    Date: Thu, 03 Nov 2011 10:53:59 +0100
    From: mvoicem <m...@g...com>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Lokata w USD - najwyzej oprocentowana

    (03.11.2011 10:28), Jarek Andrzejewski wrote:
    > IMHO wystarczy to drugie.
    > Ależ on nie ma _żadnego_ monitora dla Ciebie. Czy na pewno to nie jest
    > defraudacja?

    Nie, to jest niewłaściwie wykonana umowa.

    > aha, czyli jednak nie "jest OK".

    A czy ja mówię że jest ok? Nie jest ok. Ale nie oskarżam o defraudację
    każdego ciecia który na czas nie pozamiata schodów (bo nabrał klientów a
    ręce ma tylko dwie), każdego kuriera który zagubi bądź na czas nie
    dostarczy przesyłki (bo źle skalkulował swoje moce przerobowe),
    elektrociepłowni która na czas nie dokupiła węgla i przez to mam zimne
    mieszkanie.

    Oczywiście, jest możliwość że zaszła defraudacja, ale nie każda
    niedotrzymana umowa nią jest.

    > I w banku tez będzie tak samo: nie stracisz, jeśli bank Ci to
    > odszkodowanie + ewentualne kary odda. A jeśli nie będzie miał z czego
    > (co jest bardzo prawdopodobne, skoro nie ma nawet depozytu)? Oto
    > właśnie widać, czym grozi system rezerwy częściowej.
    > Można rzec: ryzyko krachu jest w ten system wpisane.

    Oczywiście. To jak działają banki, jest wiadome. Chcesz mieć 99.999%
    gwarancji że twoje sztabki złota nie wyparują? Zakop w ogródku, daj do
    skrytki bankowej, trzymaj przy sobie. *Zawsze* dając je innym - ryzykujesz.

    p. m.