eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiKtóry bank przy kartach chipowych nie da okraść klienta? › Re: Który bank przy kartach chipowych nie da okraść klienta?
    From: Jacek Osiecki <j...@c...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Który bank przy kartach chipowych nie da okraść klienta?
    Date: Thu, 26 Mar 2009 07:48:58 +0000 (UTC)

    Dnia Wed, 25 Mar 2009 20:05:29 +0100, Mithos napisał(a):
    > Po pierwsze : jak ktoś zrobił fraud na mojej KK to sobie zasilił telefon
    > prepaid w UK (idę o zakład, że to był telefon niezarejestrowany). No i
    > gdzie tu ślady ?

    I z tego prepaida w UK dokonywano wyłącznie połączeń na inne nienotowane
    prepaidy, tak? :) Prawie zawsze jest jakiś ślad po którym można dojść do
    złodzieja. Owszem, z reguły wymagałoby to zbyt wiele wysiłku i po prostu
    wtedy bank anuluje transakcję i jest po sprawie - ale nie zmienia to faktu
    że zdecydowanie trudniej zrobić coś bez śladów w internecie niż IRL.

    > Nie wiem w jakim banku masz KK ale ja na swojej KK Multibanku (chip +
    > pin) wypłaty gotówki mam ustalone na 0 PLN (w bankomacie i oddziale).

    Ja w moich KK nie mam w ogóle PINu, więc nie ma co mówić o wypłacaniu w
    bankomatach :)

    > A ww. fraud Multibank uznał na moją korzyść.

    jw.

    > Dodatkowo do karty mam dodane różne bezpłatne ubezpieczenia. Czuję się
    > bezpiecznie.

    Życzę Ci, żebyś się nie zdziwił gdy ktoś sobie zrobi zakupy przy użyciu
    Twojego PINu.

    > Jasne. Zdecydowanie trudno jest nakupić kody prepaid, którymi zasilimy
    > niezarejestrowaną komórkę.

    Trudniej niż kupić coś płacąc kartą w fizycznym sklepie.

    > A co masz w umowie odnośnie transakcji "zdalnych"
    > (internetowych/telefonicznych) ? Pewnie to co wszyscy, czyli zapis o
    > tym, że takie transakcje obciążają posiadacza karty. Możesz spać
    > spokojnie mając takie coś w umowie ?

    Z tego co pamiętam, jest zapis że klient odpowiada za transakcje które
    przeprowadził on lub osoby którym przekazał kartę. Co do spokojnego snu -
    akurat wiem że Citi nie robi najmniejszych problemów klientom których ktoś
    próbował okraść transakcjami internetowymi.

    > Oczywiście to tylko teoria.

    Sugerujesz że wszystkie PINy są trzymane w pliku .txt na pulpicie prezesa
    banku? :>

    > Kartę chip + pin mam od października 2008 r. Od tego czasu karta w 98%
    > było odczytywana przez chip, przy pomocy paska płaciłem AŻ 2 razy i
    > wtedy dodatkowo autoryzacja była podpisem (były to jakieś egzotyczne
    > sklepy spożywcze). Osobiście mógłbym całkowicie zrezygnować z paska
    > magnetycznego w karcie.

    Widzisz, tak samo ja mogę spokojnie zrezygnować z chipa i PINu, które uważam
    za niebezpieczne. :)

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944