  • 51. Data: 2022-09-07 13:22:50
    Temat: Re: Kursy w kantorach bankowych.
    Od: cef <c...@i...pl>

    > Kursy nie są różne.
    > To nie czasy "Żądła", to kantory internetowe (w "stacjonarnych" nie dostaniesz
    > spreadu mniejszego niż 10gr, i to też przy dużej kwocie - no chyba że są takie
    > "kantory stacjonarne z kursami internetowymi" - jeden na wielkie miasto się trafi,
    > póki mafia nie zrobi z nim porządku - ale ja bym gotówki nie ryzykował,
    > za dużo historii o cinkciarzach ;)
    >
    > Kurs średni jest taki sam.
    > I jak w jednym będzie 4,99/5,01, bo ma spread 2gr,
    > to w drugim, który ma spread 6gr, NIE będzie 4,95/5,01 tylko 4,97/5,03.

    No ale operowanie w tym wypadku pojęciem spreadu
    do opisania zysku na transakcji jest bez sensu.
    Jeśli za niskim kursem stoi w domyśle niski spraed,
    to i tak minimalizujac zakup szukam niskiego kursu.
    Jak znajdę niższy kurs, to po prostu zarabiam na tej różnicy
    a nie jakąś dodatkową stówkę ze spraedu na stówkę dla bolusia.

  • 52. Data: 2022-09-07 13:38:45
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    środa, 7 września 2022 o 13:22:57 UTC+2 cef napisał(a):

> [...]
    > Jak znajdę niższy kurs, to po prostu zarabiam na tej różnicy
    > a nie jakąś dodatkową stówkę ze spraedu na stówkę dla bolusia.

    No ale ile razy można powtarzać, że niższego kursu średniego nie znajdziesz?
    Te kursy nie są ustalane raz na cały dzień, to nie NBP, one bez przerwy latają w górę
    i w dół,
    tak jak światowe giełdy.
    I tak samo lata ten średni i tyle samo wynosi w danej chwili kantorze, co ma spread
    6gr jak i w tym, co ma 2gr.
    A nie lata ew. w kantorze na bazarku czy na parterze bloku, gdzie spread jest 10 czy
    20gr - właśnie dlatego, że nie lata.

    Jak masz chwilę i możliwość to sobie zajrzyj do IKA, santandera, mBąka, citka -
    conajmniej dwóch - i porównaj jak lata.

    Chodzi o kupienie tu i teraz, bo teraz potrzebuję (ew. uważam, że kurs jest w dołku),
    a nie o kupowanie z możliwością czekania bo będzie lepszy kurs.
    Owszem, jutro może być o ten grosz lepszy, ale może być i o dwa grosze gorszy.

    I nawet jak musisz kupić akurat na górce trendu bocznego, to w kantorze ze spreadem
    2gr jesteś o 100zł do przodu
    w porównaniu z tym ze spreadem 4gr.

  • 53. Data: 2022-09-07 19:21:46
    Od: Marcin Mokrzycki <m...@g...com>

    poniedziałek, 5 września 2022 o 21:46:52 UTC+2 Dawid Rutkowski napisał(a):
    > A ja znam, sam miałem - w aion.
    > Praktycznie kurs średni EBC.
    > Ale pogorszyli więc zamknąłem (do dziś nie dostałem potwierdzenia, może znów im
    reklamację napisać?).
    > Policzę, może opłaci się otworzyć.

    A ten gównobank pozwala już na powrót synów (i cór) marnotrawnych?

  • 54. Data: 2022-09-07 20:21:46
    Od: cef <c...@i...pl>

    > No ale ile razy można powtarzać, że niższego kursu średniego nie znajdziesz?

    No ile razy mam pisać, że skoro wybieram najniższy kurs, to jest to też
    najmniejszy spread. Więc nie ważne czym się kierujesz przy wyborze.
    Jeśli wybrałeś najmniejszy spread, to jest to też najniższy kurs i na
    niczym nie zarabiasz.

> [...]
    czy 20gr - właśnie dlatego, że nie lata.

    > Jak masz chwilę i możliwość to sobie zajrzyj do IKA, santandera, mBąka, citka -

    Widzę gdzie w danym momencie jest jaki kurs i jak mam sprzedać walutę
    tu i teraz, to zawsze wybiorę ten bank/kantor gdzie mam lepszy kurs.
    Albo skoro się upierasz, to ten gdzie mam najniższy spread, to nic nie
    zmienia.
    Zarobku żadnego z powodu wyboru najniższego spreadu nie mam.

> [...]
    >
    > I nawet jak musisz kupić akurat na górce trendu bocznego, to w kantorze ze spreadem

    No ale po co kupować tam gdzie drożej?

    A dodatkowo chodziło mi o ekscytowanie się groszami.
    Jak mam do sprzedania 2000 euro na bieżące opłaty
    czy rachunki, to jak mam w różnych bankach możliwość wymiany, to sobie
    sprawdzę
    gdzie sprzedać i praktycznie zawsze w IKA jest 2-3 grosze lepiej niż w
    Santim
    ale nie liczę, że zarobiłem na tym jakoś 50zł gdybym sprzedał.
    Ale jak tam w IKA akurat nie mam za wiele euro, to nie będę przelewał
    specjalnie tych 2000 na konto w IKA bo koszt wyjdzie rzędu ułamka
    grosza, ale w ciągu kilku godzin może się zmienić o te 2-3 grosze, więc
    zawsze jest ryzyko.

