  • 11. Data: 2010-01-19 21:59:02
    Temat: Re: Lokaty antybelkowe w Meritum w dol
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Czas na zakladanie lokaty ze zlozonego dzisiaj wniosku jest spory i mam
    > nadzieje, ze mozna do nich zadzwonic i bedzie jasne na jakich zasadach.
    > W razie niekorzystnego rozwiazania zawsze moge tej lokaty nie zakladac.

    ano spory, ostatnio wplacilem w następnym dniu, bo bylem swiecie
    przekonany, ze zalapalem się na lepsze %...jak się okazalo, ze nie to
    zlikwidowalem lokate...

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 12. Data: 2010-01-19 22:01:17
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    "witrak()" news:hj58in$j9f$1@nemesis.news.neostrada.pl

    > Z drugiej strony - na jaki okres zakładacie ? Na 3, 6 czy 12 ?

    Przed świętami wpadło trochę grosza i... i pchnąłem to na 12 miesięcy do OF.
    Czy zrobiłem źle, czas pokaże. Podobne dylematy miałem w lipcu zeszłego roku
    kiedy to OF serwował roczne antybelki na 6.5 - też wpakowałem i jestem happy
    :)

    > Wykres wachlarzowy (w TVNCNBC Biznes pokazywali) pokazuje spadającą
    > inflację, ale ponieważ wynika z niego prawdopodobny wzrost na
    > przełomie roku, powiadają, że RPP niekoniecznie będzie skłonna do
    > obniżania stóp...

    Nie ty jeden chciał byś mieć srebrną kulkę ;) Mi by się jeszcze walutowa
    przydała bo zalega mi jeszcze trochę funtów z dawnych lat a zbytnio nie
    uśmiecha mi się tego upłynniać po 4.5 PLN :) Jak by tak do 5 PLN doszło to
    by było cacy, no ale raczej nierealne.

  • 13. Data: 2010-01-19 22:18:16
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    "Valdi" <V...@v...pl> wrote in message
> [...]
    > uśmiecha mi się tego upłynniać po 4.5 PLN :) Jak by tak do 5 PLN doszło to

    Nie badz tak niecierpliwy z tymi walutami, teraz nie jest okres na kupno ani
    sprzedaz. Za pare miesiecy bedzie mozna pewnie walute kupic sporo taniej,
    stawiam na 3,65 za EUR tego lata, ale nic nie stoi na przeszkodzie, zeby za
    rok EUR bylo po 5zl, no moze USD bedzie rosl szybciej, bo problemy Grecji i
    jej podobnych nie pomoga kolchozowej walucie. Jak ktos nie potrzebuje teraz
    gotowki i moze czekac to lepiej wloz sobie GBP do Aliora na 12-mies i
    przeczekaj. Nie ufaj roznej masci analitykom, ktorzy juz oglosili nawet 2,7
    za EUR. Niedawno Ci sami opowiadali o jej ciaglym oslabieniu jak kurs byl
    kolo 5zl a jak wyszlo to widzimy. To samo bedzie z ich prognozami o ciaglym
    umacnianiu, a jaki jest stan finansow panstwa to kazdy widzi. Pewne rzeczy
    mozna odwlekac przez prywatyzacje tego co jeszcze zostalo, ale co potem; cos
    mi sie wydaje, ze ci zachodni inwestorzy obstawiajacy ciagle umacnianie PLN
    zalapia sie w pewnym momencie na niewyplacalnosc naszego panstwa, ale nie
    mamy szklanej kuli i trudno zgadnac kiedy to bedzie.

  • 14. Data: 2010-01-19 23:18:39
    Od: Paweł <r...@1...0.0.1>

    witrak() wrote:

    > Wykres wachlarzowy (w TVNCNBC Biznes pokazywali) pokazuje spadającą
    > inflację,

    spadajaca realna inflacje? czy moze zmienny wskaznik cpi gus-u?

    co mamy?

