  • 21. Data: 2008-04-01 10:19:52
    Temat: Re: Lichwiarze maja nowe pomysly na swoj proceder
    Od: Jan Strybyszewski <g...@...pl>

    atott pisze:

    > Czy mechanizm dzialania np Providentu nie jest podobny? Przeciez tam tez jest
    > jakas dodatkowa oplata za obsluge czy wizyte konsultanta (whatever)? Roznica
    > tylko w nazwie ...

    Provident oczywiscie moja oplata za "oblusge domowa" ale jednak RRSO
    maja duzo mniejsze niz to co podalem

    --
    Portal edukacyjny - http://madre.inwestowanie.org.pl/

  • 22. Data: 2008-04-01 11:02:31
    Od: "m23m" <m...@o...eu>

    > Provident oczywiscie moja oplata za "oblusge domowa" ale jednak RRSO
    > maja duzo mniejsze niz to co podalem

    A to ciekawe. Dzielimy lichwiarzy na lepszych i gorszych? No, no... Jakoś nie
    pasuje to do wizerunku samotnego szeryfa uszczęśliwiającego na siłę biednych,
    nieznających podłego świata potencjalnych klientów Express Kasy... :P
    To coś jak Nadszyszkownik Kilkujadek z "Kingsajzu" Juliusza Machulskiego: "Ale
    my ich będziemy tak długo kochać, aż oni nas pokochają!". ;)

    A może nasz szeryf jest po prostu pracownikiem jednej z takich firm (już
    istniejącej lub dopiero planującej wejść na rynek) i zwalcza konkurencję? Albo
    może pracuje dla Express Kasy i tą metodą robi jej reklamę? Przewrotne ale
    skuteczne... Tylu czytelników pl.biznes.banki wejdzie na ich stronę...

    m23m

  • 23. Data: 2008-04-01 11:09:44
    Od: "m23m" <m...@o...eu>

    > To ze prawo jest w tym wypadku zle i krotkie pozyczki maja smieszne
    > oprocentowania gdyby stosowac te zapisy. Sek w tym ze 30% kwoty
    > pozyczki to lichwa i to jak cholera. Iwan na stadionie bierze mniej
    To idź do Iwana. A jak potem połamie ci ręce i nogi za (wyimaginowany) brak
    spłaty w terminie, to pisz o tym na liście o medycynie, a nie tutaj. ;)
    Wolność gospodarcza polega na tym, że możesz wziąć pożyczkę i możesz nie wziąć
    pożyczki. Jeśli ją bierzesz, możesz wybrać gdzie i na jakich warunkach się
    zadłużysz. Proste i logiczne.

    m23m

  • 24. Data: 2008-04-01 11:18:12
    Od: Jan Strybyszewski <g...@...pl>

    m23m pisze:

> [...]
    > nieznających podłego świata potencjalnych klientów Express Kasy... :P

    Oczywiscie tak samo jak seryjnych mordercow i mordercow w afekcie.
    Jeden dostanie czape drugi 50 lat wiezienia. Dziwi cie cos ?

> [...]
    > może pracuje dla Express Kasy i tą metodą robi jej reklamę? Przewrotne ale
    > skuteczne... Tylu czytelników pl.biznes.banki wejdzie na ich stronę...

    Buhahaha :) tos mnie rozbawil :) ale samotny szeryf juz tak ma z kazdej
    strony jad :) Ale nie szkodzi bez kolejki pojde do nieba

    --
    Portal edukacyjny - http://madre.inwestowanie.org.pl/

  • 25. Data: 2008-04-01 11:18:56
    Od: Jan Strybyszewski <g...@...pl>

    m23m pisze:
> [...]
    > pożyczki. Jeśli ją bierzesz, możesz wybrać gdzie i na jakich warunkach się

    Rozumiem handlowanie nerkami, sprzedawanie dzieci do burdeli tez jest
    "wolnoscia gospodarcza"

    --
    Portal edukacyjny - http://madre.inwestowanie.org.pl/

  • 26. Data: 2008-04-01 11:50:59
    Od: "m23m" <m...@o...eu>

    > Rozumiem handlowanie nerkami, sprzedawanie dzieci do burdeli tez jest
    > "wolnoscia gospodarcza"
    Żle rozumiesz.
    Te sprawy nie mają nic wspólnego z pożyczkami i kredytami, choćby te ostatnie
    oprocentowane były na 13000% rocznie. I związek pomiędzy handlem ludźmi czy ich
    organami a gospodarką czy wolnością przepływu kapitału nie wynika nigdzie z
    moich wypowiedzi. Czytaj ze zrozumieniem!
    Dodatkowo, postaraj się argumentować merytorycznie, a nie w sposób chory i nie
    związany z tematem, bo możesz doprowadzić do tego, że nikt nie będzie chciał z
    tobą dyskutować. Ludzie zwykle nie lubią wariatów...

