  • 31. Data: 2010-06-06 20:59:13
    Temat: Re: Lze-elity czyli cfaniaczki z Aliora.
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    MK wrote:

    > Jest wymienione, ale... opoznienie wynika wlasnie z tego, ze Alior nie
    > dokonal czynnosci danego dnia, a dopiero nastepnego.

    A nie ma w regulaminie zapisu ile ma czasu na zrobienie tego?

  • 32. Data: 2010-06-06 21:21:04
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    > A nie ma w regulaminie zapisu ile ma czasu na zrobienie tego?

    Nope. Napisali, ze zgodnie z harmonogramem przyjetym przez bank, ale do
    umowy nie dolaczyli :).

    MK

  • 33. Data: 2010-06-06 21:23:13
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    MK wrote:

    > Nope. Napisali, ze zgodnie z harmonogramem przyjetym przez bank, ale do
    > umowy nie dolaczyli :).

    Nie szkodzi. Dowiedz się jaki jest harmonogram. Całkiem możliwe, że
    mieli prawo zaksięgować to na następny dzień.

  • 34. Data: 2010-06-06 21:32:42
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    > Nie szkodzi. Dowiedz się jaki jest harmonogram. Całkiem możliwe, że mieli
    > prawo zaksięgować to na następny dzień.

    Moga ksiegowac nawet po tygodniu, ale z data otrzymania, a nie faktycznej
    czynnosci wykonanej przez ich 'leniwego' pracownika :).

    MK

  • 35. Data: 2010-06-06 22:06:57
    Od: Animka <a...@t...nieja.wp.pl>

    W dniu 2010-06-06 15:18, Kamil Jońca pisze:
    > Przemyslaw Kwiatkowski<m...@m...waw.pl> writes:
    > [...]
    >
    > Erm. Tylko pytanie czy przypadkiem *beneficjentem* nie jest również
    > banki. Wyobraź sobie, że termin płatności faktury jest X, ty wysyłasz
    > kasę. NA konto firmy trafiła w dniu X, ale firma Ci mówi, że "nasz
    > system księguje wpłatę z jednodniowym poślizgiem, w związku z czym ma
    > pan spóźnienie"

    Trzeba wysyłać przelew minimum 2 dni przed terminem zapłaty.

    --
    animka

  • 36. Data: 2010-06-06 22:11:37
    Od: MK <m...@i...pl>

    On 7 Cze, 00:06, Animka <a...@t...nieja.wp.pl> wrote:

    > Trzeba wysyłać przelew minimum 2 dni przed terminem zapłaty.

    Skoro trzeba splacac 2 dni wczesniej to nie mozna pisac np. o 58
    dniach grace periodu, a raczej o 58-2 ;).

    MK

  • 37. Data: 2010-06-06 22:18:17
    Od: Animka <a...@t...nieja.wp.pl>

    W dniu 2010-06-06 20:35, MK pisze:

    > Wlasnie... koledzy jakos nie potrafia dostrzec tej subtelnej roznicy.
    > To nie MK jest wierzycielem i nie na MK rachunku mialo byc dokonane
    > ksiegowanie, a na rachunku Aliora. I to zrobil NBP :).

    Nie rozumiem. Alior sam nie księguje tego co do nich przychodzi
    przelewem tylko NBP to za Aliora robi?

    --
    animka

  • 38. Data: 2010-06-06 22:24:17
    Od: MK <m...@i...pl>

    On 4 Cze, 14:22, MK <m...@i...pl> wrote:

    > To juz drugi bank, z ktorym bede odradzal utrzymywac kontakty, ale
    > pierwszy, o ktorym z czystym sumieniem moge powiedziec 'naciagacz'.

    Poniewaz sie wzialem do pisania odpowiedzi do Aliora, musialem zebrac
    wszystkie dowody i w miedzyczasie zauwazylem cos zabawnego. Czuje sie
    zobowiazany do wycofania oskarzen, ze sa to cwaniaczki i naciagacze.
    To sa po prostu tumany, a na pewno ci ktorzy zajmowali sie moja
    reklamacja. Poniewaz jednak odpisali, ze to moja wina i moje
    spoznienie pociagne dalej ten temat z przyjemnoscia patrzac jak sie
    pograzaja, w koncu beda musiali sie przyznac do bledu :). Co pewien
    czas bede przesylal update, ale obawiam sie, ze na kolejna odpowiedz
    bede musial czekac jeszcze dluzej niz na pierwsza ;).

    MK

  • 39. Data: 2010-06-06 22:25:32
    Od: Animka <a...@t...nieja.wp.pl>

    W dniu 2010-06-06 23:32, MK pisze:
    > Użytkownik "witek"<w...@g...pl.invalid> napisał w wiadomości

    > Moga ksiegowac nawet po tygodniu, ale z data otrzymania, a nie faktycznej
    > czynnosci wykonanej przez ich 'leniwego' pracownika :).

    W związku z tym osoba/firma dla której jest przelew otrzyma pieniądze na
    konto po tygodniu. Horror może być jak to jest np. rata kredytu!

    --
    animka

  • 40. Data: 2010-06-06 22:53:28
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    MK wrote:

    > Moga ksiegowac nawet po tygodniu, ale z data otrzymania, a nie
    > faktycznej czynnosci wykonanej przez ich 'leniwego' pracownika :).

    To zależy jak zapisali w regulaminie. Niekoniecznie musi być tak jak ty
    chcesz.
    Podejrzewam, że zapisali jednak inaczej, z tym, że zapewne jest zapis,
    że takie księgowanie odbywa się najpóźniej następnego dnia.

    Inaczej należałoby z takiego banku uciekać, bo de facto nie wiadomo
    kiedy przelew zostanie zaksięgowany i zależałoby to tylko i wyłącznie
    od banku.
    Zapis "najpoźniej następnego dnia" też nie oznacza, że nie zasięgują za
    tydzień, ale wówczas masz podstawę do dochodzenia odszkodowania, za
    zaksięgowanie niezgodne z regulaminem.