    From: t...@p...fm (Tomasz Staszewski)
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Kredyt mieszkaniowy w PKOBP
    Date: 9 Jan 2003 15:56:32 +0100

    "-< CZAJU >-" wrote:

    > Ja bralem taki kredyt pod koniec grudnia, i nie bylo mowy o takim
    > ograniczeniu ale moze dlatego ze zarabiam wiecej no i bralem razem z moja
    > wybranka :o).

    Tak apropos brania kredytów z wybranką:
    http://www.rmf.fm/wiadomosci/index.html?id=48226

    Zdaje się, że mamy kolejny bubel prawny - mowa o dość absurdalnym
    zapisie, który znalazł się w znowelizowanej ordynacji podatkowej,
    obowiązującej od początku roku. Przepis ten odbiera małżeństwom prawo do
    występowania o wpis hipoteczny na ich wspólne nieruchomości. Może to
    zrobić jedynie fiskus albo samorządy.

    Pomysłodawcą tych zmian było Ministerstwo Finansów. Dziwaczna poprawka
    przeszła gładko przez Ministerstwo Sprawiedliwości, a także Sejm i
    Senat.

    Jeśli przepisy się nie zmienią, to mąż i żona nie będą mogli kupić
    mieszkania na kredyt hipoteczny, co jak wiadomo jest najczęstszym
    sposobem na zdobycie własnych, upragnionych metrów kwadratowych. Sprawę
    da się załatwić dopiero po podpisaniu rozdzielności majątkowej, lub
    po... rozwodzie.

    Na razie banki nie stosują restrykcyjnie tego przepisu, licząc, że już
    wkrótce ten fatalny zapis zostanie skorygowany i nastąpi powrót do
    starych, sprawdzonych i – przede wszystkim – sensownych rozwiązań.
    WIĘCEJ NA TEN TEMAT:

    Jeśli tak się nie stanie, banki przestaną kredytować małżonków, mających
    wspólnotę majątkową.

    pzdr

    Tomek