  • 55. Data: 2022-09-07 22:08:18
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    środa, 7 września 2022 o 19:21:48 UTC+2 Marcin Mokrzycki napisał(a):

    > A ten gównobank pozwala już na powrót synów (i cór) marnotrawnych?

    O, a nie pozwalał?
    I co się działo?
    Osobiście nie testowałem, zaciekawiłeś mnie ;>

  • 56. Data: 2022-09-07 23:51:43
    Od: Marcin Mokrzycki <m...@g...com>

    środa, 7 września 2022 o 22:08:19 UTC+2 Dawid Rutkowski napisał(a):
    > O, a nie pozwalał?
    > I co się działo?
    > Osobiście nie testowałem, zaciekawiłeś mnie ;>

    Podobno rzeczywiście odmawia.

    https://support.aion.be/pl/support/solutions/article
    s/80001018353
    Uwaga: Po zamknięciu konta bankowego nie ma możliwości założenia nowego konta dla
    byłego klienta.

  • 57. Data: 2022-09-07 23:59:59
    Od: Marcin Mokrzycki <m...@g...com>

    środa, 7 września 2022 o 20:22:38 UTC+2 cef napisał(a):
> [...]
    > najmniejszy spread. Więc nie ważne czym się kierujesz przy wyborze.
    > Jeśli wybrałeś najmniejszy spread, to jest to też najniższy kurs i na

    Ciekawostka: swego czasu chyba Getin zaczął stosować niesymetryczny kurs dla franka,
    żeby móc łupić swoich klientów z kredytami hipotecznymi, a jednocześnie dobrze
    wyglądać w porównaniu spreadu pomiędzy bankami. Wyglądało to mniej więcej tak:

    średni kurs CHF = 4,00

    normalny bank:
    kurs kupna CHF = 3,95
    kurs sprzedaży CHF = 4,05
    spread = 0,10

    Getin:
    kurs kupna CHF = 3,98
    kurs sprzedaży CHF = 4,08
    spread = 0,10

  • 58. Data: 2022-09-08 12:57:16
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    środa, 7 września 2022 o 23:51:44 UTC+2 Marcin Mokrzycki napisał(a):
> [...]
    s/80001018353
    > Uwaga: Po zamknięciu konta bankowego nie ma możliwości założenia nowego konta dla

    Wow, super zapis.
    I w super miejscu umieszczony.
    Testowałeś próbę powrotu?

  • 59. Data: 2022-09-08 13:07:47
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

> [...]
    > specjalnie tych 2000 na konto w IKA bo koszt wyjdzie rzędu ułamka
    > grosza, ale w ciągu kilku godzin może się zmienić o te 2-3 grosze, więc

    No to ustaliliśmy, że "najlepszy kurs"==najniższy spread.

    Wg mnie wybierając kantor z najniższym spreadem zarabiam.
    Tylko jeszcze trzeba mieć ten wybór - i mieć taki kantor dostępny/założony.
    Bo co z tego, że wiem, że w aion lepszy kurs, jak go już nie mam?

    I takie było rozpoczęcie wątku - nagle się okazało, że IKA ma kurs gorszy
    nie tylko od citka, ale i od santandera.
    Coś się widać pozmieniało - i stąd pytanie o wrażenia z innych banków.

    Bo widzę choćby, że wciąż masz mylne wrażenie, że IKA daje lepszy kurs niż santander
    - no chyba
    że wymieniasz w IKA regularnie i bez proszenia się masz lepsze warunki.

    2k euro na złotówki na miesiąc to mniej więcej pewnie tyle, co ja wymieniam w drugą
    stronę.
    Wybór innego kantoru nic nie kosztuje - a stówka jest, choćby ginęła w morzu innej
    kasy,
    czego każdemu życzę (tzn. nie w trybie inflacyjnym, że stówką można sobie podetrzeć,
    bo tańsza
    od listka srajtaśmy...)

    Zaś lidera warto się trzymać, ale też patrzeć, co robi konkurencja, bo może ktoś
    niepostrzeżenie wyprzedził.
    A przelewy euro obecnie już za darmo, ale trwają dobę.

  • 60. Data: 2022-09-08 14:51:54
    Od: Marcin Mokrzycki <m...@g...com>

    czwartek, 8 września 2022 o 12:57:19 UTC+2 Dawid Rutkowski napisał(a):

    > Wow, super zapis.
    > I w super miejscu umieszczony.
    > Testowałeś próbę powrotu?

    Nie, cały czas jestem ich klientem, więc nie miałem okazji.

    U Samcika w komenatrzach ludzie potwierdzają, że nie da się wrócić:
    https://subiektywnieofinansach.pl/zamkniecie-konta-w
    -aion-banku-czy-szantazuje-klientow/

    Od sierpnia 2021 pracują nad umożliwieniem powrotu:
    https://support.aion.be/pl/support/solutions/article
    s/80000335239