  • Data: 2003-03-02 21:37:48
    Temat: Re: Lamerskie pytanie :) co to ten WIBOR??
    Od: Przemek Wrzesinski <p...@n...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Jakiś czas temu, t...@p...onet.pl w wiadomosci
    <4...@n...onet.pl>
    w swoim donosie napisał(a):

    >Ja rozumiem to tak: bank A zwraca się do banku B o przyjęcie pieniędzy, Ten mu
    >podaje stawkę. Wtedy oczywiście bank A może pieniędzy nie przyjąć, ale jeżeli
    >się zdecyduje, to stawka indykatywna staje się stawką transakcyjną. Jeszcze
    >jedno. Czy bank A zwracając się do banku B o informacje musi się zdradzić, czy
    >chce oddać lub przyjąć pieniądze; w pewnych książkach piszą, że nie.
    >Pozdrowienia Tensor1.

    Rzadko kiedy idzie sie tylko po jedna cene, zazwyczaj dostajesz od razu BID
    i ASK. Oczywiscie moze byc tak, ze bank kwotujacy pokaze tylko jedna strone
    (czesciej bid) ale nie wyglada to profesjonalnie. Lepiej juz przesunac sie z
    cena w prawo lub w lewo w zaleznosci od potrzeb i opinii banku kwotujacego.
    Co do meritum WIBOR-u i WIBID-u. Gdy NBP oglosi stawki, przez 15 minut (30?
    - moge sie pomylic) banki w swoich kwotowaniach (do okreslonej kwoty)
    powinny poslugiwac sie fixingiem a po tym czasie znowu wszystko jest
    uwolnione. Nie zawsze tak sie dzieje :-/

    Przemek
    --
    mors(at)morsik(dot)net