to z bratem na
    > zakupy, albo z rotweillerem na spacer.
    > I tutaj też - zaznaczam - przyczyna nie jest w żadnym wypadku
    > usprawiedliwieniem !

    Otóż w moim przekonaniu stwierdzenia typu " miała za krótką kieckę", "po co
    poszedł na ten mecz", "za mało zarabiał" w zestawieniu z czynami typu gwałt,
    rozbój, kradzież jest zdejmowaniem odpowiedzialności z człowieka, który
    takie czyny popełnia.

    > Powiedziałem co wiedziałem i myślałem, więcej mi się na ten temat pisać
    > nie chce :-)

    Mnie też się już znudziło ;-))))

    --
    Jeżeli możesz-pomóż: www.pmm.org.pl