  • 1. Data: 2007-06-19 22:23:33
    Temat: Kredyt hipoteczny w BZ WBK
    Od: "diber" <d...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Witam! Trochę pospacerowałem po oddziałach i chyba mam faworyta na
    przynajmniej najbliższe półtora roku do dwóch lat. Z chęcią bym poznał wasze
    opinie o warunkach, które mi zaproponowano w BZ WBK przy kredycie w wysokości
    500K na 100% nieruchomości.

    kredyt w PLN na 30 lat
    WIBOR6M+0.5% marży (przez 2 lata, później 1%)
    prowizja 0%
    brak ubezpieczenia brakującego wkładu
    ubezpieczenia na życie/od utraty pracy - niewymagane
    ubezpieczenie pomostowe 250 PLN
    brak opłaty za wcześniejsza spłatę
    przewalutowanie z PLN na CHF (zamierzam za 1.5 roku do 2 lat) 1% ale wynika z
    TOiP, a nie z umowy, więc najprawdopodobniej będzie to 0% w momencie mojej
    decyzji o zmianie waluty.

    co o tym sądzicie?

    Pozdrawiam
    diber

  • 2. Data: 2007-06-20 07:58:38
    Temat: Re: Kredyt hipoteczny w BZ WBK
    Od: " 666" <j...@w...eu>

    Drogo jak na złotówki.
    Ale do BZWBK to trzeba przyjść z konkretną dobra ofertą innego banku i położyć im na
    stole do negocjacji.
    JaC

    -----

  • 3. Data: 2007-06-20 16:11:16
    Od: "diber" <d...@W...gazeta.pl>

    666 <j...@w...eu> napisał(a):

    > Drogo jak na złotówki.
    > Ale do BZWBK to trzeba przyjść z konkretną dobra ofertą innego banku i położyć
> [...]

    Owszem, w kredycie złotówkowym marża 1% to średni wynik, ale nie zamierzam jej
    doczekać, bo kredyt w PLN biorę tylko na okres wypłaty transz tj. około 1.5
    roku do 2 lat - przez ten czas będzie miał marżę 0.5%. W tym kredycie bardzo
    mi odpowiada koszt jego uruchomienia tzn. praktycznie żaden podczas gdy w
    innych bankach prowizje czy ubezpieczenia niskiego wkładu oscylowały w
    okolicach 7-8 tys.

    Pozdrawiam
    diber

  • 4. Data: 2007-06-20 17:03:25
    Od: " 666" <j...@w...eu>

    To mozesz mieć problem, bo BZWBK od jakiegoś czasu nie udziela kredytów we
    frankach...
    JaC

    -----

  • 5. Data: 2007-06-20 17:17:08
    Od: "diber " <d...@W...gazeta.pl>

    666 <j...@w...eu> napisał(a):

    > To mozesz mieć problem, bo BZWBK od jakiegoś czasu nie udziela kredytów we
    frankach...
    > JaC

    A nie masz przypadkiem na myśli BPH? W BZ WBK można brać we frankach, poza tym
    nawet gdyby nie oferował franków, to przecież zawsze można go po jakimś
    zmienić. Opłata za wcześniejszą spłatę wynosi 0.

    Pozdrawiam
    diber

  • 6. Data: 2007-06-20 17:55:52
    Od: "M.Tosza" <m...@w...pl>

    666 napisał(a):
    > To mozesz mieć problem, bo BZWBK od jakiegoś czasu nie udziela kredytów we
    frankach...

    Witam,
    Udziela. Kilka dni temu robili mi symulację.
    Pozdrawiam,

    --
    Michał Tosza
    www.translators.org.pl

  • 7. Data: 2007-06-21 08:48:22
    Od: "Adam" <c...@p...onet.pl>

> [...]
    > TOiP, a nie z umowy, więc najprawdopodobniej będzie to 0% w momencie mojej

    Gratuluję wyboru - sam wybrałem kredyt w BZWBK :)
    Ja lepszej oferty na rynku nie znalazłem. Uruchomienie kredytu było bezkosztowe,
    można przewalutować na CHF bez prowizji, nie ma obowiązku ubezpieczać się za
    niebotyczne kwoty, możliwość wcześniejszej spłaty bez prowizji, ot moim zdaniem
    UCZCIWY KREDYT. Na plus też to, że umowa skonstruowana jest "normalnie", bez
    żadnych udziwnień i dziesiątków różnych warunków, zależności i pułapek, bo
    takowe widywałem w innych bankach.
    Póki co mogę z czystym sumieniem przypiąć BZWBK znaczek "fair play".
    Pozdrawiam
    Adam

  • 8. Data: 2007-06-21 09:47:11
    Od: "diber " <d...@W...gazeta.pl>

    Adam <c...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Uruchomienie kredytu było bezkosztowe

    zgadza sie i jest to jedna z najbardziej istotnych dla mnie rzeczy

    > można przewalutować na CHF bez prowizji,

    nie do końca... na razie bez prowizji można na PLN, ale z PLN na CHF jest
    prowizja 1%, na szczęście wynika z TOiP, nie z umowy, wiec pewnie w niedługim
    czasie też będzie 0%.

    > nie ma obowiązku ubezpieczać się za niebotyczne kwoty, możliwość
    wcześniejszej spłaty bez prowizji.

    zgadza się.

    > umowa skonstruowana jest "normalnie", bez żadnych udziwnień i dziesiątków
    różnych warunków, zależności i pułapek.

    tak, mają u mnie duży plus za przejrzystą umowę

    > Pozdrawiam
    > Adam

    Pozdrawiam
    diber