    From: "Cichy" <d...@g...SKASUJ-TO.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Mafia wyczyściła konta klientów banku Millenium
    Date: Tue, 11 May 2004 08:43:06 +0000 (UTC)

    Rafal Urbanelis <r...@p...onet.pl> napisał(a):

    > "Glenn" <g...@b...pl> schrieb im Newsbeitrag

    > jesli ktos zarabia 100k PLN (jak w Twoim przykladzie) to nie bedzie
    > ryzykowal doskonalej pracy do jakiegos przekretu - to dla mnie oczywiste.
    > jesli placisz ludziom niegodziwie, to liczba potencjalnych zlodziei rosnie.

    Unia swietych krów
    Tygodnik "Wprost", Nr 1120 (16 maja 2004)

    34 tysiace urzedników UE stworzylo sobie raj w Brukseli.

    Brytyjscy urzednicy po paru latach spedzonych w Brukseli odmawiaja powrotu do
    ojczyzny, argumentujac, ze nie potrafia juz zyc przy malych zarobkach, jakie
    zapewnia praca w brytyjskiej administracji" - poinformowal 20 kwietnia "The
    Times". "Po pracy w Urzedzie Komitetu Integracji Europejskiej i Brukseli
    praca w firmach prywatnych juz mnie nie pociaga" - deklarowala pod koniec
    marca na lamach "Rzeczpospolitej" Polka zatrudniona jako prawnik w Radzie
    Unii Europejskiej. Nic dziwnego. Urzednicy unii stworzyli sobie prawdziwy raj
    na ziemi. Kazdy z kilkudziesieciu najwyzszych ranga funkcjonariuszy UE (w tym
    25 komisarzy) zarabia rocznie okolo 1,2 mln zl. To o jedna piata wiecej, niz
    dostaje Tony Blair, najlepiej oplacany premier w Europie! Do tego dochodzi
    jeszcze wiele przywilejów dostepnych takze urzednikom nizszej klasy (jest ich
    juz 34 tys.), takich jak kupowanie bez podatku VAT (czyli o 22 proc. taniej)
    mieszkan, samochodów, sprzetu AGD, dodatki za prace poza ojczyzna (16 proc.
    pensji), oplacanie szkól dzieciom, niskie podatki (srednio okolo 15 proc.). -
    Zarabiamy dobrze i nie wstydzimy sie tego - komentuje w rozmowie z "Wprost"
    Eric Mamer, rzecznik Komisji Europejskiej. Na pytanie dziennikarki "Wprost",
    jaki podatek placa komisarze, rzecznik KE odpowiedzial, ze system jest tak
    skomplikowany, ze "nie wiadomo, ile placa".
    Ostatnio wyszlo na jaw, ze urzednicy Unii Europejskiej maja takze dozywotni
    immunitet sadowy (podobny do tego, z którego korzystaja poslowie w czasie
    sprawowania mandatu). Eurokraci sa wiec niczym partyjni funkcjonariusze
    dawnego Zwiazku Radzieckiego. Oderwani od rzeczywistosci, która tworza, moga
    bez oporów lansowac na przyklad polityke wysokich podatków, bo przeciez sami
    nie ponosza konsekwencji takich decyzji.

    Eurostat korupcji
    Glównym argumentem przemawiajacym za wysokimi pensjami i przywilejami dla
    eurokratów ma byc koniecznosc zapewnienia im wysokiego standardu zycia, by
    nie byli podatni na korupcje. Miedzy innymi dlatego w dwunastu "europejskich
    szkolach" (cztery z nich znajduja sie w Brukseli i Luksemburgu) w calej unii
    za darmo uczy sie 10 tys. dzieci urzedników (europejskich podatników kosztuje
    to co roku okolo 100 mln euro). Eurokraci odkladaja tez zaledwie 9,25 proc.
    swojej pensji na emeryture, a pozostale dwie trzecie skladki doplacaja im
    europejscy podatnicy, czyli po 1 maja takze Polacy.
    Obsypywanie urzedników pieniedzmi i przywilejami przynioslo skutki odwrotne
    do zamierzonych. Na poczatku 2004 r. po opublikowaniu przez Paula Casace,
    portugalskiego deputowanego do europarlamentu, raportu z wykonania budzetu
    unii (w 2003 r. bylo to 70 mld euro) wybuchl skandal. Okazalo sie, ze z
    budzetu najzwyczajniej w swiecie zniknely pieniadze. Urzednicy pracujacy w
    biurze statystycznym UE (Eurostacie) zalozyli tajne konta bankowe, na które
    przelewali pieniadze wplywajace do urzedu (na prywatne konta trafilo na
    przyklad 55 proc. przychodów ze sprzedazy danych statystycznych przez
    Internet). Przedsiebiorczy eurokraci przeprowadzali takze przetargi, które
    wygrywaly firmy przez nich kierowane. W sumie z Eurostatu zniknelo okolo 5
    mln euro. Casaca napisal w raporcie, ze szef Eurostatu, Francuz Yves
    Franchet, musial sobie zdawac sprawe z tego, co robia jego podwladni.
    Franchet nie poczuwa sie jednak do winy i mimo utraty stanowiska nadal
    pobiera pensje w wysokosci miliona zlotych rocznie (okolo 213 tys. euro),
    korzystajac ze wszystkich przywilejów eurokratów.