    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Kto i kiedy?
    Date: Thu, 19 Feb 2004 16:55:01 +0100
    Sender: r...@p...onet.pl@pc130.nowysacz.cvx.ppp.tpnet.pl

    news:m3n07fnb91.fsf@defiant.pm.waw.pl...

    > To juz niestety problem klienta. Zwlaszcza takiego, do ktorego nie da
    > sie wyslac listu, bo gdyby jeszcze adres klienta byl bankowi znany,
    > i bank by z wlasnej woli nie powiadomil go o braku rozliczenia, to
    > jeszcze pewnie daloby sie przed sądem to obronic.
    > A pod tym starym adresem klienta nie mieszka nikt, kto moglby go
    > poinformowac? To tez moze byc, dla sądu, istotne. Gdy sprawa
    > znajdzie sie juz w sądzie z inicjatywy klienta, oczywiscie.

    Mieszka może i osoba, która by mogła przekazać, ale z zasady nie otwiera
    cudzej korespodencji. Co więcej odsyła to do adresata.

    > Banki moga umieszczac w BIKu takze informacje bedace przedmiotem
    > sporu. Tyle ze ten spor powinny moc wygrac, gdy klient wniesie sprawe.

    A jak nie wygrają?

    > A praktycznie? Bo teoretycznie to sie moge zgodzic.

    A praktycznie, to mogę pozwać bank cywilnie oraz dążyć do karnego ścigania
    odpowiedzialnego za to pracownika.

    > Nie, dlaczego? Bezsporne naleznosci to sie zglasza do komornika.
    > Z tym ze oczywiscie naleznosci z BTE sporne (niestety) nie sa,
    > klient sie na to zgodzil z góry.

    Na co się zgodził? Że bank sobie z sufitu wystawi BTE na 1.000.000 zł? BTE
    wprowadzono dla tego, ze Bank uważa się za instytucję na tyle poważną, że
    nikt nie przypuszcza, by coś takiego zrobili. Ale gdyby zrobili, to chryja
    na całego.

    > Moze tak byc. Ale z tego podejrzenia wiele nie wynika dla klienta.
    > Jesli jest to fraud, to na pismo z banku nalezy odpowiednio
    odpowiedziec,
    > i po klopocie. Przeciez nikt nie kaze placic za fraudy.

    I tu wracamy do punktu wyjścia. By móc na to pismo w jakikolwiek sposób
    odpowiedzieć, to trzeba go dostać.

    > Nie, a w kazdym razie nie da sie tego nijak udowodnic bez prowadzenia
    > z bankiem na ten temat korespondencji.

    Jakiej korespodencji?

    > Nie. Wystarczy powiedziec ze jedynie dluznik wiedzial o bledzie,
    > i ze sie ta wiedza nie podzielil z bankiem.

    Jeśli dłużnik wiedział i ciął tzw. jarząbka, to oczywiście masz rację.
    Gorzej jak był zagranicą i bak wysłał ze dwa pisma w próżnię.

    > BTE mozna wystawic praktycznie zawsze (w ciagu odpowiedniego czasu
    > okreslonego w umowie).

    Pod warunkiem istnienia zobowiązania.