    m23m

  • 27. Data: 2008-04-01 12:07:25
    Od: "m23m" <m...@o...eu>

    > Oczywiscie tak samo jak seryjnych mordercow i mordercow w afekcie.
    > Jeden dostanie czape drugi 50 lat wiezienia. Dziwi cie cos ?
    Tak. Dziwi mnie twoja nieznajomość prawa.
    W Polsce nikt i za nic nie dostaje "czapy". 50 lat też nie.
    Ale może Polska pomyliła ci się z USA? Tam procesują się o zbyt gorącą herbatę w
    McDonald'sie, to coś podobnego do ścigania legalnie istniejących firm dających
    pożyczki dla chętnych klientów.
    Zresztą, jak się poczyta ustawę "antylichwiarską", to też widać, że nie masz
    pojęcia o zawartych w niej uregulowaniach.
    Chyba zatem poprzednio zbyt wysoko cię oceniłem. Ty nie jesteś żaden szeryf,
    tylko zwykły pospolity linczownik (twoje porównania morderstw i handlu dziećmi
    do udzielania pożyczek dowodzą tego aż nadto). A z takim przyzwoity człowiek nie
    rozmawia.
    Dlatego dla mnie EOT w tym wątku.

    m23m

  • 28. Data: 2008-04-01 12:09:02
    Od: Jan Strybyszewski <g...@...pl>

    m23m pisze:

    > Żle rozumiesz.
    > Te sprawy nie mają nic wspólnego z pożyczkami i kredytami, choćby te ostatnie
    > oprocentowane były na 13000% rocznie.

    O gieldy nerek nie widzial czy jak ?

    I związek pomiędzy handlem ludźmi czy ich
    > organami a gospodarką czy wolnością przepływu kapitału nie wynika nigdzie z
    > moich wypowiedzi. Czytaj ze zrozumieniem!

    Uzasadniesz lichwiarstwo swobodowa dzialanosci wiec handel nerkami jest
    taka sama swoboda. Akurat dyskusja z toba anonimku mnie ani ziebi ani
    grzeje.

    > Dodatkowo, postaraj się argumentować merytorycznie, a nie w sposób chory i nie
    > związany z tematem, bo możesz doprowadzić do tego, że nikt nie będzie chciał z
    > tobą dyskutować. Ludzie zwykle nie lubią wariatów...

    Merytorycznie lichwiarstwo to przestepstwo zagrozone kara wiezienia do
    lat 2.

    --
    Portal edukacyjny - http://madre.inwestowanie.org.pl/

  • 29. Data: 2008-04-01 13:02:02
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "m23m" <m...@o...eu> writes:

    > Te sprawy nie mają nic wspólnego z pożyczkami i kredytami, choćby te ostatnie
    > oprocentowane były na 13000% rocznie.

    Owszem, ale handel organami ma sie tak samo do wolnosci gospodarczej
    jak wlasnie takie pozyczki.
    Dlaczego wlasciwie nie wolno sprzedawac wlasnych organow a (ma byc)
    wolno brac takie pozyczki?

    Dzieci to inna sprawa, poniewaz nie sa niczyja wlasnoscia.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 30. Data: 2008-04-02 19:38:18
    Od: Jan Strybyszewski <g...@o...pl>

    m23m pisze:

    > Zresztą, jak się poczyta ustawę "antylichwiarską", to też widać, że nie masz
    > pojęcia o zawartych w niej uregulowaniach.

    No i wyszedles na durnia bo nie ma ustawy antylichwiarskiej

    gdyz jest to zmiana 4 ustaw a nie osobny akt prawny

    ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 roku kodeks cywilny
    ustawy z dnia 2 czerwca 1995 roku o obligacjach
    ustawy z dnia 20 lipca 2001 roku o kredycie konsumenckim
    ustawy z dnia 28 października 2002 roku o odpowiedzialności podmiotów
    zbiorowych

> [...]
    > do udzielania pożyczek dowodzą tego aż nadto). A z takim przyzwoity człowiek nie

    Nie kompromituj sie akwizytorzyno lichwiarskich pozyczek.