  • 11. Data: 2010-06-05 21:51:26
    Temat: Re: Lze-elity czyli cfaniaczki z Aliora.
    Od: Animka <a...@t...nieja.wp.pl>

    W dniu 2010-06-05 23:14, Mithos pisze:

    > Tak jest ale pomimo, że np. pieniądze do banku wpływają o jakiejś tam
    > godzinie, to automat księguje je (pojawiają się na koncie klienta)
    > dopiero dnia następnego.

    To nieładnie ze strony tego Banku. Czyli mnie oszukiwali.

    > Ja zawsze miałem z tym problem w ING, bo przelew wysyłany do ING np. w
    > poniedziałek był dostępny w ING dopiero w środę.

    Ciekawa jestem jak to będzie z tym Aliorem, czy będę musiała czekać na
    pieniądze przed świętami do samiutkiej Wigilii (tak jak bezczelnie mnie
    urządzali ostatnio w ING Banku), czy będzie lepiej.

    --
    animka

  • 12. Data: 2010-06-05 23:53:16
    Temat: [Troll detected] Re: Lze-elity czyli cfaniaczki z Aliora.
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>

    Nieżyjący prezydent cię pozdrawia.
    Po staropolsku.

    zyga
    --
    --force --nodeps --all

  • 13. Data: 2010-06-06 02:09:37
    Od: Animka <a...@t...nieja.wp.pl>

    W dniu 2010-06-06 01:53, Zygmunt M. Zarzecki pisze:
    > Nieżyjący prezydent cię pozdrawia.
    > Po staropolsku.

    Kogo?

    Ty tym prezydentem jesteś?

    --
    animka

  • 14. Data: 2010-06-06 06:13:28
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    MK pisze:

    > Bzdury piszesz. Nie jest wazne ksiegowanie pieniedzy na koncie
    > klienta, ale przekazanie ich do dyspozycji banku.

    A regulamin czytał? Par. 15, ust. 6.
    Zgodziłeś się na ten regulamin. Było się nie zgadzać i nie podpisywać
    umowy o kartę, a nie teraz jęczeć...

    > Nie wiem
    > skad wziales te oficjalne 2 dni robocze, ale ja sie nigdzie z tym nie
    > spotkalem,

    A regulamin swojego banku (nadawcy przelewu) czytałeś? Zgodnie z art. 52
    ust. 2 p. 7 ustawy Prawo bankowe taka informacja musi się tam znaleźć -
    i nie spotkałem banku, który zastrzegałby sobie na to mniej niż 2 dni.

    --
    MiCHA

  • 15. Data: 2010-06-06 07:21:10
    Od: MK <m...@i...pl>

    On 6 Cze, 08:13, Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl> wrote:

    > A regulamin czytał? Par. 15, ust. 6.
    > Zgodziłeś się na ten regulamin. Było się nie zgadzać i nie podpisywać
    > umowy o kartę, a nie teraz jęczeć...

    A sluszales kiedys o ArtB? Tu postepowanie Aliora jest podobne. Z
    jednej strony biora odsetki od NBP, a z drugiej obciazaja zwojego
    klienta. Czesto podpisuje wzorce umow i regulaminy gdzie zapisy sa
    niezgodnez obowiazujacymi przepisami prawa, bo wiem, ze sa
    nieskuteczne prawnie :). Tu moge sie powolac na KC Art 486 § 2.

    > A regulamin swojego banku (nadawcy przelewu) czytałeś? Zgodnie z art. 52
    > ust. 2  p. 7 ustawy Prawo bankowe taka informacja musi się tam znaleźć -
    > i nie spotkałem banku, który zastrzegałby sobie na to mniej niż 2 dni.

    ROTFL o czym ty piszesz, przeciez moj bank wyslal pieniadze, problem
    jest po stronie odbiorcy, ktory je odebral a nie dokonal ksiegowania
    na koncie swojego klienta. Jak wplacisz w okienku w banku i bank
    zaksieguje kase nastepnego dnia to tez bedzie ok?

    MK

  • 16. Data: 2010-06-06 08:59:55
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail m...@m...waw.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

> [...]
    > koncie docelowym. Twoim obowiązkiem jest wykonanie przelewu z takim
    > wyprzedzeniem, by mógł być on zaksięgowany w terminie.

    z ciekawosci pytanie do watkotwórcy - placiłes z konta w tym samym banku,
    czy z zewnatrz?
    Jezeli z tego samego banku, bo byłoby to dziwne.
    Jezeli z innego, to IMO nie ma sie co dziwic i rzeczywiscie bank ma racje.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Prawda cierpi od zbyt wielu analiz."

