    From: "MK" <m...@i...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Kredyt bez odsetek?
    Date: Sat, 12 Oct 2002 19:22:07 +0200

    news:6a6a.000002c8.3da85509@newsgate.onet.pl...

    > Przepraszam zapomiałem dodać, że twój kalkulator jest błędny. W przypadku
    gdy
    > pożyczamy od banku 2400 zł, płacimy prowizję 50 zł i nie spłacając żadnych
    > odsetek po roku oddajemy cały kapitał tzn. 2400 zł RRSP jest w granicach
    2-3% -
    > Tobie wychodzi powyżej 15%. A feeeee!!!.

    Cos chyba polatales. Jak zmienilem oprocentowanie na 0 [ma byc bez odsetek]
    to otrzymalem wynik 2,128%. Oczywiscie dotyczy to tylko symulacji na
    zakladkach
    "mBank - biezaca splata odsetek" i "mBank - bez zadnych wplywow". W
    przypadku splaty co miesiac rownej czesci kapitalowej otrzymujemy 3,992%.
    Problem jednak lezy gdzie indziej ;) mBank uzyl pewnego tricku na ktory w
    pierwszej chwili nie zwrocilem uwagi. Otoz mBank zalozyl, przed
    uruchomieniem kredytu na rachunku mamy kwote rowna zaplaconej prowizji i tym
    samym wykorzystujemy kredyt w wysokosci pelnego przyznanego limitu, ani
    limitu pomniejszonego o prowizje. W takim przypadku [nie uwzgledniajac
    prowizji] oprocentowanie by wynosilo ok. 15,2%. Tak wiec jak widac banki
    ciagle moga stosowac pewne zagrywki sluzace do pokazania, ze oprocentowanie
    jest nizsze niz jest faktycznie. Wstydz sie mBanku.
    Ciekaw jestem co na ten temat by powiedzial UOKiK ;).
    Teraz juz wiecie jak pokazac, ze oprocentowanie efektywne/rzeczywiste jest
    rowne 0. po prostu klient placi prowizje [10%, 15%, 20%] z 'wlasnych
    srodkow" i splaca tyle ile pozyczyl ;).

    Maciej