    - deficyt budzetu w gore.
    - ceny diesla i energii w gore (ceny wszystkiego w gore).
    - pograzenie malych/srednich firm na opcjach walutowych
    i zmniejszenie wplywow do budzetu.
    - spadek transferow zagranicznych z brytwanii/irlandii do polski,
    mniejsze wplywy z vat-u od sprzedanych towarow
    i nastepny deficyt bedzie jeszcze lepszy.
    - w porownaniu do porzednich lat w zasadzie znikomy wzrost
    aktywow funduszy inwestycyjnych (nagle ludzka chciwosc na zyski
    spadla, czy nie ma juz wolnych pieniazkow?).

    imho, moze ten 2010 jeszcze przejedziemy na punkcie przegiecia,
    ale 2011 to moze byc juz wielkie tapniecie...

  • 15. Data: 2010-01-20 00:23:33
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    On 2010-01-20 00:18, Paweł wrote:

> [...]
    >
    > - deficyt budzetu w gore.
    >
    > imho, moze ten 2010 jeszcze przejedziemy na punkcie przegiecia,
    > ale 2011 to moze byc juz wielkie tapniecie...

    Ale mnie nie interesuje "realna" tylko nominalna inflacja, bo wg
    zmian właśnie tej działa RPP (hint: "cel inflacyjny"), a zatem
    zmienia się poziom stóp procentowych lokat bankowych. Po prostu nie
    chcę wpakować kasy na lokaty na taki okres, by zapadały właśnie tuż
    *po* spadku oprocentowania... A takie coś mi się zdarzyło na
    początku 2009, gdy o dwa tygodnie za późno miałem środki do
    ulokowania na 10% lokatach w OF :-(

    witrak()

  • 16. Data: 2010-01-20 08:13:48
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    "Krzysztof" news:hj5b3a$31hs$1@news2.ipartners.pl

    [ciach]

    Analom nie wierzę, cierpliwie czekam. GBP leży na mizernej lokatce i czeka
    na "swoje 5 minut" w postaci minimum 5 PLN za funta aby je zamienić - może
    się doczeka.
    Kołchozowa waluta póki co w większości jest składana i wydawana po drugiej
    stronie Odry i czeka również na swoje pięć minut jakie miała na przestrzeni
    czerwca/lipca bieżącego roku w postaci kursu 4.5-4.6 PLN za 1 euro.

  • 17. Data: 2010-01-20 18:09:52
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde.invalid>

    RobertS napisał(a) w wiadomości: ...

    >ano spory, ostatnio wplacilem w następnym dniu, bo bylem swiecie
    >przekonany, ze zalapalem się na lepsze %...jak się okazalo, ze nie to
    >zlikwidowalem lokate...

    Teoretycznie powinno obowiązywać z dnia zaakceptowania umowy przez obie
    strony, czyli daty potwierdzenia przyjęcia wniosku. Niezależnie od tego,
    czy zmiana oprocentowania byłaby na korzyść czy na niekorzyść klienta.
    Ale jak widać bywa różnie.

    Arek

  • 18. Data: 2010-01-21 14:13:20
    Od: " " <a...@g...pl>

    xbartx <b...@h...net> napisał(a):

    > Ja standardowo na 3 m-c, bo na wiÄ&#65533;cej i tak siÄ&#65533; nigdy nie pakuje.
    >
    > 549,12 pln dalej 5,98% netto.

    Proszę, napisz, jak to obliczyłeś - to, że kwota 549,12 jest optymalna. Dzięki.

  • 19. Data: 2010-01-21 18:28:55
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    <a...@g...pl> wrote in message

    > Proszę, napisz, jak to obliczyłeś - to, że kwota 549,12 jest optymalna.
    > Dzięki.
    > Pozdrawiam

    Pierwsze przyblizenie powyzej 500zl dajace odsetki 0.085 czyli w
    zaokragleniu 0.09 (zyskujesz 0.5gr dziennie), ale niestety po pewnym czasie
    bedziesz mial zaokraglenie 0.094 czyli tez 0.09. Wszystko polega na tym ile
    dni w okresie trwania lokaty bedziemy mieli z tym korzystnym zaokraglaniem a
    ile z niekorzystnym. Odsetki codziennie sie kapitalizuja i pelna
    optymalizacje mozna przeprowadzac np.na kontach w EB, gdzie codziennie
    zleceniem mozemy przelewac narosle odsetki na ROR i kapital pozostaje staly.