eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiKtóry bank przy kartach chipowych nie da okraść klienta? › Re: Który bank przy kartach chipowych nie da okraść klienta?
    From: Mithos <f...@a...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Który bank przy kartach chipowych nie da okraść klienta?
    Date: Wed, 25 Mar 2009 20:05:29 +0100

    Jacek Osiecki pisze:
    > Wcale nie tak najłatwiej - w internecie pozostaje znacznie więcej śladów niż
    > w fizycznym sklepie. Do tego, poznanie PINu do czyjejś karty kredytowej
    > połączone z kradzieżą karty może się wiązać z wypłatą całego limitu w
    > najbliższym bankomacie - dużo milsza perspektywa dla złodzieja niż bawienie
    > się w kupowanie różnych rzeczy przez internet.

    Po pierwsze : jak ktoś zrobił fraud na mojej KK to sobie zasilił telefon
    prepaid w UK (idę o zakład, że to był telefon niezarejestrowany). No i
    gdzie tu ślady ?

    Nie wiem w jakim banku masz KK ale ja na swojej KK Multibanku (chip +
    pin) wypłaty gotówki mam ustalone na 0 PLN (w bankomacie i oddziale).
    Dodatkowo mogę sobie te limity swobodnie zmieniać (nie tylko kwotowo ale
    także ilościowo np. ustawiając jedną awaryjną wypłatę na 50 PLN).

    Do tego mam rewelacyjny podgląd online więc na bieżąco kontroluję to co
    się dzieje na rachunku karty.

    A ww. fraud Multibank uznał na moją korzyść.

    Dodatkowo do karty mam dodane różne bezpłatne ubezpieczenia. Czuję się
    bezpiecznie.

    > Właśnie dlatego, że o ile zrobić lewą transakcję przez internet jest łatwo,
    > o tyle dużo trudniej wyciągnąć z tego rzeczywiste profity.

    Jasne. Zdecydowanie trudno jest nakupić kody prepaid, którymi zasilimy
    niezarejestrowaną komórkę.

    > Nie stoi coś innego - po prostu klient nie odpowiada za transakcje których
    > nie przeprowadził. Ponieważ z reguły ciężko udowodnić że to on przeprowadził
    > te transakcje, najczęściej się kończy na automatycznym ich anulowaniu.

    A co masz w umowie odnośnie transakcji "zdalnych"
    (internetowych/telefonicznych) ? Pewnie to co wszyscy, czyli zapis o
    tym, że takie transakcje obciążają posiadacza karty. Możesz spać
    spokojnie mając takie coś w umowie ?

    > Z PINem jest inaczej, bo klient jest jedyną osobą która go zna. Skoro
    > przeprowadzono transakcję z użyciem PINu, to znaczy że dokonał jej klient
    > lub ktoś komu klient przekazał PIN. I d* blada...

    Oczywiście to tylko teoria.

    Kartę chip + pin mam od października 2008 r. Od tego czasu karta w 98%
    było odczytywana przez chip, przy pomocy paska płaciłem AŻ 2 razy i
    wtedy dodatkowo autoryzacja była podpisem (były to jakieś egzotyczne
    sklepy spożywcze). Osobiście mógłbym całkowicie zrezygnować z paska
    magnetycznego w karcie.

    --
    Mithos