  • 17. Data: 2010-06-06 09:21:02
    Od: MK <m...@i...pl>

    On 6 Cze, 10:59, Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
    wrote:

> [...]
    > Jezeli z tego samego banku, bo byłoby to dziwne.
    > Jezeli z innego, to IMO nie ma sie co dziwic i rzeczywiscie bank ma racje.

    Rece opadaja. Nie ma znaczenia z jakiego banku bylo placone. Wazne
    jest to, ze na koncie Aliora w NBP zostala zaksiegowana ta kwota,
    czyli swiadczenia zostalo spelnione. Opoznienie ksiegowania wynikalo z
    tego, ze nie dokonali pewnej czynnosci lezacej po ich stronie. Wyglada
    to tak jakbys dostal kase na rachunek, ale poszedl po wyciag
    (zalogowal sie) po jakims czasie i stwierdzil, ze nie dostales kasy w
    dniu x tylko x+n, bo dopiero wtedy zauwazyles ja na koncie. Nie tak
    dawno temu byl tu watek nt. platnosci Allegro i wiekszosc
    wypowiadajacych sie uwazala, ze sprzedajacy otrzymyuje kase w dniu
    wpisu na koncie platnosci Allegro, a nie faktycznego przeslania ich na
    rachunek bankowy sprzedajacego.
    Jak juz pisalem przez takie postepowanie Alior 1/ dostaje odsetki z
    NBP 2/ obciaza odsetkami posiadacza karty, mechanizm podobny do
    oscylatora stosowanego przez panow B. i G. Tamte wydarzenia
    spowodowaly zmiany w systemi bankowym dzieki ktorym dzis przelew idzie
    kilka godzin, a nie dni. Ja za cel postawie sobie zmiany w Aliorze i
    mam nieo[arte przeswiadczenia, ze UOKiK bedzie mial podobne stanowisko
    do mojego :).

    MK

  • 18. Data: 2010-06-06 11:59:48
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail m...@i...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

> [...]
    > kilka godzin, a nie dni. Ja za cel postawie sobie zmiany w Aliorze i
    > mam nieo[arte przeswiadczenia, ze UOKiK bedzie mial podobne stanowisko

    niestety nie moge sie zgodzic a i porownanie z allegro jest IMO
    nietrafione.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Z dalszych eksperymentów zrezygnował." Mark Twain

  • 19. Data: 2010-06-06 13:18:41
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl> writes:
    [...]

    > Śmiem twierdzić, że bank ma rację. NIE dokonałeś spłaty w
    > terminie. Terminem spełnienia świadczenia jest data zaksięgowania
    > środków na koncie docelowym. Twoim obowiązkiem jest wykonanie przelewu

    Erm. Tylko pytanie czy przypadkiem *beneficjentem* nie jest również
    banki. Wyobraź sobie, że termin płatności faktury jest X, ty wysyłasz
    kasę. NA konto firmy trafiła w dniu X, ale firma Ci mówi, że "nasz
    system księguje wpłatę z jednodniowym poślizgiem, w związku z czym ma
    pan spóźnienie"
    KJ

    --
    http://blogdebart.pl/2010/03/17/dalsze-przygody-swin
    ki-w-new-jersey/

  • 20. Data: 2010-06-06 14:35:55
    Od: "złodziej podatków" <e...@p...onet.pl>

> [...]
    > kilka godzin, a nie dni. Ja za cel postawie sobie zmiany w Aliorze i
    > mam nieo[arte przeswiadczenia, ze UOKiK bedzie mial podobne stanowisko

    Nie wiem co jarasz, ale nie bierz tego więcej bo wyraźnie Ci nie służy.
    Zgodziłeś się na ichni regulamin więc w czym problem ? Oni prosili Cię na
    kolanach żebyś do nich przeszedł czy polazłeś sam ? Chcącemu nie dzieje się
    krzywda, a nieznajomość przepisów szkodzi. To wiedzą już nawet średnio
    rozgarnięte dziesięciolatki.
    Już widzę jak na Twoje żądanie zmieniają regulamin. Uważasz że tak go sobie
    ktoś nabazgrał na kolanie bez konsultacji z prawnikami bo tak mu się podobało ?

    nie kradnij, finansminister nie toleruje konkurencji